ING konto (včetně přechodu ING -> RB)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod regin 17. 4. 2021 12:54

@minarjo
Takže když mám na jednom zařízení RB klíč spojený s účtem A a teď po převedení z ING přibude účet B, který bych chtěl spojený s eKontem, tak budu muset napřed zrušit propojení RB klíče s účtem A, propojit ho s účtem B, pak účet B napojit na appku eKonto, pak zrušit spojení s RB klíčem (nebo se zruší automaticky) a poté obnovit spojení RB klíče s účtem A?
regin
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod minarjo 17. 4. 2021 14:11

Snad ne, zkus RB klíč do toho nezapojit, vždyť jde o různé klienty (snad jsi to tak pochopil, viz níže). Alfréd z hor zde sice psal že klienti ING mají v pokynech napsáno ať ho použijí, ale to se mě nezadá že by mělo být povinné. Já nicméně klientem RB byl už před ING migrací, takže jsem takové pokyny neměl, u mě stačilo v aplikaci RB zadat mobilitu ING. Tedy nemohu z vlastní zkušenosti říct, zda u jiných nových klientů RB migrujících z ING je Klíč povinný, jen se mi to nezdá. Ten klíč co je součástí hlavní appky by snad měl jít všem aktivovat nezávisle na aktivaci samostatné aplikace RB klíč. Chce to vyzkoušet, to spárování zase tolik času nezabere.
Navíc my zde řešili situaci (ty snad také), kdy účet A a účet B z tvého příkladu patří různým osobám (různé RČ), protože klíč ať ten samostatný či ten v appce, stejně jako appka eKonto, se vztahuje samosebou k osobě (RČ) a všem produktům dotyčného, ne jen k jednomu účtu. Tedy řešíme zde situaci možného ovládání účtu třeba tebe a tvého rodiče ze stejného mobilu apod.
Naposledy upravil minarjo dne 17. 4. 2021 14:17, celkově upraveno 3
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod vlazy 17. 4. 2021 14:13

minarjo:
Až tolik bych se nad tím zbytečně nerozčiloval. Ono asi je více způsobů jak to vše provést a zprovoznit a bude záležet který způsob bankéř v RB použije. Možná to tak mají v RB doporučené nebo nařízené aby to klientům prováděli s instalaci obou aplikaci (RB Klíč a Mobilní eKonto Raiffeisenbank) a aby tak ušetřili bance peníze za tu SMS. Pokud tak jak píšeš, že "je to celkem novinka pár týdnů, že klíč je plnou součástí appky" tak bankéř možná to udělal tak jak to byl zvyknutý dělat z dřívějška s použitím aplikace RB Klíč. Nespatřoval bych v tom jednoznačně lhaní nebo neznalost bankéře. Na stránkách RB ohledně toho přechodu z ING do RB ale píšou pouze o aplikaci RB Klíč a vůbec se tam nikde nezmiňují o tom, že je možné použít i aplikaci Mobilní eKonto Raiffeisenbank. Pro mne je důležité, že mi bankéř zprovoznil to co pro plnohodnotné používání účtu je potřeba a jak k tomu dospěl pro mne už tolik důležité není i když to asi šlo provést jednodušeji bez té aplikace RB Klíč.
K té perličce ohledně kamaráda. Pokud má ING konto a fondy zrušené tak by se mu mělo snad zrušit i IB do kterého by už neměl mít přístup. Pokud ho při té migraci zařadili do skupiny, kterému budou volat tak by to možná mohlo znamenat, že ten převod do RB bannerem potvrdil např. omylem nebo nějakým nedopatřením a ani si to neuvědomil nebo se toho nevšimnul.

Milan405 píše:pokud ta app ma v sobe rb klic, tak by prece stacilo na zacatku zvolit, ze clovek nechce pouzivat IB v mobilu, ale jen prihlasovani k IB pres PC, takze by se ta app nadale chovala jako dosavadni RB Klic .
Ono nic volit na začátku není třeba. Pokud někdo nechce používat mobilní bankovnictví RB tak ho k tomu nikdo nenutí aby se tam na mobilu přihlašoval. Klidně může používat IB v počítači a tu aplikaci Mobilní eKonto Raiffeisenbank může použít pouze pro přihlášení přes klíč, pokud se chce přihlašovat zdarma.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod minarjo 17. 4. 2021 14:21

Ne, vlazy, komu ING zkraje oznámila že bude volat (místo samoobsluhy přes IB banner), ten pak ani žádný banner v IB neměl :) (navíc když by na něj klepl, volala by pak RB a ne ING). Dělali to asi hlavně těm, co se do ING IB nepřihlásili nějakou dobu. Samosebou IB už má kámoš bez produktů, vše před měsícem zrušeno. Prostě mě jen zarazilo, že si operátorka před hovorem nezjistila, že už v podstatě není klientem a hovor je zbytečný. Asi jim s těmi hovory pomáhá externí call centrum, které nemá k aktuálním datům přístup.
Jinak do IB přístup zatím ING zachovává, třeba kvůli možnosti stáhnout starší výpisy, definitivně rušit bude asi až později (teď i já po přihlášení do ING IB vidím úvodní stránku zcela správně bez aktivních produktů, ale do výpisů atd. se dostanu). To není jako třeba Equa, která znemožní přihlášení do IB ihned po konci výpovědní doby účtu (pokud už není žádný aktivní produkt klienta, i proto Equa poslední výpis po výpovědi zasílá poštou).
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod regin 17. 4. 2021 17:28

OK, zkusím to trošku popsat podrobně. V první řadě mi jde o to, abych neplatil žádné poplatky, tudíž padá přihlašování jen pomocí SMS. Účet A je můj a mám ho už přes 7 let. Účet B bude jiné osoby a teprve vznikne. Aplikace RB jsou na rozdíl od aplikací jiných bank hodně vybíravé, takže na mnou zkoušených zařízeních odmítají fungovat (napíší, že detekovaly něco, co se jim nezdá, a že končí). Proto jsem si na tablet druhé osoby nainstaloval RB klíč a občas ho používám (1x měsíčně pro převod úroků jinam). Až vznikne účet B, bude nejspíš používaný mnohem častěji a z onoho tabletu. Proto právě řeším, jak to udělat. Napřed jsem přemýšlel o druhém uživatelském profilu na tabletu, ale to bohužel nejde (výrobce to nejspíš záměrně zablokoval).
regin
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vlazy 17. 4. 2021 20:40

Za jak dlouho se na účet připíše ten bonus 500 Kč po potvrzení zprávy o něm v mobilní aplikaci? Všude se píše o nějakém banneru, ale mne se dnes dopoledne po přihlášení do mobilní aplikace zobrazila ohledně toho zpráva u které jsem potvrdil, že to chci připsat, ale doposud se mi nic nepřipsalo. Jako banner mi to příliš nevypadalo, ale asi záleží jak to kdo nazve.
Ze zpupnosti vzniká jen hádka, kdežto u těch, kdo si dají poradit, je moudrost.
Bible - Přísloví 13:10
vlazy
Poslední varování

Odeslat příspěvekod MirekM. 17. 4. 2021 20:59

Z mých zkušenosti se dvěma ING účty druhý den, ale jestli to takto funguje i o víkendu netuším.
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod Heavy71 17. 4. 2021 22:03

Zítra nebo v pondělí to budeš mít připsáno na účtu
Heavy71
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod octaviampi 17. 4. 2021 22:17

Tak přišel odkaz na převedení. Kromě toho, že se to muselo dělat nadvakrát, protože jedno okno hlášky nešlo zavřít, tak jsem se dokodrcal k poslednímu kroku a poslal si korunu. A heleme se, přišel email, že nebylo možno a hybaj vole na pobočku. Tak se těším na kecy o zdravení zdejší komunity a podobný Pindy.
octaviampi
Diskutér

Odeslat příspěvekod Lukas063 17. 4. 2021 22:28

Celou dobu od okamžiku, kdy jsem se dozvěděl, že ING to tu balí a je ta možnost přehodit klienty k RB (velkým plusem je bonus 500,- a roční zvýhodněné úročení), jsem se o to začal lehce zajímat a v ING odklikl souhlas s migrací k RB...jak na svým ING, tak na ING manželky. Uteklo pár dnů (vlastně cca 2 týdny) a začlo se to hejbat. Trošku mě udivilo, že ikdyž jsem nejdřív rozjel akci u svého účtu a ten manželky o cca týden později, tak nejdřív se ze strany RB řešil její účet. Nevadí, hlavně že se něco děje. Vše šlo jak po másle, online předání dat, focení dokladů, dodání podkladů pro ověření, následná aktivace účtu zasláním 1,- z ING na RB...když se postupuje krok po kroku dle instrukcí, tak podle mých zkušeností není co zkazit... 2x 500,- (1x můj účet, 1x účet manželky) bylo po odkliknutí baneru na RB účtu připsáno do dvou dnů. Teď už jen sledovat růst těch drobných díky zvýhodněnému úročení a za rok uvidíme, co s tím dál...
Lukas063
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod octaviampi 17. 4. 2021 22:49

Docela by mě zajímalo, v kterém kroku se to zaseklo. Jestli je např. vyfocení ksichtu vyhodnoceno okamžitě a nebo žádost pokračuje i přesto, že zpracování teprve probíhá.
octaviampi
Diskutér

Odeslat příspěvekod Milan405 18. 4. 2021 10:42

vlazy píše:Ono nic volit na začátku není třeba. Pokud někdo nechce používat mobilní bankovnictví RB tak ho k tomu nikdo nenutí aby se tam na mobilu přihlašoval. Klidně může používat IB v počítači a tu aplikaci Mobilní eKonto Raiffeisenbank může použít pouze pro přihlášení přes klíč, pokud se chce přihlašovat zdarma.


OK, dobre vedet. Jestli eKonto dovede fungovat stejne jako RB Klic (tedy pouze vpustit klienta prihlasujiciho se do IB na PC), tak to ma asi tato druha apka do budoucna spocitane. Ale chapu, ze "zkusenejsim" klientum, kteri tak snadneji ovladaji treba dva ucty (nebo jim to umoznuje dalsi kejkle), dava existence dvou apek smysl.
Milan405
Návštěvník

Odeslat příspěvekod MP007 18. 4. 2021 10:59

Díky RB za úžasný zážitek, přišla mi mailová výzva k dokončení převodu on-line. Vyplním údaje v NB, přejdeme na mobil, fotím OP a hlásí mi: rozmazané, asi málo světla. Přidám světlo a hlásí: Odlesky, foto nelze provést. Zkusil jsem to u okna, pod lampou a nemyslím, že foťák v mobilu je úplně nejhorší... nakonec mi napíše výzvu, ať přijdu dokončit na pobočku, což se mi fakt nehodí. Vrátím se k NB a tam zase stojí dokončit přes kurýra.
Tak jsem znovu vyplnil pár nesmyslů a budu čekat na kurýra - je to pro mne fakticky asi nejmenší zdržení, byť si na jeho příjezd počkám a kdoví co bude následovat potom... :hm
MP007
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod stepano 18. 4. 2021 14:03

Taky mi přišla výzva k dokončení převodu. Znamená to, že v rámci mobility si převedou zůstatek a zavřou účet u ING nebo ho v ING nechají aktivní? Jde mi o to že tam mám asi 10kč tak jestli to mám naložit teď nebo až se mi u RB udělá účet tak pak to manuálně doposlat přes ING.
stepano
Nadšenec

Odeslat příspěvekod Alfréd z hor 18. 4. 2021 14:24

Tak jestli jsi v žádosti o účet v RB ponechal přednastavenou volbu, že chceš účet v ING v rámci mobility uzavřít, tak nic dělat nemusíš (měl bys vědět i datum, kdy k převodu a zrušení účtu dojde ... resp. předpokládám ještě pak bude dobíhat nějaká výpovědní lhůta, ale to už je pro tebe bezpředmětné ...). Žádost o změnu platebního účtu ("mobilitu") máš nahranou v dokumentech v IB v RB (pokud jsi v procesu aktivace účtu nic neměnil a souhlasil s přednastavenou volbou)
Alfréd z hor
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků