treborit píše:zkousel jsem i ruzne proklikat, kdyz si vzpomenes, tak dej vedet ... 2x1200 driv doma
Tuto chybu, že u nových účtů nelze odeslat domácí platby v Kč přes IB i Smartbanking a vždy při pokusu otevřít daný formulář vyskočí chybová hláška, má i moje mamka (mnou doporučená). Hned jsme to bance hlásili emailem, zítra už to bude 14 dní. Žádná reakce, žádná náprava za celou dobu, mají účtů evidentně moc k zakládání a nestíhají toto opravit.
Řešení jsem pro mamky problém tedy zvolil dle mého jediné možné a rychlé (kromě čekání, než to opraví, to už možná ani do Vánoc nebude-nic z formulářů v Kč teď prostě nefunguje, ani třeba skrz svolení k inkasu). Těch 1200 Kč bonusu plus pár Kč aktivační vklad jsem jí z polomrtvého mKonta vytáhl přes SEPA platbu odesláním do Revolutu a tam pak konverze na Kč. Sice se tím ztratí cca 2-3% na měnové konverzi (šílený spread mBank pro automatický převod z CZK na EUR po zadání SEPA), nicméně SEPA platby paradoxně fungují (jejich formulář), a to i v mobilní aplikaci, navíc bez zdržení (zadáno kolem 14h, v cíli následující dopoledne). V appce jsme to s mamkou zadali-když se tam vyplňuje částka SEPA platby v EUR, hned to ukazuje kolik strhne Kč, takže odesláno maximum možného (s přesností na eurocenty), v mBank mamce zůstalo jen 0,11 Kč
. Fakt se jim ten systém pro domácí platby nějak podělal, tak proč čekat na nápravu.
Ještě dotaz: vy co máte tento problém s nefunkčními CZK platbami u nových mKont: bylo u mKonta žádáno u vás hned i o platební kartu? U účtu mamky ne a možná to může souviset, protože zbylí mí dva doporučení žádali i o mKartu Svět a oběma odchozí CZK platby fungují...