ING konto

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod minarjo 28. 3. 2019 18:59

Vždyť nás to SMS či jiné externí ověřování čeká kvůli nařízení EU u všech účtů, přihlášení jen heslem už brzy nebude možné, tak nechápu proč se kvůli tomu zdejší osazenstvo tak čertí :). Vždyť i kdyby to ING do emailu neposlala, tak přeci každý uvidí při přihlášení, že to po něm SMS kód chce, ne? Lidé snad nejsou blbí, aby jim to muselo být extra vysvětleno. A nazývat nový požadavek na SMS kód jako varování, jak tu přede mnou píše fc70, ti mi přijde hodně přitažené za vlasy :), vždyť to není nic nového a unikátního, SMS kód chce dnes už dost finančních institucí (kromě bank i penzijní/podílové fondy u jejich portálů atd.).
Navíc číslo mobilu pro SMS autorizaci každý u ING zadané už dávno má (musí), vždyť slouží k potvrzení aktivních operací.
Naposledy upravil minarjo dne 28. 3. 2019 21:34, celkově upraveno 1
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 28. 3. 2019 19:37

Přesně, vím, že mě to čeká nakonec všude a i když mě to pěkně sejří, chápu, že s tím nic nenadělám, protože ochrana je holt ochrana. :)
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod chrudimi 28. 3. 2019 20:07

Ano, vím že je to nevyhnutelné, ale šlo by to udělat o mnoho lépe, jako u Creditas, místo sms vyberu mpin, na mobilu mi vyskočí notifikace, potvrdím otiskem a je to, tedy tak jak proklamuje ING, téměř bez zdržení.
chrudimi
Diskutér

Odeslat příspěvekod Persbrandt 28. 3. 2019 20:55

Zdravim, tak si pripadam uplne jako de.il, hledal jsem na ING strankach, kde maji autoritativne uvedeno, ze vklady jsou u nich az do ekvivalentu 100000 Eur pojisteny Fondem pojisteni vkladu nebo jak se tedka jmenuje. Prosel jsem jako blbec celkem dlouhe VOP retailovych produktu i produktove podminky INg konta, taky svoji elektronickou smlouvu o Ing kontu, ale nikde o tom ani slovo. Do dalsich dokumentu jsem se nedival, ale nepredpokladam, ze to bude v sazebniku nebo urokovem listku.
Pritom na infolince tvrdili, ze to v podminkach je. Jde mi primo o presnou autoritativni citaci z podminek, ne jen nejakou mozna nezavaznou zminku z FAQ.
Na https://www.garancnisystem.cz/kde-je-pojisteno je sice Ing jako pojistena instituce uvedena, ale pry neni pojistena u ceskeho, ale holandskeho Fondu pojisteni. A pak aby clovek hadal, jake jsou ty podminky holndskeho organu, je tam kryti 100000 Eur jako u nas nebo nizsi, musel by clovek v pripade krachu jet do Holandska?
Vim, ze je to teoreticke riziko, kdyz je to velka firma, ze to hodne lidi ma, ale stejne, to melo hodne lidi Union banku taky a stejne o cast uspor prisli.
Samozrejme mne zaujal ten 2% urok, tak jsem tam chtel ted ke konci mesice poslat nejakou sumu, aby se to od dubna urocilo. Ale chci mit pred tim jistotu, kdyz se jedna o sporak. No uz nemam moc casu, pokud to chci stihnout do konce mesice z Fiobanky...

Nenasel jste nahodou nekdo v jejich podminkach citat o tom pojisteni vkladu? Poradite kdyztak?

PS Mozna to uz tu bylo ,ale to automaticke odhlaseni z jejich IB i na domacim pocitaci asi nejde nijak prodlouzit, co? Je to pekna otrava, a jeste navic s tou smskou pri vstupu. Kolik je to vlastne minut nez se to pri necinnosti odhlasi?

-- 28. 3. 2019 21:08 --

PatrikChrz píše:Myslím, že ten 0,5 % rozdíl proti Hello / Richee nebo 0,8 % proti Expobank za to nestojí

Tak to predpokladam, ze zrejme nemate zalozene Ing konto rekneme s nejakym min . zustatkem, kdyz pisete, ze vam ten maly urokovy rozdil nestoji za to prevest penize k Ing? to chapu, ze vam ten cas straveny pri zakladani uctu na pobocce, ale v lepsim pripade i pri zakladani online, asi za to nestoji...
kdyz clovek udrzovaci Ing konto uz ma, tak je to asi neco jineho.
Persbrandt
Diskutér

Odeslat příspěvekod Persbrandt 28. 3. 2019 22:52

Tak jsem volal na jejich infolinku ohledne toho pojisteni vkladu, celkem jsem si pockal, protoze ted vsichni podle operatorky potrebuji resit autorizacni mobil. Slecna byla sice ochotna, ale ze by mne nejakvyrazneji presvedcila, ze vklady u Ing jsou bez jakychkoli potencialnich komplikaci pojisteny Fondem pojisteni, to teda rozhodne nemuzu kostatovat. Jako zakladni informaci rekla, ale jakoukoli podrobnost, jako ktery Fond (zda holandsky nebo cesky) by to konkretne vyplacel, nakolik by to bylo pro klienta komplikovane apod., to nevedela a vypadalo to, ze by to celkem dlouho hledala. Ani nebyla schopna rict, jestli a kde to maji uvedeno v podminkach.
Celkem neocekavane a beprijemne zjisteni.
Nakonec slibila, ze to zjisti u kolegu a posle mi odpoved mailem, ale ten bohuzel cekam, ze mi prijde az nekdy v pondeli. Tak to je prekvapive blby, pokud bych to chtel mit 100% overeno , tak to uz tezko stihnu dubnovy 2% urokovy cyklus.., protoze to by ty penize u nich musely byt uz zitra v patek 29.3., v den brexitu :-)
Persbrandt
Diskutér

Odeslat příspěvekod fc70 28. 3. 2019 23:14

Na každém výpisu je
Na všechny účty a termínované vklady se vztahuje nizozemský systém pojištění vkladů. Další informace naleznete v Informačním listu o systému pojištění vkladů, který je k dispozici v sekci Právní informace na http://www.ingbank.cz/pojisteni-vkladu .
(ale jinak na webu ten dokument najít neumím).
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 28. 3. 2019 23:35

ING je pojištěna v Holandsku. Počítám, že limity jsou stejné (jsou dány směrnicí EU). Výplata by proběhla prostřednictvím našeho garančního systému (dostane data a peníze z NL).
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod LaNov 28. 3. 2019 23:42

Pojištění: Přesně jak píše Karel. Je na to Směrnice 2014/49/EU ze dne 16. dubna 2014 o systémech pojištění vkladů, přeshraniční spolupráci řeší čl. 14.
Autorizace: nečeká nás to všude (aspoň ne v dohledné době). Samozřejmě, že je zavedení SMS drobnost, jen mi to dokreslilo, že stabilní doby jsou pryč.
LaNov
Diskutér

Odeslat příspěvekod Persbrandt 28. 3. 2019 23:49

Diky. No ja si taky instinktivne myslim, ze by to v pripade nejakeho krachu asi probehlo pres cesky garancni system, prece jenom tady maji hodne klientu (kolik, rekneme 300 000 lidi s Ing kontem), ale jak to muze vedet s jistotou.
Jinak mne ta informace o holandskem fondu pojisteni pekvapila, kdyz je to ceska pobocka sice holanske banky, ale fungujici podle ceskeho prava a provozujici business v Cesku, tak bych teda cekal cesky garancni system. Rikam si, ze by se Holandanum v pripade nutnosti chtelo platit i zahranicnim klientum? No asi je to teda takto nastaveno, pro mne kazdopadne novinka.
To teda znamena, ze napr. klienti mbank by dostali pri krachu dostali penize od polskeho fondu? Ale zase Sberbank treba ten garancnisystem.cz uvadi jako ceskou banku, jo tedka jak to pisu, tak mi dochazi, ze tam by to ale bylo mimo EU a tam uz si zrejme staty vzajemne tolik neveri a tenhle system tam asi nefunguje...

-- 29. 3. 2019 00:11 --

LaNov píše:Autorizace: nečeká nás to všude (aspoň ne v dohledné době). Samozřejmě, že je zavedení SMS drobnost, jen mi to dokreslilo, že stabilní doby jsou pryč.


Diky. No kdyz mne tedka tvrdila na infolince Ing, pote co jsem namitnul, ze Fio na rozdil od nich nepozaduje autorizacni smsku pro prihlaseni, tak ze to pry do konce tohodle roku bude muset Fio podle nejake smernice EU taky zavest, tak to asi kecala?
Taky je treba divny, ze nikde se neda poradne docist, jaky je ten interval odhlaseni z IB, tvrdila mi sice, ze asi 10 minut, podle mne je to ale urcite min, pocitove bych rekl, ze max. 5 minut. Je to opravdu opruz, behem dnesniho vecera jsem se musel prihlasovat asi 4x.
Korunu tomu nasadilo, kdyz jsem se behem cekani ve fronte na operatorku na te infolince a pozdeji behem rozhovoru s ni chtel zaroven podivat do IB, samozrejme to neslo, protoze behem hovoru na svem telefonu nezobrazim sms (coz jsem nevedel) a zaroven jsem samozrejme nechtel zavesit a tim prijit o poradi ve fronte. Aby mel clovek na ing pomalu dva telefony...
Skutecne genialni politika a genialni smernice (otazka je na kolik je na vine ta smernice) :-(, pritom ta smska nijak k zabezpeceni penez neprispiva, protoze umoznuje jenom nahled na ucet, tzn. mela by byt fakultativni. Ted nezpochybnuju autorizacni smsku pri transakci, ta samozrejme smysl ma.
Persbrandt
Diskutér

Odeslat příspěvekod MirekM. 29. 3. 2019 06:33

Když se do účtu díky SMS útočník nedostane a nebude vidět kolik tam máte, asi se nebude snažit váš účet naslepo vytunelovat ...
MirekM.
Pokročilý

Odeslat příspěvekod octaviampi 29. 3. 2019 07:06

Hloupe narizeni organizace pohrdajici lidmi, byt se je navenek snazi uplacet, jak jen to jde. A tim nemyslim zrovna ING.
octaviampi
Diskutér

Odeslat příspěvekod wit.cz 29. 3. 2019 07:20

drkarel píše:ING je pojištěna v Holandsku. Počítám, že limity jsou stejné (jsou dány směrnicí EU). Výplata by proběhla prostřednictvím našeho garančního systému (dostane data a peníze z NL).

Tak snad by to Nizozemci nevypláceli stejně dlouho jako vytěsněné akcionáře Fortuny. Více než půl roku od vytěsnění ještě nedošlo k výplatě.
wit.cz
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xls 29. 3. 2019 07:56

Stává se z toho paskvil. Minule se mi tam vůbec nepodařilo najít pohyby.
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 29. 3. 2019 08:04

wit: Tak tam je ale drobný rozdíl v tom, že při vytěsnění v podstatě nejsou dány žádné lhůty. :)
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod elfin 29. 3. 2019 08:12

Vklady by se vyplácely určitě v Česku, ale krach této úspěšné banky nehrozí. Proč vlastně spořivý Patrik nechce ukládat na 2%? Tutlání info o event.vadách (zákeřnosti?) produktu by nebylo fér !
elfin
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků