SIPO - jaké jsou vaše zkušenosti?

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod S474N 10. 8. 2011 15:25

Ano SIPO a pouze jeden limit je velmi "prakticka" zalezitost. Nedavno se o tom presvedcil jeden muj znamy, ktery mel na SIPO danou i splatku hypoteky. Dva subjekty mu zvedli platbu a souctove prekrocil cely limit SIPO, ktere se kvuli tomu neprovedlo, cimz se logicky neprovedla ani uhrada splatky hypoteky. Jak rikam, je to opravdu velmi prakticka sluzba, to SIPO... :roll:
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 4honza 10. 8. 2011 16:06

S474N: V tom případě je to nějaká vina SIPO? Proboha, kdyby se o to dotyčný staral, tak žádný problém nemá.

6.-7. v měsíci mu přijde rozpis SIPO plateb a na ní je vše vidět. Pokud se neprovede platba SIPO (z důvodu nedostatečného limitu nebo prostředků), tak jí vždy lze zaplatit jednorázovým příkazem za 5Kč. Obvykle si totiž rozumný člověk o neuskutečněných transakcích v bance nechá posílat zprávu. Závěr: U normálního smrtelníka to není žádné drama a vše v pohodě vyřeší.

Naopak SIPO má výhodu tu, že nemusíte sledovat limity inkas u všech inkasních plátců a máte jeden celkový, který nesmíte přešvihnout, ale i zde je to řešitelné jednorázovým příkazem. Pokud např. někdo pronajímá byt(y), tak pro něj SIPO bude pomocník, poněvadž mu šetří čas za cenu (mírně) menší kontroly.

Já SIPO neupoužívám, ale v určitých situacích je to prostě užitečný nástroj.
4honza
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Joezbrna 10. 8. 2011 16:12

1) Si nastavím rozumný limit.
2) Mi přijde rozpis, vidím, zda není přes limit.
3) Vidím v IB zamítnuté inkaso, mohu opravit limit, a za pár dnů se SIPO pokusí stáhnout znovu (většina bank stahuje SIPO několikrát do měsíce).
4) Mohu SIPO zaplatit jednorázově i po splatnosti.
5) Když ani jednu z těchto věcí nedokážu, nepoužívám tento platební nástroj, jelikož je na mne příliš složitý :lol:
Joezbrna
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 10. 8. 2011 16:33

4honza píše:Naopak SIPO má výhodu tu, že nemusíte sledovat limity inkas u všech inkasních plátců

No to je fakt děsná výhoda... Kolik má asi takový běžný plátce inkas a kolikrát do roka se mu mění jejich výše, aby je nestačil sledovat jednotlivě?
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ultima__ratio 10. 8. 2011 17:06

PatrikChrz píše:Vcera me prisel rozpis a tam info, ze do budoucna bude za 5 Kc. Ale jestli to chapu spravne, nevvyhnu se tomu. Mailem to je taky za bura :(. Zrusit to nemohu, platim tim "najem" a jinak zaplatit nejde.

Ne, rozpis SIPO by měl být emailem zdarma.
ultima__ratio
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cosmicboy 10. 8. 2011 17:43

4honza, Joezbrna: Naprostý souhlas! To, že se SIPO neprovedlo z důvodu výše limitu asi nebude vina SIPA... Navíc myslím, že je velmi nerozumné mít limit ve stejné výši (což asi bylo) jako je aktuální výše strhávané částky. Já osobně na něm mám nastavený limit o cca. 3000 Kč vyšší, než se mi obvykle strhává. A to už by muselo být, aby mi byla strhávaná částka o tolik navýšena. A i kdyby byla, tak si toho všimnu, ale to už bych opakoval vaše příspěvky.
cosmicboy
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 10. 8. 2011 18:09

ultima__ratio píše:
PatrikChrz píše:Vcera me prisel rozpis a tam info, ze do budoucna bude za 5 Kc. Ale jestli to chapu spravne, nevvyhnu se tomu. Mailem to je taky za bura :(. Zrusit to nemohu, platim tim "najem" a jinak zaplatit nejde.

Ne, rozpis SIPO by měl být emailem zdarma.

Tak poště opět nezklamala. Byl jsem na pobočce na Pankráci, že si to nechám změnit, paní za okýnkem mi tvrdila, že i e-malový rozpis bude zpoplatněn, tak mě trochu znervózněla, že jsem to vzdal (no asi se jí nechtělo pracovat :( ). Pro jistotu jsem ještě napsal na info@cpost.cz
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ultima__ratio 10. 8. 2011 18:17

No jestli si spíš jen nespletla pojmy "rozpis" a "výpis".
ultima__ratio
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audiobullys 10. 8. 2011 18:39

tak tak, oni tam maj dvě kolonky šmejdy a ta vpravo mám pocit je na výpis a ten je za 5 kč, rozpis jen zasláním na email je zadarmo.
takže nezatrhávat všechny kolonky ale jen tu jedinou na email.
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Diskutér

Odeslat příspěvekod Burina 10. 8. 2011 19:40

Nejde o tu změnu požádat elektronicky?

Když čtu některé příspěvky ( nejen zde ), tak pracovnice na poštách o tom vědí kulové.

Pro "PatrikuChrz" : By možná chtělo zjisti od někoho povolaného a né od info@post
Burina
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 10. 8. 2011 19:50

OT: Když už jsme u té pošty... Před časem jsem využil jejich službu MMS pohlednice. To, co adresátovi dorazilo, bylo tak otřesné (vypadalo to jako vytištěné na tiskárně s docházejícími inkousty z podkladu 640x480, přitom fotka byla poslaná přes web, 6 MPx), že jsem se šíleně ******l a poslal stížnost na firmu, o které pošta tvrdí, že to pro ně zajišťuje. Z firmy jsem dostal obratem odpověď, že oni zajišťují jen placení přes prémiové SMSky. Takže jsem napsal poště, a dostal jsem odpověď, že to zmršila ta firma, které jsem psal předtím... Tož asi tolik ke službám České pošty :twisted: .
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 10. 8. 2011 22:00

Burina: s kvalitou odpovědí a vůbec řešením problémů z info@... mám brlmi pozitivní zkušenosti už z minulého zaměstnání (velkoobchod s hodinkami - rozesílání zásilek), takže nemám důvod jim tentokrát nevěřit. Pravda, někdy trvala odpověď trochu déle, ale vždy byla velmi jasná a pokud šlo o vyřešení problému, tak byl vyřešen (např. <neslušné slovo> pracovníky konkrétní pobočky, aby konečně věděli, jak má být zabalený balík, atd).
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 4honza 11. 8. 2011 09:29

Tomáš Marný píše:
4honza píše:Naopak SIPO má výhodu tu, že nemusíte sledovat limity inkas u všech inkasních plátců

No to je fakt děsná výhoda... Kolik má asi takový běžný plátce inkas a kolikrát do roka se mu mění jejich výše, aby je nestačil sledovat jednotlivě?


To bohužel nevím. Ale třeba můžu použít příklad mých rodičů. Používají SIPO na platbu vody, elektriky, plynu, rozhlasu, televize. Sice mají IB, nicméně si s ním moc netykají. V SIPO mají jeden limit, který nemusí řešit pár let, protože je tam samozřejmě nějaká rezerva limitu.

Přehazovat nastavení inkas v IB prostě řešit nemusí, stávající stav jim vyhovuje, nevím kolik let to mají. Pokud chtějí platit něco dalšího, prostě jen nahlásí spojovací číslo a neřeší žádné nastavení inkasa nebo trvaláku v IB - což je pro ně netrivální záležitost.

SIPO prostě vyníká v jednoduchosti, pokud oželíte nějakou funkčnost. Spoustě lidí to tak vyhovuje.

-- 11. 8. 2011 09:34 --

vpe píše:proto mi uniká smysl, kdy si společenstvo vlastníků vlastně takto ukrajuje z peněz a navíc při objemu pod 200 předpisů se to vůbec nevyplatí (protože je tam obvykle jakýsi smluvní paušál), no ale blbost a lenost vládnou :-)

Asi nejsi v žádném společenstvu vlastníků. On totiž nikdo nechce ručně sledovat neplatiče sdružených plateb z bankovních výpisů každý měsíc. ČP naopak umožňuje dodávat rozpis těch, kterým se SIPO neprovedlo a pak je to jednodušší. Ano, tahle služba stojí nějaké peníze, ale za tyhle peníze, které chce pošta, to nebude dělat ani nějaký důchodce, co nemá nic na práci kromě obíhání supermarketů.
4honza
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 11. 8. 2011 12:40

4honza: presne tak
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Noxik 11. 8. 2011 15:53

4honza: Přehazovat nastavení inkas v IB prostě řešit nemusí, stávající stav jim vyhovuje, nevím kolik let to mají. Pokud chtějí platit něco dalšího, prostě jen nahlásí spojovací číslo a neřeší žádné nastavení inkasa nebo trvaláku v IB - což je pro ně netrivální záležitost.

To je cesta do pekel, nebot jednoho dne proste presvihnou limit a zadna z plateb se nezaplati. Coz mimochodem ujisti tak, ze jim odstrihnou telefon, elektrinu, atd. V budoucnu mozna uz rovnou navstevou exekutora. Takze bych byl opatrny a nejakym zpusobem to peclive kontroloval
Noxik
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků