f1047580 píše:PatrikChrz píše:A nemusím vymýšlet, jestli splňuji nějaké podmínky (na rozdíl od třeba Poštovní spořitelny, jejichž účet není špatný, ale musel jsem si hlídat podmínky, tak jsem shrábl 6 stovek za založení a termosku v rámci Světa výhod a účet opět zrušil), zkrátka jde o účet „bezúdržbový“, což se o tom v ČS říci nedá. Tam je naopak třeba plnit různé podmínky, které se navíc v čase mění, takže je potřeba i aktivně sledovat změny ceníku.
Skutečně? Nelžete sám sobě. Já měl za to, že neustále sledujete celý trh, abyste vydojil všechny drobné na bonusech, co se kde naskytnou. Trávíte neskutečné množství času kombinováním bankovních služeb, kde zpravidla jediným kritériem je nulová cena. Na rozdíl od vás, já si dovedu představit, že některé bankovní produkty bych nepoužíval, i kdyby mi za to platili. Nikdo "normální" neleze do TESCA, aby si tam koupil 3 rohlíky, které zaplatil jako 3 samostatné položky kartou jen proto, že bude mít svůj 25-tý bankovní účet při třech transakcích kartou "zdarma". (bez urážky). Tak to prostě je. Když si sečtu váš čas (a čas jsou peníze) na šaškování s bankama, dovolím si tvrdit, že máte nejdražší bankovní služby vůbec.
Omyl. Účet u Equa je zdarma (a tím myslím opravdu zdarma, tedy včetně základních služeb, za které se u České spořitelny platí zvlášť, t.j. nejen vedení, ale i všechny tuzemské transakce, všechny výběry z tuzemských bankomatů (jakýchkoliv bank)). Ta moje šaškárna je kvůli zvýšenému úroku na spořicím účtu, kdy k základnímu 1 % z částky do 200 000 Kč (co by za to klienti ČS dali) je ještě 0,5 % úrokový bonus. A tu podmínku krom 3 plateb kartou lze splnit i obratem 10 000 Kč na účtu. A proč jsem kupoval 3 rohlíky po jednom? No protože na ostatní nákupy používám akční kreditku GE, kde mám 5 % z nákupů v hyper a supermarketech zpět. A časová náročnost? Stejně jsem byl v tom Tescu na nákupu, tak jsem jen část (ty tři rohlíky po jednom) zaplatil jednou kartou a zbytek nákupu také jinou - tou akční GE. Navíc je to zábava. Někdo leží doma na gauči a čučí na televizi, já se bavím takto. Takže ještě ušetřím, televize by žrala elektřinu. Teda kdybych ji měl
. Myslím tu TV, luxus elektřiny si zase neodepřu
Pokud nebudu na účtu spořit nebo rezignuji na vyšší úrok, nemusím se o něj nijak starat, bude stále zdarma, což o účtu u ČS říci nelze. Účet jsem u Equa měl už dříve, zakládal jsem ho kvůli výhodné úrokové sazbě a počátečním bonusu za založení, když pak úrokovou sazbu sundali, účet jsem zrušil. Nyní, po změně podmínek jsem ho opětovně založil a měl bych bonus dostat zase
. K tomu vyšší úrok na spořáku a jednodušší podmínky oproti minule. No uvidíme, kdyžtak ho zase zruším...
f1047580 píše:ANO. Pro mě nehraje roli, jestli mám účet za 0,- nebo platím 29,- za balíček odchozích transakcí. Mě zajímá pvní služba, protože ***** zdarma, bude pořád jenom *****. Spořka sice mění sazebník, ale služby, které většinu racionálně se chovajících klientů zajímají neustále zlevňují, zdražuji kraviny typu podání příkazu na pobočce, což je jenom správně. Ještě se mi nestalo, že by mi bez mého vědomi změnili nebo zdražili službu, maximálně ji přestanou nabízet novým klientům.
Proti gustu žádný dišputát. Pro mne poplatky roli hrají. Ale chápu, že jsou klienti, kteří toto neřeší. Takové lidi znám i v mém nejbližším okolí a paradoxně to jsou lidé spíše z té chudší vrstvy obyvatelstva, protože neznají cenu peněz. Celý život žijí od výplaty k výplatě, když jim zbude pět set, utratí pět set, když jim zbude pět tisíc, utratí pět tisíc. A takových klientů má ČS nejvíc. Ti budou sice nadávat, ale většina z nich neodejde, tak proč je nepodojit.
A zdražení poplatků probíhá u ČS neustále - viz např. toto:
http://ekonomika.idnes.cz/ceska-sporite ... nomika_mlb-- 7. 3. 2015 07:36 --filip893 píše:PatrikChrz píše:Ohledně těch úroků jsem už uváděl. Měl jsem nejdříve 6 %, pak 4,8 % a nyní mám 3,7 % (jde i víc, ale nechci se fixovat na déle než 3 roky). A ano, jde o morální hazard, ale když to podmínky umožňují.
Patriku, tohle už není morální hazard. Dávat opakovaně peníze do pochybných institucí s tím, že tvou škodu zaplatí ti druzí a třeba klienti ČS, to je prostě vychcanost. Jasně že to systém umožňuje, proč toho nevyužít. Na druhé straně tady bylo popsáno, jak tyto záložny fungují, koho financují a jak se tunelují. A ty přesto jdeš do dalších a dalších záložen, aniž by tě zajímalo, kdo za nimi stojí, jak si vedou a koho úvěrují. Tvoje peníze byly už minimálně dvakrát v luftě, ale přesto jsi je dostal zpět a znovu podporuješ tenhle byznys.
Tak zrovna do ČS nalil stát takové peníze, že to nedal a nikdy nedá za všechny záložny dohromady
. No a když nabízejí dobrý úrok, využiji, proč ne. Zkrátka využívám aktuální podmínky na trhu. Až se změní (a to se od 1. 7. změní), změním i své chování, to je jasné.
-- 7. 3. 2015 07:44 --f1047580 píše:karlos-2009 píše:A telefonní číslo +420 547 134 134 je asi co?
To číslo je názorná demonstrace totální neschopnosti a ignoracnce Air Banky. Samozřejmě, že lze použít, nicméně viděl jste jakým způsobem ho propagují? Všechny materiály banky směřují klienta na předražené volání 840, zatím co normální pevnou linku schovávají v nějakém podmenu na webu a označují ji za linku pro "volání ze zahraničí". Přestože si na toto klienti AB opakovaně stěžují na sociálních sítích a všude možně, nebyla AB schopna za ty roky toto normálně vyřešit. Tím se řadí po bok ČEZ a podobné sebranky. Dík za příklad.
Jak už uvedli kolegové - odkaz na "zavoláme vám zpět" je přímo na hlavní stránce, vedle ostatních kontaktů.
karlos-2009 píše:Jinak nechápu, když někdo bankovní účet potřebuje na to, že mu tam přijde výplata, zaplatí nějaké trvaláky, SIPO/inkasa, 2x měsíčně vybere z bankomatu, nákup/benzín platí kartou, proč by za TOTO (základní službu, kterou mi x ostatních bank v ČR nabídne za 0 Kč) měl spořitelně platit,
f1047580 píše:Základní balíček může mít bez poplatku prakticky každý, samozřejmě bez retencí a podobných hovadin. Aktivní klient má bez poplatku i ty odchozí transakce, ale upřimně, jestli zaplatím 29,- za odchozí transakce (2 výběry z bankomatu mám grátis), nebo zaplatím 25,- (AB) respektive 30,- (FIO) za jeden výběr už vyjde nastejno (cizí bankomat, vlastních je minimum a nehodlám je hledat ani k nim účelově cestovat). Vlastně ne, v ČS to vyjde lépe.
V tom je právě ten rozdíl. Na to aby byly základní služby zdarma není potřeba u FIO, AirBank, Equa splňovat vůbec nic a u mBank obrat 500 Kč na kartě, pokud se jí klient nevzdá, nebo si neaktivuje (byť nevyužívá) úvěrový produkt. Kdežto u ČS je nutné každý měsíc splňovat podmínky, jinak platí jak mourovatý.
Proč u Air Bank platit 30 Kč za výběr z bankomatu, když si může klient za 10 korun vybrat v ještě širší síti Sazky (případně zdarma ve vlastních)? Navíc u FIO jsou ke kartě 2 výběry z jakéhokoliv bankomatu zdarma (při vydání karty jsou nastaveny 2 výběry zdarma za dobu platnosti karty) a za utracené 4000 Kč v jednom měsíci přibude další výběr zdarma (plus k tomu měsíčně 10 výběrů z vlastních). Ten není nutné využít ve stejném měsíci, výběry si lze "spořit" až do počtu pěti kusů a využít třeba až za několik měsíců
-- 7. 3. 2015 08:09 --f1047580 píše:karlos-2009 píše:Rozumím, spořitelna ten jednorázový příkaz k úhradě nebo SIPO vykoná kvalitněji a s vyšší přidanou hodnotou...
Bohužel ano. Můžete mi zde demagogicky tvrdit, že "to je ve všech bankách stejné", ale zkoušel jste například používat nový Internetbanking mBank? Ten prasácký cirkus, který se štítím nazvat Internetbankingem je sice k účtu "zdarma", ale používat se to nedá. Jen jeden příklad za všechny. Můžete klidně navrhovat zcela konkrétní alternativy bankovních služeb, a já vás zcela konkrétně vyvedu z omylu, že je to stejně použitelné a ve stejné kvalitě.
Ano, IB mBank je hrůza a děs, ale pořád má neomezenou historii, alespoň při vygenerování v PDF, což Spořce chybí.
Naopak IB FIO považuji za jedno z nejlepších na trhu, Equa je také velmi dobrá (také dlouhodobá, nemám ještě vyzkoušeno jestli neomezená historie) a špatná není ani GE
-- 7. 3. 2015 08:14 --f1047580 píše:
Na rozdíl od mBank, ZUNO, Equa, které to nedělají vůbec (bankomaty nemají) a FIO, Airbank s pár bankomaty na pobočce s diskutabilní dostupností.
S Equa jsem všechny bankomaty "vlastní" (ze všech výběr zdarma), mBank to taky nerozlišuje (bez podmínek jsou 3 výběry z jakéhokoliv zdarma, pouze za kartu se platí 29 Kč měsíčně, ale i tento poplatek je odpuštěn, pokud s ní člověk zaplatí v daném měsíci alespoň za 500 Kč nebo když má sjednaný kontokorent či kreditku), FIO má výběry z cizích bankomatů při obratu na kartě 4000 Kč (za každé 4 tisíce jeden výběr, neomezeně převoditelné do počtu pěti) a Zuno má zdarma výběry ze všech bankomatů (i v zahraničí) u tarifu PLUS (69 Kč za měsíc, nebo zdarma při obratu na kartě 3000 Kč).
-- 7. 3. 2015 08:30 --Tady jeden starší článek -
http://www.mesec.cz/clanky/na-pomoc-od- ... polehejte/ Docela zajímavé srovnání, jak ty velké kamenné banky fungují, když člověk fakt potřebuje. Ve výsledku je to pak skoro jedno, jestli máte velkou banku, kde za všechno platíte, nebo low cost, protože když potřebujete ta služba není ani u jedné.
Mimochodem mBank umí zaslat kartu do zahraničí úplně zdarma!
http://www.mbank.cz/forum/thread,200690 ... ici,1.html-- 7. 3. 2015 08:32 --dr._lukas píše:Na mé dotazy nikdy záměrně neodpověděl, protože ho od počátku obviňuji ze zaměstnaneckého poměru v České Spořitelně.. A nějaké fakta.. Původně se tento zaměstnanec přihlásil pod přezdívkou f985539 na fórum 5. 3. 2015 08:15 a již v čase 08:27 negativně reagoval na mnou vyfocený článek z novin.. Utichl na pár hodin, aby se stáhl a přihlásil si novou přezdívku f1047580 a tlačil PR České Spořitelny dále.. Protože toto finanční fórum funguje jako společná komunita a víceméně se zde všichni známe, ač spolu nemusíme vždycky souhlasit, poprosím Patrika nebo Mikiho o zveřejnění IP adres, ze kterých se tento vyšinutý jedinec od prvopočátku přihlašoval.. Klidně, ať zde Česká Spořitelna oficálně vystupuje a hodnotí své stanoviska, proč si myslí, že jsou lepší než ostatní, ale ať to dělá veřejně stejně jako Komerční banka, VDF u konkurence z mobilmanie či nedávno odejít zaměstnanec RB..
Oba nicky píší z německé domény, která je podle Google pravděpodobně proxy serverem.
Osobně si nemyslím, že by šlo o zaměstnance ČS, spíše odhaduji že to bude nějaká social media agentura.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.