Raiffeisenbank

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod jan.za 17. 9. 2019 16:37

Info z RB:
e.osobne píše:Lepsi je mit obe ne?

Obě mít zdarma nelze. Jinak RB neumí kartu převydat. Musíš klasicky požádat o nový produkt.
Výhoda u Kompletu je ta, že můžeš doporučit 2 (max) "rodinné příslušníky", kteří můžou mít vedené konto Smart bez podmínek (nebo Komplet levněji). To Prémiové konto nemá. Když tito vydrží 2 roky, máš Komplet bez podmínek napořád...
jan.za
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 17. 9. 2019 20:21

Nebo stačí být u toho správného zaměstnavatele, se kterým má RB dohodu, a eKonto Komplet je pak zdarma také (za těch stejných podmínek jako je zdarma Smart, tedy 15 tisíc příchozích a 3 libovolné odchozí). Navíc je zdarma pak i ta kreditka DeLuxe, i když to už jen první rok, pokud to nezměnili (Style zdarma trvale).
A takových zaměstnavatelů je fakt hodně. Třeba v Praze RB spolupracuje s valnou většinou minimálně těch větších (namátkou to jistě vím o Dopravním podniku, Všeobecné fakultní nemocnici atd.)
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod Schwarzie 17. 9. 2019 22:06

Tak se tu omlouvam za mystifikaci. Nevedel jsem, ze mam v ekontu komplet urazove pojisteni.
Schwarzie
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod A1rh- 17. 9. 2019 22:26

před pár dny jsem dostal novou Mall KK, včera (16.9.) mi přišla SMS, že můžu kartu aktivovat, to jsem udělal přes net a pak ještě byl změnit PIN v ATM.
Dnes 17.9. koukám na pohyby na kartě a je tam hned k 16.9. -50Kč "Měsíční poplatek FW 3M". To vážně hned první den v účtovacím období naúčtují poplatek na celé období, jak mi řekla infolinka? Pokud bude alespoň 1 pohyb, tak by v prvních 3 měsících měli poplatek zase vrátit na konci období?
Překvapilo mě to, protože jdu zítra platit dobírku a naštěstí jsem se podíval na pohyby a naštěstí budu platit jen 34900, takže by i tak disponibilní zůstatek stačil (nechal jsem si nastavit jen 35k), ale platit rovných 35k a nevědět, že mi hned 50 Kč odečetli by byl ve frontě docela trapas. K tomu ostatně stále může dojít, pokud z nějakého důvodu nezafunguje Curve.
V profilu kódy AliExpress US $19, Curve 5 GBP, ExpoBank, Revolut, ING .. (příp. SZ)
A1rh-
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 17. 9. 2019 23:06

Ano, poplatek 50 Kč RB vždy naúčtuje ten den, kdy byla karta aktivována, nijak den účtování tohoto poplatku nesouvisí s účetním obdobím kreditky. Třeba u mé Mall mi jsou výpisy generovány 16. (nebo nejbližší dřívější pracovní den, když by 16. byl den nepracovní) a poplatek 50 Kč mi je vždy odečítán 7. v měsíci. I u tebe to tak bude: po celou dobu existence karty ti budou těch 50 Kč odečítat tentýž den jako teď poprvé (u tebe tedy 16. v měsíci), i když by to byl nepracovní den (účtují to až pozdě večer, tedy v historii a zůstatku to může být vidět až další den). Narozdíl od dne zaúčtování poplatku, který je vždy pevný, se účetní období pro generování výpisu případně zkracuje na nejbližší pracovní den (třeba u mě normálně 16., ale když by to byla neděle, tak už 14.). Výpis kreditky je k dispozici buď přímo v den konce období, nebo druhý den (přijde email, že výpis je generován, k dispozici v IB či SB je typicky za několik hodin po tomto emailu).
Vratka +50 Kč tři měsíce se započítá vždy až krátce před vystavením vyúčtování (už nevím zda den před nebo přímo v den vystavení). Mimochodem, textový popis toho poplatku (FW 3M) se nezmění ani po těch 3 měsících, ten text zůstává trvale :).
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod A1rh- 18. 9. 2019 00:03

taky mám vyhotovení výpisu 16. den měsíce. Tak super, to se bude zajímavě krýt s poplatkem.
V IB i mobilním bankovnictví (MB) mám u Mall karty nějakou chybu, nezobrazuje se nikde účet a v.s. pro platbu, mám ho jen na papíru, na kterém byla KK. Když kliknu v IB v detailu karty na Splátku, tak se sice zobrazí účet, ale už ne pole pro zadání v.s., přičemž ten popis chybějícího pole je označen hvězdičkou jako povinný. Ani v MB se po volbě SPLÁTKA nedoplní automaticky v.s., narozdíl od STYLE karty, kterou mám taky. Pokus o splátku 100 Kč přes IB tedy nedopadl a platbu a celé fungování IB a MB pr Mall KK musím reklamovat

To už ani nemluvím o tom, že první Mall karta, která mi přišla už před cca měsícem a s kurýrem jsem podepsal všechny dokumenty, byla z neznámých důvodů stornována a nikde jsem se nedozvěděl důvod.
Jediné co jsem si následně všiml, že u názvu zaměstnavatele bylo v tisku rozhozené kódování a z "&" v názvu byl nesmysl.
V profilu kódy AliExpress US $19, Curve 5 GBP, ExpoBank, Revolut, ING .. (příp. SZ)
A1rh-
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 18. 9. 2019 00:29

Musíš pár dní od aktivace kreditky počkat, než vše začne plně fungovat, a ne hned reklamovat, v RB je vše takové pomalejší :). Například mezi emailem informujícím o brzkém vyhotovení výpisu Mall kreditky a jeho reálné dostupnosti v IB či MB uplyne také několik hodin, hned ani náhodou :).
Ale zpět k období počátku existence karty: Já také po aktivaci Mall kreditky řešil s infolinkou přístup do IB (šlo tehdy o můj první RB produkt) a stačilo fakt jen pár dní od aktivace počkat, než pokyny sami zaslali (jakmile začaly chodit i emaily s doporučeními ke kreditce, už to pak vše ožilo, cca do týdne od aktivace).
Je tedy možné, že vše ohledně splátek se ti vyplní až po této době, nebo po zaúčtování prvních plateb, nebo dokonce po vytvoření prvního PDF výpisu (v něm ty údaje všechny jsou, i QR kódy pro minimální i celkovou splátku). Už nevím přesně jak to bylo u mě, protože jsem splácel z jiné banky a tedy používat funkci Splátka v IB či MB jsem nemusel - v RB jsem žádný účet tehdy neměl. Nicméně účet pro splácení Mall kreditky (možná platí i pro jiné RB kreditky?) mají snad všichni stejný (5160018296/5500) a VS pro splátku je posledních 10 cifer z čísla kreditky - jak prosté :). Není tedy třeba čekat, až ožije funkce Splátka v online bankovnictví za X dní, lze to zadat jako běžný převod.
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod Dandík 19. 9. 2019 09:21

Dandík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod slavo963 19. 9. 2019 09:36

Rychle platby teda Creditas umi, pocita se do toho i Richee?
Prijmaci banka musi byt v seznamu, nebo rychle prijmout umi kazda banka?
slavo963
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 19. 9. 2019 10:01

Rychle přijmout určitě neumí každá banka.
Hezky to je vidět při zadávání platby třeba z Air bank mobilní appky. Když banka rozpoznaná dle kódu banky příjemce okamžité platby umí, hned tuto možnost appka nabídne, v opačném případě napíše u dané volby, že banka Xxx okamžité platby nepřijímá.

A u Creditas (to ale nevím na 100%) umí okamžité platby asi jen webová verze, appka ne, nebo se pletu? Aspoň mně se z Creditas (ne Richee) appky platba do Air bank provedla jako běžná, ne okamžitá (cca 14 dní zpět).
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod Dandík 19. 9. 2019 10:13

slavo963 píše:Rychle platby teda Creditas umi, pocita se do toho i Richee?
Prijmaci banka musi byt v seznamu, nebo rychle prijmout umi kazda banka?


Musí být v seznamu. Jinak to by to přece Air Bank, ČS nebo Creditas mohly už rychle posílat do všech bank - a to bohužel nemůžou. U Richeeho nevím (při spuštění okamžitých plateb to Creditas slibovala "v dohledné době").
Dandík
Návštěvník

Odeslat příspěvekod slavo963 19. 9. 2019 10:53

Tak jsem to skusil, poslal z Richee apky (jak z Richee uctu tak Creditas uctu) do AB a sporky a hned pri zadavani pise Okamzita platba a po nalogovani do AB tam obe platby byly, take ve sporitelne. Tohle je velke pozitivum, to je skutecne v radu vterin.
Opacne to ale neplati (u sporky, AB ma okamzite platby spoplatnene, tam to nezkousel)
slavo963
Diskutér

Odeslat příspěvekod fc70 25. 9. 2019 01:14

Raiffeisenbank je od 19. 9. v seznamu účastníků okamžitých plateb.
fc70
Diskutér

Odeslat příspěvekod čulibrk 25. 9. 2019 07:59

Super, to ty 3 platby pro vedení běžného účtu zdarma u RB budou během 2 minut pořešeny platbami z Creditas.
čulibrk
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jannk 25. 9. 2019 18:58

Nainstaloval jsem si RaiPay apku ... ale kdyz s ni chci platit, tak se mi porad otevira Google Pay a to i kdyz si v RaiPay nastavim jako vychozi RB kartu. Uplne odinstalovat Google Pay nechci - tusite prosim co s tim? Nepomuze ani pred placenim RaiPay otevrit.
jannk
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků