Raiffeisen (eBanka)

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod fremantle 19. 10. 2016 12:10

Vždyť o tom jsem taky psal - akorát v této chvíli je ještě třeba mít pořád v záloze plastik, třeba jeden den jsem platil kartou asi celkem 7 krát a už po třetí platbě se mi další pokus nepovedl... pak ani další, až po restartu telefonu (pravda, předtím nebyl restartovaný už asi tak dva týdny). Jednou mi platba neprošla behem instalace aktualizací z playstore (ale to jsem i očekával, je teda asi vhodnější si je pouštět manuálně). A po posledním update na Marsmallow jsem musel aplikaci opět reaktivovat - platit nešlo vůbec... Prozatím je s tím nutno pořád počítat... Možná to trochu souvisí i s HCE, když jsem platil ještě dávněji NFC debetkou GE se SE na SIM kartě, tak tu jsem zkoušel asi týden (možná to bylo tak 40 plateb) a zaplatit se mi povedlo pokaždé (ale tam jsem tu debetku zkoušel opravdu v tom krátkém období, touhle platím už od kdy mi ČSOB vydala kreditku (btw. i při vydání nové karty je třeba reaktivovat, nepřidá se tam automaticky, ale to lze asi taky očekávat), tedy už přes 3 měsíce).

A v neposlední řadě jsou tady ty výběry z bankomatů - v bankomatech Air Bank s bezkontaktní čtečkou nelze NFC debetkou ČSOB Visa vybírat vůbec (pravda, nezkoušel jsem ale, jestli načte aspoň kreditku MC, ale spíš počítám, že taky ne) a v bezkontaktních bankomatech ČSOB ani nevím - těch je docela poskrovnu, zatím jsem se k žádnému nedostal - ale každopádně to vypadá, že zatím je třeba vybírat plastem.
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod jirkau 19. 10. 2016 13:05

fremantle píše:A na základě čeho jsi přesvědčen, že by ti ČSOB měla povinnost vracet nějaký poplatek (pokud je řádně uveden v ceníku a ty jsi s ním souhlasil - což jsi souhlasil, protože jsi podepsal rámcovou smlouvu)?


Povinnost ne, ale solidní jednání - z dotazu na pobočce, že bankomat s kartou nefunguje (bezkontaktní placení fungovalo) je předčasná obnova karty a následně poplatek. Hlavně že mi dali podepsat protokol o předčasné obnově karty, kam se ten poplatek asi nevešel natisknout. Pikantní je, že tu kartu pro výběry nutně nepotřebuji, mohu použít cashback nebo vybrat u airbank. Kdybych ji potřeboval nebo o poplatku byl informován (aktivně, ne v ceníku na webu) tak bych si nestěžoval.

fremantle píše:Na druhé straně i u ČSOB bych měl tip, jak si kartu nechat předčasně převydat bez poplatku - nechat si převést nejprve účet do Ery (třeba Online účet) a následně třeba zpět do modré ČSOB - v obou případech vydají i novou kartu a i přístupy do IB by měly zůstat stejné (uživatelské číslo aspoň, PIN by měli vygenerovat nový).

Nepotřebuju ji převystavit, potřebuju vrátit poplatek :-) Za tyhle převody tam a zpět mi to nestojí. Už i u té reklamace si říkám, že tím pálím moc času.
jirkau
Návštěvník

Odeslat příspěvekod fremantle 19. 10. 2016 13:19

Podle mě jsi měl reklamaci podávat právě na to, že ti karta nefungovala na výběry z bankomatů, takhle jsi se zavázal zaplatit ten poplatek za převydání. Ono to teoreticky mohlo být i moc iniciativní pracovnicí, co to vyřizovala, třeba úmyslně začala řešit zpoplatněnou operaci (?) - a měla nabídnout alternativu, v tom případě to solidní moc není, bych takovou kravku dotáhl k tomu bankomatu, ať se sama podívá a kartu poté co by ji nevzal ji někam nacpal... takhle kdoví co napsala do toho protokolu a ten kdo tu následnou reklamaci řeší o tom nemá ani páru.
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod osobne2 19. 10. 2016 13:38

DoubleSix píše:Asi to nepatří do tématu k Rajfce, ale když už je řeč o kartách a jejich životnosti, tak zrovna u ČSOB se vyplatí ta aplikace NaNákupy, kdy mám karty v mobilu a platím mobilem. Karta mi pak 5 let vydrží bez problému :-)

Ale o to casteji musis menit mobil ne? :D
osobne2
Diskutér

Odeslat příspěvekod DoubleSix 19. 10. 2016 14:44

fremantle píše: třeba jeden den jsem platil kartou asi celkem 7 krát a už po třetí platbě se mi další pokus nepovedl... pak ani další, až po restartu telefonu (pravda, předtím nebyl restartovaný už asi tak dva týdny). Jednou mi platba neprošla behem instalace aktualizací z playstore (ale to jsem i očekával, je teda asi vhodnější si je pouštět manuálně). A po posledním update na Marsmallow jsem musel aplikaci opět reaktivovat - platit nešlo vůbec... Prozatím je s tím nutno pořád počítat...
Já musím zaťukat na dřevo, ale mě to od srpna nezazlobilo ještě ani jednou. Původně aplikace běžela na S4, teď na S7.

osobne2 píše:Ale o to casteji musis menit mobil ne? :D
No to jistě, který dnešní telefon ti vydrží 5 let? U těch s nevyměnitelnou baterkou to bude možná 1 rok :mrgreen: Jen si musíš kupovat telefony, co mají NFC (proto jsem nekoupil Honor, který by se mi líbil, ale musel jsem do skoro dvakrát tak drahého Samsungu >:-( )
DoubleSix
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod osobne2 19. 10. 2016 15:12

No ja radeji budu k placeni pouzivat karty. Mobil s nevymenitelnou baterii uz mi funguje dva roky, pokud ho budu menit, tak kvuli LTE.
osobne2
Diskutér

Odeslat příspěvekod slazz 19. 10. 2016 16:00

V čem je výhoda placení telefonem místo kartou?
slazz
Návštěvník

Odeslat příspěvekod fremantle 19. 10. 2016 16:14

To není IMHO dobře položená otázka, jde o věc preferencí (můžu šáhnout po telefonu místo peněženky), vkusu (mě se třeba líbí inovace a technické hračičky, naopak se mi nelíbí lepení platebních nálepek), můžu si řídit transakce podle potřeby (zadávat PIN ke každé, nechat si otevřené pro podlimitní (takže možná i "výhoda" pro paranoinky), nemusím mačkat PIN na klávesnici terminálu, kde šahal předemnou kdoví kdo všechno při nadlimitních transakcích)... Ale nebyl bych ochotný za to připlácet jako u KB (vyjma TOP nabídky).
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod ripper6 20. 10. 2016 10:53

osobne2 píše:No ja radeji budu k placeni pouzivat karty. Mobil s nevymenitelnou baterii uz mi funguje dva roky, pokud ho budu menit, tak kvuli LTE.

Proc by nemohl fungovat telefon delsi dobu?
Kamarad ma Sony Experia T starej typ s 1GB jeste a funguje porad i kdyz uz musel udelat zpet do tovarniho nastaveni, kupoval ho uz kdyz byl v prodeji cca rok.
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_t-4899.php
Pokud tam clovek nerve blbosti, tak to vydrzet muze. Dnes to ma jen slabou baterku, takze power banka.
S vymenitelnou baterii je jeste par telefonu, zvazuju proto nakup neceho levnejsiho na cestovani.
Jinak mobilu a IB moc neduveruju, proto ze se bojim zneuziti pokud nejde sms na hloupej tel :)
ripper6
Diskutér

Odeslat příspěvekod fremantle 21. 10. 2016 11:43

DoubleSix píše:Já musím zaťukat na dřevo, ale mě to od srpna nezazlobilo ještě ani jednou. Původně aplikace běžela na S4, teď na S7.

V tomhle vlákně už začínáme být docela OT, ale dnes se mi stala při placení NFC kreditkou ČSOB další zvláštnost a nepovedlo se mi zaplatit - vyjela mi účtenka se zamítnutím a "odůvodněním" "volejte help-line" (volat ale nebudu, stejně mám určité pochybnosti, že by mi operátor dokázal jakkoliv poradit) - už jsem měl zkušenost se zamítnutím platby, kdy jsem se uklikl (no spíš "utapnul") o jednu číslici a zadal špatný pin, ale to bylo na té stvrzence i jasně napsáno, tohle mě docela překvapilo a nevěděl jsem o žádném zjevném důvodu, proč by mi nemělo jít zaplatit (tak jsem holt opět jednou vybral z peněženky plast a zaplatil ním)... Další platby jsem od té doby nezkoušel, budu platit až někdy odpoledne.

Jinak jsem měl cestu kolem bankomatu Air Bank, kde kupodivu nikdo nebyl (obyčejně tam pořád vidím někoho postávat), tak jsem si ze zvědavosti vyzkoušel opět načíst karty - debetka dle očekávání nefungovala, ale kreditku MC to načetlo - teda až do doby, kdy jsem chtěl provést operaci - zobrazit si zůstatek (stovku za zkušební výběr se mi opravdu nechtělo dávat) a poté vyskočila hláška, že karta ještě není aktivní, takže nejspíš nefunguje ani kreditka...
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod milanBrno 21. 10. 2016 12:13

Ja jediny problem zaznamenal, ze po nekolika platbach (offline - telefon bez sim a internetu) to chce jednu online (pripojeno pres wifi).
Jinak prevazne platim nalepkou, kterou mam jako privesek na klicich (ty mam vzdy u sebe a po ruce, mobil ne)
milanBrno
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod astrapa 24. 10. 2016 08:59

Nezkoušel někdo, nebo nevíte, zda mi přes debetku RB - Mastercard Standard - projde platba po telefonu (MO/TO transakce). Ptal jsem se na infolince, ale dostalo se mi neurčité odpovědi, že "by to mělo jít", ale nejsem si jistý, když u povolených e-commerce transakcí vždy chodí potvrzovací SMS, zda platba projde.

U ČSOB transakce MO/TO normálně procházejí, ale u RB jsem ještě nezkoušel, a nemůžu to zkoušet na slepo.
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod astrapa 24. 10. 2016 11:53

Jak odpovídají banky :-\

Otázka:

Mám debetní kartu Mastercard od vás, umožňujete běžně MO/TO transakce? Musí se nějak aktivovat, nebo jsou standardně nastavené?


Odpověď:

Všechny karty můžete využít i na platby platební kartou na internetu. Pro povolení plateb přes internet pomocí s 3D Securu si můžete nastavit ve Vašem Internetovém bankovnictví ....
astrapa
Diskutér

Odeslat příspěvekod jumpmans 24. 10. 2016 12:25

Hmm ja o voze ty o koze...
jumpmans
Diskutér

Odeslat příspěvekod Bond2 24. 10. 2016 12:29

Stejnou odpověď jsem dostal od Cetelem na "Jak si aktivovat virtuální kartu ?". Je to jasný, mají seznam a v něm mohou zaškrtnout jen nějakou univerzální odpověď a tu odeslat :D ....
Bond2
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků