Raiffeisenbank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod vpe 24. 5. 2020 19:30

To neřeší ztrátu čísla (krádež mobilu).
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod milanBrno 24. 5. 2020 19:51

Cislo nelze ztratit (jen simkartu)
Naposledy upravil milanBrno dne 24. 5. 2020 19:58, celkově upraveno 1
Telekomunikace: Neomezene volani a sms + 20GB za 700kc/mes.
FinTech: za vyuziti meho doporuceni nabizim odmenu (Twisto, ING, Curve , Moneta , atp.)
milanBrno
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antonsek 24. 5. 2020 19:55

No když mu někde v zahraničí čórnou mobil, tak je bez appky i bez SIMky a na nějakou dobu i bez čísla.
antonsek
Diskutér

Odeslat příspěvekod Kolem.jdouci 24. 5. 2020 19:56

Ať ti nepraskne cévka, Lulane. Samozřejmě, že při ztrátě nějaké předplacenky s tím může být problém.
Kolem.jdouci
Diskutér

Odeslat příspěvekod fc70 24. 5. 2020 20:11

To je úplně jedno, při používání SMS by to byl stejný nebo větší problém.
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 24. 5. 2020 21:07

Teorie a praxe je mnohdy jiná, Milane. Navíc to co cituješ se týká dle mého jen situace, kdy klient si smazal appku v mobilu (či jinak znepřístupnil), ne když tu appku má současně aktivní jako autorizační zařízení pro internetbanking (přihlášení atd), což řeším já. Já to viděl na vlastní oči, jak ten systém Air bank pracuje v tomto případě, kdy byla v IB v nastavení SMS autorizace v minulosti nahrazena plně za autorizaci appkou - s výměnou a nastavením mobilu jsem kámoši jako technicky znalejší pomáhal. A u Airbank to IB pak při přihlášení opravdu tvrdošíjně čeká (po zadání hesla) na přihlášení appkou, pokud je tento způsob aktivní - SMS jako náhradu to nenabízí (pokud by to nabízelo, je zabezpečení appkou jaksi nanic, když by šlo hned odpojit) a bez IB nelze novou appku na novém mobilu napárovat. Tedy bylo třeba znovu zapnout starý mobil (už bez SIM, což nevadí), připojit ho k Wifi a v jeho appce to autorizovat, žádná SMS (takže bez něho při pokusu vyřešit to online by to byl problém).
Ne vše je jednoduché při nefunkčnosti starého mobilu - čím víc appek na vše možné, tím víc starostí při výměně mobilu za ztracený/nefunkční :). Proto mě vždy trochu znervózňuje tato snaha bank (nejen RB) a dalších institucí nutit nám víc a víc appek, a tím víc a víc problémů při jejich náhradě při výměně mobilu. Navíc, když od sebe banky evidentně opisují - proč jinak by tu jednoúčelovou appku RB i ČS nazvala shodně jako klíč? :D
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod vpe 24. 5. 2020 22:07

milanBrno píše:Cislo nelze ztratit (jen simkartu)


Kdyz 50% populace ma prepaid, a ja moc dobre vim, kterych 50% to je, protoze neustale meni cisla, uz ale nemohu vedet, zda je realny duvod ztrata nebo neco jineho, tak s tim dost znacna cast lidi problem miti realne muze.

U prepaidu musi myslim vedet IMSI cislo, aby se mohl dostat k nove SIM se stejnym cislem. V pripade Raiffeisen banky a vubec kryptovanych SMS, po vymene simky myslim ze to nefungovalo bez spoluprace banky?
vpe
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod milanBrno 24. 5. 2020 23:42

minarjo, ty ses vazne vul...
Co asi znamena, kdyz napisu, ze to mam osobne vyzkouseno? (to je ta tvoje praxe)
Takze aplikace aktivni, vse nastaveno na potvrzovani pres ni (vc. prihlaseni do IB). Zarizeni s aplikaci jsem nemel u sebe, tak jsem se prihlasil pres sms (sim v obycejnem tlacitkovem mobilu) a nastavil jine "chytre" zarizeni. Naprosto bez problemu, bez volani, navstevy pobocky ci podobnych nesmyslu.
Presne jak je popsano na strankach a ja ti cast citoval...
Proc se na ty stranky nepodivas a porad tu spekulujes!?
Resil jsem stejnou situaci jako ty (jen jsem nemel to stare zarizeni u sebe).
Takze moznost (volba) prihlaseni pres sms, tam je (ty jsi ji ale nehledal a snazil se prihlasit pres aplikaci, coz samozrejme nejde, kdyz ji nemas - to jsi nam tu obsahle popsal)
Priste hledej (lepe cti) a nespekuluj ;)
Telekomunikace: Neomezene volani a sms + 20GB za 700kc/mes.
FinTech: za vyuziti meho doporuceni nabizim odmenu (Twisto, ING, Curve , Moneta , atp.)
milanBrno
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 25. 5. 2020 07:52

Ach jo, Milan se nám tu opět všem projevil jako "slušný" napadající diskutér, není to bohužel prvně a asi si na tento jeho přístup všichni musíme zvyknout :(. Ale k věci: už několikrát se zde na fóru myslím ukázalo v souvislosti s bankami, že když jeden tvrdí A a druhý B, tak pravda může být klidně AB, jedno nemusí vylučovat druhé. A zrovna u Air bank to možné je, protože u této banky je nastavení v IB hodně a v mnohém záleží i na stáří založení účtu (příklad: bezpečnostní "test" při zapomenutí hesla-starší klienti použijí odpovědi na kontrolní otázky, novější místo toho mají výběr z kontrolních obrázků ve správném pořadí). Já za sebe mohu jen potvrdit to, že když kamarád měl v IB zakázané SMS přihlašování/autorizace a nahrazené ho za přihlašování/autorizace appkou, tak to pak prostě při ztrátě appky je problém a tak snadno se zpět k SMS variantě dostat nelze. Ostatně kdyby to šlo, mohly by banky autorizace appkou rovnou zrušit, když by útočník skenující SMS mohl snadno online přepnout zpět na SMS autorizace. A přeci proti tomu zneužití SMSek přes nějakou napadenou mobilní appku a jejich přeposílání útočníkovi mají autorizace bankovní appkou chránit. Tím ale nezpochybňuji, že to Milanovi jde, může mít jiné nastavení v IB, jiné stáří účtu atd, tedy i zde může platit A i B.
----------
Ale zpět k RB, v jejímž vlákně jsme: diskuse o aplikačním klíči zde začala tím, že dle mnohých bankéřů, kteří to řekli klientům, se RB chystá možná už brzy zpoplatňovat autorizační SMS a tím v podstatě donutit lidi používat další jejich appku RB klíč. To moc klientsky přívětivé (nebo dokonce inspirované klienty) zkrátka není, jak jsme si už u této banky v rozporu s jejím sloganem zvykli :(. Mnozí klienti (zejména starší, ale ne nutně jen ti) buď smartphone vůbec nepoužívají, nebo na něm nemají nonstop data (třeba nechtějí platit mobilní data operátorovi a stačí jim domácí WiFi, mimo domov tedy nejsou online a nevadí jim to, takových znám několik). Ty všechny RB bude finančně postihovat, což jí může odchod klientů jen urychlit. Ale i my ostatní z toho nadšení moc být nemůžeme, nebo vám ostatním nevadí mít časem od každé banky hned dvě mobilní appky? :D
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod Lafayette16 25. 5. 2020 09:52

Na poslední otázku je odpověď jasna: Ano, vadí. Proto si to (zatím) zásadně neinstaluju. Když je to přímo v bankovní aplikaci, tak OK, ale druhé aplikaci se zatím bráním.
Lafayette16
Diskutér

Odeslat příspěvekod audiobullys 25. 5. 2020 10:38

Stačí že mám jako druhou apku nefcni Rbbroker, předtím aplikace fungovala když to bankéř nastavil před pár lety. Pak vydali novou a zas musím na pobočku to u bankerky povolit.
U čs mi taky stačí ty jejich 2,beztak tam v georgu taky nejdou investice a musím na prohlížeč. Dřív ještě se zadával příkaz zvlášť, teď už jen klíčem potvrdím nákup či prodej.
Ono taky narvat do mobilu mraky aplikaci nejde, pak se to nedá používat. Dřív jsem měl mobil 3 gb RAM a 32 gb disk a to je pak tak zamrzly, že se to nedá používat, smsky chodily za 15 - 30 min než to člověk 3x zrestartoval. Sice teď mám 6gb RAM a 256 disk, ale nový aplikace se mi tam fakt nechce přidávat.
audiobullys
Diskutér

Odeslat příspěvekod xls 25. 5. 2020 10:54

Appky nemám rád a udělám všechno, abych se jim vyhnul. 10 bank - 15 aplikací? Bývám dost často v zahraničí, kde je lepší mít českou sim ve hloupé Nokii zavřenou v trezoru a vytahovat 1-2x týdně jen pro podepisování příkazů.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod fc70 25. 5. 2020 14:41

minarjo píše:Mnozí klienti (zejména starší, ale ne nutně jen ti) … nebo na něm nemají nonstop data (třeba nechtějí platit mobilní data operátorovi a stačí jim domácí WiFi, mimo domov tedy nejsou online a nevadí jim to, takových znám několik). Ty všechny RB bude finančně postihovat,
Ale houby pořád. RB klíč má, jako mnohé, off-line režim – a pokud jsou mimo domov a svůj vlastní počítač, na žádném cizím by beztak internetové bankovnictví používat neměli.
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod slazz 26. 5. 2020 16:32

suram píše:Banky ale moc nepočítají s tím, že klient třeba střídá mobily. Nevím jak ostatní banky, ale např. UCB neumožňuje instalaci té appky generující kódy na víc přístrojů zároveň.


U RB to jde v pohodě.

Edit: Jde mít ekonto aplikaci na víc zařízeních, klíč ne. V případě ztráty/zničení mobilu s klíčem se to ale dá snadno vyřešit přes infolinku pokud máte původní teů. číslo které mají zaregistrované.
slazz
Návštěvník

Odeslat příspěvekod jichaj 27. 5. 2020 09:04

1000,- z akce Usetreno.cz v Po dorazily na účet (zakládáno v únoru).
jichaj
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků