mBank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod MirekM. 8. 4. 2017 14:17

Nezafungovala zde cenzura, ale včera jsem svůj příspěvek po podrobnějším prozkoumání IB (nepoužívám jej systematicky aktivně nějaký rok) vlastnoručně zrušil neboť jsem zjistil, že BÚ po proklamovaných 30 dnech od podání žádosti na FC zrušen není.
Nakonec u této banky žádné velké překvapení. Před nějakým rokem mně 4 eMaxplusy zrušili až téměř po dvou měsících od požadavku na zrušení a to až po mém zavolání na mLinku. :-S
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod Franklin 8. 4. 2017 14:29

Co si tak pamatuju ještě z mFóra, v minulosti se všechny tyhle žádosti posílaly do centrály v Polsku a 30 dní se začalo počítat až ode dne zpracování v Polsku. Ale kdo ví, jak to funguje v dnešní době.
Franklin
Diskutér

Odeslat příspěvekod jisy 8. 4. 2017 15:01

Tak třeba já jsem dával výpověď na kiosku 1.3. a přístup k IB byl zablokován 3.4. po poledni (přišla SMS), což bych chápal jako dodržení té měsíční lhůty.
jisy
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod MirekM. 8. 4. 2017 15:37

Kdybych byl punťa dle odpovědi banky přes mNázor, měl být účet zrušen do 30 dnů, tedy při podání žádosti 7. 3. měl být účet zrušen nejpozději 6. 4. (březen 31 dnů). :-)

Nechápu k čemu potřebují 30 dnů, když dlouhodobě k účtu není vedena žádná karta. Např. v dřívější GE rušili účty bez karet on-line přímo při návštěvě pobočky.
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod Franklin 8. 4. 2017 15:47

Pokud banka zrovna mění Obchodní podmínky, pak nejlepší je vypovědět rámcovou smlouvu s okamžitou účinností, na což má klient nárok podle Zákona o platebním styku.
Franklin
Diskutér

Odeslat příspěvekod vpe 8. 4. 2017 16:29

MirekM. píše:Kdybych byl punťa dle odpovědi banky přes mNázor, měl být účet zrušen do 30 dnů, tedy při podání žádosti 7. 3. měl být účet zrušen nejpozději 6. 4. (březen 31 dnů). :-)

Nechápu k čemu potřebují 30 dnů, když dlouhodobě k účtu není vedena žádná karta. Např. v dřívější GE rušili účty bez karet on-line přímo při návštěvě pobočky.


Ale to je asi výjimka ta GE, docela mě to překvapilo, protože to naopak neuměli zrušit s výpovědní lhůtou a nový účet pro převod zůstatku ještě nebyl připraven.
vpe
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirekM. 8. 4. 2017 16:32

Takový kouzelný mail z mBanky došel 27. 3.:

Vážený kliente,

dovolte nám oznámit změny bodů 1.2. a 7.4.2. Všeobecných obchodních podmínek pro zakládání a vedení účtů fyzických osob (dále jen VOP). Aktualizované VOP, které vstoupí v platnost dne 1. 6. 2017, upravují postup pro vydávání nových a ukončení platnosti původních platebních karet v případě změny typu účtu, dále upřesňují výčet dokumentů pro změny podmínek produktů a služeb mBank a rozšiřují výčet nástrojů pro informování o navrhovaných změnách ze strany banky.

Návrhy nového znění příslušných podmínek můžete kdykoli před datem jejich účinnosti písemně odmítnout. Pokud tak neučiníte, platí, že navrhované změny přijímáte. Pokud navrhovanou změnu písemně odmítnete, máte rovněž právo písemně vypovědět smlouvu, na jejímž základě byl bankovní produkt či služba poskytnuty, a to bezúplatně a s okamžitou účinností.
...

Mám tomu rozumět tak, že mohu s okamžitou účinností vypovědět nechtěný produkt jen pokud se změny ve Všeobecných obchodních podmínkách na něj vztahují?
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod Franklin 8. 4. 2017 19:34

Je úplně jedno, co přesně se uvnitř Všeobecných obchodních podmínek změnilo. Jakmile mBank udělá jakoukoliv změnu, musí si podle § 94 zákona 284/2009 Sb. sehnat tvůj souhlas. Pokud se rozhodneš využít svého práva, prostě jim oznámíš svůj nesouhlas a podáš výpověď s okamžitou účinností.

Příklad 1: mBank udělá jakoukoliv změnu v Produktových podmínkách pro mRezervu => můžeš okamžitě vypovědět jen ty produkty, které ten dokument používají, tj. pouze mRezervu.

Příklad 2: mBank udělá jakoukoliv změnu ve Všeobecných obchodních podmínkách => výpověď se bude týkat všech produktů, co máš v mBank.

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2009-284#p94
Franklin
Diskutér

Odeslat příspěvekod MirekM. 8. 4. 2017 20:10

Vše přečteno, jasné, dík. Tedy, pokud bude váznout výpověď BÚ ze strany banky, použijeme okamžitou výpověď z důvodu nesouhlasu s novými VOP. :-)
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod elinor 9. 4. 2017 18:18

Má někdo zkušenost s hypotékou u mbank? Vychází mi nejlíp. Díky.
elinor
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod jujec 10. 4. 2017 07:39

Hypotéku jsem měl a byl jsem s ní poměrně spokojený - až na to, že na rozdíl od jiných bank si musíš vše sehnat sám, tzn. výpisy z katastru, odhad atd. Dokonce banka má v podmínkách, že po převodu nemovitosti jí musíš doručit originál výpisu, kde je vidět, že je nemovitost tvoje (to jsem nepochopil, proč musí mít originál a proč jí nestačí, aby se sama podívala do katastru zdarma přes web, ale to je drobnost).
Jen při strhávání platby z mKonta se občas stalo, že strhávaná částka neseděla podle plánu (rozdíl max. několik haléřů). No a pak jsem měl problémy z banky vyrazit správnou verzi výmazu zástavního práva (místo toho, aby uznali chybu, tak mi tvrdili, že můj byt je někoho jiného - ono když se díváte do jiného č. p., tak jsou tam jaksi logicky jiné údaje o majiteli), ale to se musí brát s nadhledem - je to mBank, tam nic kvalitního na první dobrou nebude.

Osobně bych zvažoval i jinou banku - klidně třeba i Českou spořitelnu - záleží na tom, jakou mají akci a podmínky. A pak bych co nejdřív prchl do Airbank, ta mi přijde nejlepší.
jujec
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod MirekM. 10. 4. 2017 20:39

MirekM. píše:Nezafungovala zde cenzura, ale včera jsem svůj příspěvek po podrobnějším prozkoumání IB (nepoužívám jej systematicky aktivně nějaký rok) vlastnoručně zrušil neboť jsem zjistil, že BÚ po proklamovaných 30 dnech od podání žádosti na FC zrušen není.
Nakonec u této banky žádné velké překvapení. Před nějakým rokem mně 4 eMaxplusy zrušili až téměř po dvou měsících od požadavku na zrušení a to až po mém zavolání na mLinku. :-S


Po urgenci mailem v bance dnes odpoledne BÚ zrušen a mé IB i manželky zablokováno. Informace o blokaci IB došla mailem i SMS nám oběma.
MirekM.
Diskutér

Odeslat příspěvekod Mrusnok 10. 4. 2017 21:56

elinor píše:Má někdo zkušenost s hypotékou u mbank? Vychází mi nejlíp. Díky.


Já, a to jenom pozitivní. ;-)
Podstatné není dluhy splatit, ale spíš to je být schopen splácet.
Mrusnok
Nadšenec

Odeslat příspěvekod .357 18. 4. 2017 14:11

Ještě mi nestrhli SIPO. Jak jste na tom...??
Naposledy upravil .357 dne 18. 4. 2017 17:13, celkově upraveno 1
.357
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Alfréd z hor 18. 4. 2017 16:21

Jsem na tom ouplně stejně :shock:
Alfréd z hor
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků