Zrušení účtu přes IB jiné banky

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod farang 16. 2. 2021 16:41

Které banky v současnosti umožňují klientům přes IB zrušit účet u JINÉ banky? Jsou nějaké banky, které neumožní zrušení účtu přes IB cizí banky? Máte nějaké praktické zkušenosti?
farang
Návštěvník

Odeslat příspěvekod blackwork 16. 2. 2021 17:36

Air bank - ruším tam Creditas ...
blackwork
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lol Phirae 16. 2. 2021 20:51

AB, RB, Equa, Expobank.
Chcete nějaký bonus? Kódy (Expobank 300 Kč, Equabank 300 Kč, Twisto 300 Kč, WorldRemit 500 Kč, Curve, Revolut, TransferWise, Xendpay...) viz můj profil.
Lol Phirae
Nadšenec

Odeslat příspěvekod lukas1107 16. 2. 2021 20:57

Moneta
lukas1107
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod mareka 16. 2. 2021 21:14

RB = zrušení účtu jen na pobočce (online žádost přes Air zamítnutá). Online zrušení Creditas a UCB účtu bez problémů.
mareka
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod servpack 16. 2. 2021 21:41

Jaký uvedli důvod? RB je součástí standardu mobility klientů, tak by jeho využití rozhodně měla umožnit.
servpack
Návštěvník

Odeslat příspěvekod minarjo 16. 2. 2021 23:40

@servpack, Kodex mobility je už několik let pro banky povinný, každá naše banka musí být součástí, nemůže si vybrat kodex ano/ne jako dřív.
Nicméně hodně bank balí účty do balíčků, několik produktů naráz s tím, že balíček je nedělitelný. Problém je když je v balíčku třeba úvěrový produkt (typicky kontokorent, či jiný úvěr splácený z běžného účtu), nebo spořicí účet, který není předmětem rušení, ale nemůže samostatně existovat (což je třeba v RB u původního balíku eKonto komplet běžné, že tam byl přibalen spořící účet). A to pak leckdy zrušení takového balíčku přes kodex banka zamítne. Nebudu spekulovat, zda oprávněně.

-- 16. 2. 2021 22:48 --

Ještě bych původní dotaz vlákna od @farang upravil: některé z citovaných bank umožňují kodex mobility zadat (tedy účet v jiné bance zrušit) nikoliv v IB, ale výhradně jen v jejich mobilní appce.
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 17. 2. 2021 08:41

Mně se u RB povedlo přes kodex mobility přes Monetu zrušit jak BÚ, tak SÚ (každý samostatně). Jen mám pocit, že bylo třeba jim nechat dost času na uběhnutí výpovědní lhůty. Když se zvolil nejkratší možný termín, tak to zamítli.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod minarjo 17. 2. 2021 10:51

Na tom by tolik záležet nemělo (na termínu v Kodexu mobility, kde je minimum 13 pracovních dní), protože ten termín jen určuje den, ke kterému se mají převést příkazy a zůstatek, nemá s výpovědní dobou rušeného účtu souvislost. Ta začíná běžet až právě OD toho dne z kodexu (formuláře Žádost o změnu banky/platebního účtu), ne DO něj. A pak je jedno, zda už to původní banka vypovídá 14 dní či měsíc, to už je po převedení všeho.
Spíš víc záleží na smluvní dokumentaci toho balíčku v původní bance, na závislosti, vazbě mezi produkty.
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 17. 2. 2021 11:19

Jako nevím samozřejmě tak dobře, jako Ty, jak to funguje, každopádně jak u RB, tak u Poštovky to s minimem neprošlo (důvod nikdo nesdělil) a s datem více než měsíc od zadání to v obou případech vyšlo. Možná náhoda ... Ona by u RB taky měla jít okamžitá výpověď z důvodu změny podmínek, že? A jak to funguje v praxi?
drkarel
Inventář


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků