SIPO - jaké jsou vaše zkušenosti?

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod p3v4x 9. 12. 2018 19:12

Já ano. Když jsem bydlel vy paneláku, správce mi naučtoval chybně asi o deset tisíc vic. SIPO se neprovedlo kvůli limitu, ale pak jsem všechny musel honit.


Já mám u internetového bankovnictví položku SIPO kde je limit 200 000kč ale už nepíšou jestli to je měsíčně nebo ročně či čtvrtletně.
p3v4x
Návštěvník

Odeslat příspěvekod drkarel 9. 12. 2018 19:13

Ono se to dá vyřešit. Dostaneš SIPO e-mailem před platbou a když zjistíš chybu, dá se (myslím) na poště zařídit, že určitou platbu vyjmeš a zaplatíš SIPO v hotovosti na poště. Navíc nemusíš nikoho honit, stačí jim to normálně "ručně" poslat na účet nebo zaplatit kartou a tak. (Já mám třeba elektřinu v SIPO a platím ji předem kreditkou a do SIPO pak vůbec ta záloha nejde.)
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod xtonda 9. 12. 2018 19:46

Jo, pokud někdo bude inkasovat vyšší částku než by měl, případně bude inkasovat někdo, kdo by neměl, třeba dodavatel energie od kterého si odešel a on to nechce vzít na vědomi, tak ti nezbude než každý měsíc chodit na přepážku a platbu nechat vyškrtnout. Stejně tak většina akcí se musí provádět na přepážce. A to je v dnešní době, kdy se dá jak u bank tak u dodavatelů všechno zařizovat přes internet nebo nejhůř po telefonu, fakt terno.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 10. 12. 2018 05:03

No, terno to není, ale vzhledem k tomu, že xls neměl problém 25 let, my taky ne, tak se to asi nestává tak často. Ale ano, je to služba trochu 100 let za opicemi a nijak ji nepropaguji. Každý má možnost se rozhodnout sám. Nám to vyhovuje (dokud je to pro nás bezpracné a bezplatné, ale i když to bylo zpoplatněno, bylo to levnější než jednotlivé platby - inkasa/trvaláky/jednorázové příkazy).
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod anonymni 10. 12. 2018 05:39

Tazatel by si mel hlavne na uctu zajistit financni rezervu, aby nebyl kazdy mesic na nule a nemusel resit dny a hodiny odcoodu a prichodu penez z uctu.

-- 10. 12. 2018 05:44 --

Jinak SIPO je zrovna na nedostatek penez celkem dobra sluzba. Nevim jak Čs, ale nektere bankjy v pripade nedostatku penez na uctu inkaso SIPA opakuji o par dni pozdeji.
anonymni

Odeslat příspěvekod drkarel 10. 12. 2018 06:15

No, s těmi jeho příchody výplat jsem to taky moc nepobral. Co vím, tak ten první termín inkasa SIPO je v měsíci tak, aby to pošta měla 15. na účtu, takže se to inkasuje nejpozději 14. v měsíci. Pak, pravda, bývá ještě další termín. Je mi divné, že by spořka nepočkala s příkazem až do konce onoho dne, ale spoléhat na to, že výplata stihne přijít by se mi úplně nechtělo.
drkarel
Inventář

Odeslat příspěvekod Nafťák 10. 12. 2018 08:21

Pošta si inkasuje SIPO nezávisle na bance,stejně jako třeba Vodafon,na základě "souhlasu s inkasem",jehož limit lze měnit v internetovém bankovnictví.Alespoň George to umí.První pokus o inkaso provádí pošta 14. v měsíci,při nedostatku financí je další pokus 22.Možná to zkouší i později,ale stím zkušenost nemám :-)
Nafťák
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod linda78 10. 12. 2018 10:07

Ja se Sipem nikdy problém neměla
linda78
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Davidovv 10. 12. 2018 11:28

Co se tyce Sipo, tak za me vzdy vsechno v poradku.
Davidovv
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lexx 10. 12. 2018 11:57

Tak teda když už se všichni svěřují... Se sipem jsem nikdy neměl problém a to z toho důvodu, že jsem jej nikdy nepoužíval. Nechápu jeho smysl, resp. netuším, v čem by to pro mě mohlo být lepší než trvalý příkaz nebo inkaso.
Lexx
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tokaros 10. 12. 2018 12:59

Já Sipo taky používám a bez problémů.
tokaros
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod retron 10. 12. 2018 13:02

se SIPO je někdy zezačátku problém s navedením plateb, ale pak funguje spolehlivě
retron
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zedna1 10. 12. 2018 14:23

Výhoda SIPA je také v okamžiku změny banky, stačí v nové bance nahlásit číslo SIPA a nemusí se řešit všechny položky jednotlivě.
Zedňa
Zedna1
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vpe 10. 12. 2018 14:49

To neni argument. V nove bance pouzijes kodex mobility a nemusis do stare banky ani chodit.
vpe
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kolem.jdouci 10. 12. 2018 16:02

To je argument, protože kodex mobility přece neřeší změnu čísla účtu pro inkaso u dodavatele služeb...
Kolem.jdouci
Nadšenec

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků