Česká spořitelna

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod dr._lukas 7. 3. 2015 15:49

Tady jde o to, že reakce a vychvalování banky začalo až po vysmání nějakému troubovi za rozhovor v novinách...A ani v jednom příspěvku nenechal na konkurenci, tedy v segmentu levných bank, nit suchou..Zajímavá je i skutečnost, že se tento jedinec nepustil do konkurenční velké dvojky..nereagoval ani na produkty GE Money bank :-D ... Každopádně jestli je to přímo zaměstnanec nebo zaplacená PR agentura je v podstatě jedno, od spořitelny neočekávám korektní jednání a ačkoliv mám u nich penzijko, považuji je za největší ZLODĚJE českého bankovnictví!!!
dr._lukas
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vit.spinka 7. 3. 2015 17:03

To je teda diskuze. Je to padouch, PR, pověste ho na pranýř, ukažte jeho IP adresu - protože spořitelna jsou největší ZLODĚJI a nikdo je dobrovolně nemůže bránit. Sorry, ale s tímhle přístupem těžko vést plodnou duskuzi.

Já jsem si teď počítal, jestli se mi vyplatí Fio nebo ČS - a kupodivu to lehce vyšlo pro ČS. Nejvíc díky vysokému kontokorentu - nemusím udržovat skoro nic na BÚ a těch 100k mám v Airbank. Když se do výdajů netrefím, vidím ráno mail se zůstatkem a peníze prepošlu.
vit.spinka
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod f1047580 7. 3. 2015 17:07

paty07 píše:Plno textu, ale furt jsi mi neosvětlil proč mám platit za služby (třeba příkazy), které jsou jinde zdarma, vezmu to popořadě.
Méně poboček - nevím, co všichni máte s pobočkama, tam jsem byl při zakládání účtu, asi 2x jsem vkládal hotovost a jednu kvitanci.
Proč je lepší se dovolat na zákaznickou linku než na pobočku? Když něco klient potřebuje mimo pracovní dobu má mail. Vždycky mi odpověděli další pracovní den ráno.

OK. Vezměme to úplně od základu. Není žádný bezpoplatkový účet. Není žádný nejvýhodnější účet. Toto hodnocení lze definovat pouze pro jednoho konkrétního klienta, s jedněmi konkrétními potřebami.

Vedení účtu v ČS mě stojí 29,-kč (balíček ochozích plateb). Jestliže budu bankovní služby využívat stejným způsobem, zaplatím v Airbank 25,-, ve FIO 30,-kč měsíčně díky výběru v cizím bankomatu. Z toho zdejší géniové vydedukovali, že ve spořce platím předražené služby, když ve FIO bych to měl zdarma. :-)

Ve skutečnosti se to srovnává hůř. Když půjdu do bankomatu náhodou 2x, vyjde mě to 29,- ČS vs. 50,- AB vs. 60,- FIO. Na druhou stranu si možná ve spořce v iBIODu ten balíček umažu na celý rok a nezaplatím vůbec nic. Nebo třeba když nebudu platit kreditkou, nasbírám ty výběry zdarma ve FIO díky platbě debetní kartou. Ve skutečnosti je tak dotaz "proč bych měl platit" nesmyslný, protože klíččová otazka před tím je " jak ten účet používáte".

Máte 3 bankomaty ve městě, ale nemáte kolem cestu? Podle mě aspoň jeden není až taková zajížďka jako spíš výmluva.

OK. Vynásobte si potřebný čas vynaložený pouze kvůli bankomatu vaší hodinovou mzdou (nebo si určete jak si ceníte svého volna), přičtěte si náklady na PHM nebo MHD a bude se jednat o nejdražší výběr z bankomatu vůbec.

Nevím, co se ti na VOP nelíbí, ale budiž.

V prve řadě se mi nelíbí, že bych měl souhlasit se svévolným započtením neurčité, nejasné či promlčené pohledávky bez ohledu na způsob jejich vzniku. To je prostě maximální ojeb na klienta, i Citibank vypadá vedle FIO banky jako sdružení na ochranu spotřebitele. :D

Když přijmeme fakt, že ČS má lepší to okolo, proč za to platit v jiných službách? Ať si lidi platí bankéře, co jim udělá kafíčko, pokecá a udělá ten nadstandardní servis.

Tohle už dávno zavedli. Jmenuje se to BLUE.

Teď ty rohlíky(příkazy) vaše. Proč mám za rohlík platit 7 Kč nebo za neomezenou komzumaci rohlíků 29 Kč, když vedle na krámě rozdávají rohlíky zdarma? V čem je výběr z vlastního bankomatu lepší u ČS než u FIO. Za fio klidně dosad třeba equu, i když nemá svoje bankomaty, má výběr ze všech zadarmo.

Na ten bankomat jsem myslím už odpověděl. Jinak je tato otázka úplně špatně. Nikdy si nepořizujete samostatnou službu "výběr z bankomatu" nebo "Interntbanking". Vždycky je to balíček služeb, který jako celek vyhodnotíte. A když je v tom balíčku kopa hnoje, tak ho nevezmete.

Mě stačí, když přijdu a chci vložit peníze, bába za okénkem vytiskne papir, podepíšu a jdu pryč. Chci standardní službu, někdo to nacvaká do PC, vytiskne standardní formulář smlouvy, podepíšu a zase zmiznu.

A kde ve FIO podepíšu smlouvy v 7 večer nebo přes víkend v poledne?
Toto všechno můžete udělat pouze v případě, že ve vašem okolí existuje pobočka a její pracovní doba nekoliduje s vaším rozhvrhem.

Jde mi jenom čistě o tu přidanou hodnotu u běžných služeb (vedení, platby, výběry), co se u ČS platí a uznej sám, že ta tam není.

Co to je přidaná hodnota? Vůči čemu? A s jakým cenovým rozdílem? Například jak chcete hovořit o přidané hodnotě, když ten účet se nedá používat kvůli doprasenému internetbankingu (mBank) nebo nespolehlivým platbám (Equa). Když potřebuju úřednímu šimlovi poslat potvrzení z banky, co asi tak udělám ve FIO? Zavolám/napíšu na pobočku, a budu doufat, že to za týden vyřídí, nebo tam půjdu osobně. Přidanou hodnotu jsem vám uvedl, ale označil jste ji jako "plno textu", a ptáte se znovu.... Lepší karty, klientská linka, pružnější emailová komunikace, kontakt s produktovým specialistou, digitáně podepsána PDF potvrzení, širší síť poboček, lepší otevírací doba, důvěryhodné znění smluv. A můžeme dále přidat integraci produktů celé skupiny ČS do jednoho IB (pokud využíváte). A to vše v mém případě o 1,-kč levněji než FIO.

Ale to je stejně jedno. Místním křiklounům to hubu stejně nezavře, a mě je zase jedno, jestli stojí účet o 20kč víc nebo míň, když hodnotím celou službu a tu v celkovém hodnocení blběší si nepořídím jen proto, že je zdánlivě "levnější".
f1047580
Návštěvník

Odeslat příspěvekod xtonda 7. 3. 2015 17:44

paty07 píše:Proč je lepší se dovolat na zákaznickou linku než na pobočku? Když něco klient potřebuje mimo pracovní dobu má mail. Vždycky mi odpověděli další pracovní den ráno.

Absence callcentra mi přijde jako totální fail FIO, tady už to sockování je podle mě přes čáru.

To jako pracovníci na pobočce během obsluhy klientů vyřizují i telefony? Nebo mají "callcentrum" na každé pobočce extra?

Spořitelna začala zavádět opak - u některých poboček i telefonní kontakt uvedený v detailu pobočky směřuje na callcentrum právě proto, že pracovníci na pobočce mají jinou práci.

Pracovníci na pobočce mají na práci klienty na pobočce nebo mají práci v zázemí, pracovníci callcentra obsluhují klienty na telefonu.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod f1047580 7. 3. 2015 17:49

To jako pracovníci na pobočce během obsluhy klientů vyřizují i telefony?

Nejen to, U některých poboček FIO je těch telefoních čísel docela hodně :D
f1047580
Návštěvník

Odeslat příspěvekod slavo963 7. 3. 2015 17:50

f1047580, a kde jsi nechal Equa bank k porovnani nakladu?
slavo963
Diskutér

Odeslat příspěvekod libol 7. 3. 2015 18:07

Já bych jen upozornil, že vás tady odveleli na základě reakce na článek "Banka bez poplatků nemůže přežít" - mezitím jste změnil nick, ale pořád se točíme kolem téhož.
ANO - pokud klient chce širokou nabídku služeb a není citlivý na cenu určitě mu s klidným svědomím doporučím ČS.
Pro běžného BFU existuje méně nákladná varianta ať si marketéři říkají co chtějí.
Jinak:
f1047580 píše:Vedení účtu v ČS mě stojí 29,-kč (balíček ochozích plateb). Jestliže budu bankovní služby využívat stejným způsobem, zaplatím v Airbank 25,-, ve FIO 30,-kč

Je podle mne lež, bude to 69 ČS, AB 25, FIO 30
f1047580 píše:A kde ve FIO podepíšu smlouvy v 7 večer nebo přes víkend v poledne?

A kde v ČS? U nás na divokém východě má FIO delší otevírací hodiny.

Jinak, ab yblo jasno já mám jako hlavní banku RB - pro mé "specifické" potřeby mi připadá nejlepší - nijak zvlášť ji nedoporučuji, protože se mi nezdá, že by "normálnímu klientovi" = přijde výplata, platím účty měla co nabídnout.
Vůbec nepochybuji, že bude existovat klient, pro kterého bude ČS "the best",
libol
Diskutér

Odeslat příspěvekod f1047580 7. 3. 2015 18:20

Já bych jen upozornil, že vás tady odveleli na základě reakce na článek "Banka bez poplatků nemůže přežít"
Kdo? Respektive Která konspirační teorie je momentálně nejvíc v kurzu? :D
Je podle mne lež, bude to 69 ČS, AB 25, FIO 30

Chcete-li někoho obviňovat ze lži, nejdříve si přečtěte na co reagujete. Základí balíček 69,- se s programem výhod neplatí.
f1047580
Návštěvník

Odeslat příspěvekod fremantle 7. 3. 2015 18:25

libol píše:Jinak, ab yblo jasno já mám jako hlavní banku RB - pro mé "specifické" potřeby mi připadá nejlepší - nijak zvlášť ji nedoporučuji, protože se mi nezdá, že by "normálnímu klientovi" = přijde výplata, platím účty měla co nabídnout.
Vůbec nepochybuji, že bude existovat klient, pro kterého bude ČS "the best",


Ono už třeba stačí jen nějakou "nadstandardní" požadavek, jako např. účet v cizí měně s navázaním debetky na něj a příchozími SEPA platbami za rozumnou cenu (což umí mimochodem např. Equa už v základu a což je jinak u "prémiových" účtů poměrně běžná vlastnost v rámci paušálu - ať už Citi Premium, RB eKonto Komplet, UCB Premium, KB TOP nabídka...), tak to není ani v Blue samozřejmostí - i pokud klient dosáhne na vedení služby zdarma, tak pořád zaplatí poplatek za vedení cizoměnového účtu (20 Kč měsíčně), poplatek za multiměnovou kartu (25 Kč měsíčně) a poplatek SEPA transakcí (= 2 příchozí SEPA platby zdarma a 30 Kč za odchozí - 25 Kč měsíčně) - to už jsme na 70 Kč měsíčně a SEPA platbu jsem neposlal ani jednu - těch 70 Kč za tohle nejsem ochotný dát, když eKonto Komplet to má zhruba v ceně paušálu (jen škoda, že tam je jen jedna příchozí nebo odchozí SEPA platba v měsíci v ceně). Přitom tohle by mi přišla lepší nabídka než nějaká zlatá karta (která kromě té barvy stejně nic neumí)...
fremantle
Inventář

Odeslat příspěvekod MikiVista 7. 3. 2015 18:43

Moc hezká diskuze, pro pobavení fakt dobrý.
Jen nechápu jedinou věc, proč Vy rozumní, zkušení,.... se tím zabýváte???
Takových "zlatokopů" jako f1047580 má ČS cca 5 miliónů.
MikiVista
Návštěvník

Odeslat příspěvekod karlos-2009 7. 3. 2015 19:23

f1047580:Vedení účtu v ČS mě stojí 29,-kč (balíček ochozích plateb). Jestliže budu bankovní služby využívat stejným způsobem, zaplatím v Airbank 25,-, ve FIO 30,-kč měsíčně díky výběru v cizím bankomatu. Z toho zdejší géniové vydedukovali, že ve spořce platím předražené služby, když ve FIO bych to měl zdarma. :-)

Ve skutečnosti se to srovnává hůř. Když půjdu do bankomatu náhodou 2x, vyjde mě to 29,- ČS vs. 50,- AB vs. 60,- FIO. Na druhou stranu si možná ve spořce v iBIODu ten balíček umažu na celý rok a nezaplatím vůbec nic. Nebo třeba když nebudu platit kreditkou, nasbírám ty výběry zdarma ve FIO díky platbě debetní kartou. Ve skutečnosti je tak dotaz "proč bych měl platit" nesmyslný, protože klíččová otazka před tím je " jak ten účet používáte".


Nazval jsem te jelimanem, za to se ti omlouvam, ty budes demagog, z ceho te ted jde snadno usvedcit. V citovanem pripade srovnavas jablka s hruskami, jak se rika. U sporitelny v tom pripade uvadis vyber z vlastniho bankomatu a pritom u FIO i AirBan pouzivas vyber z ciziho bankomatu. Proste nehrajes ferovku.

V pripade, ze budeme uvazovat odchozi transakce a 2 vybery z vlastniho bankomatu tak to vyjde takto:

ČS: 29 + 0 = 29 Kc (29 Kc za ten oblibeny balicek odchozich transakci, ktery ma nejakou uzasnou pridanou hodnotu, ktera nam tu unika)
FIO: 0 + 0 = 0 Kc (nema neco jako zpoplatnene odchozi transkace)
ABank: 0+0 = 0 Kc (nema neco jako zpoplatnene odchozi transkace)
Equa: 0+0 = 0 Kc (nema neco jako zpoplatnene odchozi transkace, vsechny bankomaty jako vlastni)

Modelovy pripad odchozi tranakce a 2 vybery z ciziho bankomatu:

ČS: 29 + 2x40 = 109 Kc
FIO: 0 + 2x30 = 60 Kc (pokud jsem demagog, tak bych tam napsal 0, protoze od dostanes dva vybery do zacatku zdarma, nebo si na ne vydelas platbami kartou)
ABank: 0+2x25 = 50 Kc (opet kdybych byl demagog, napsal bych 0 Kc, protoze poplatek hodim do kose a necham si ho vratit)
Equa: 0+0x20 = 0 Kc

Proste u sporky to mas za vyhodnych 109 Kc.

Co ty na to, pane demagogu, mas na to koule odpovedet?

Koncim s krmenim trola.
karlos-2009
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Zedna1 7. 3. 2015 19:26

PatrikChrz píše:Equa je také velmi dobrá (také dlouhodobá, nemám ještě vyzkoušeno jestli neomezená historie)


Na toto jsem se uz nekde na webu take ptal a nekdo, kdo ma Equa dele mi odpovidal, ze historii tam vidi nemomezene (za nekolik let zpet).
Zedňa
Zedna1
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod f1047580 7. 3. 2015 19:33

V citovanem pripade srovnavas jablka s hruskami, jak se rika. U sporitelny v tom pripade uvadis vyber z vlastniho bankomatu a pritom u FIO i AirBan pouzivas vyber z ciziho bankomatu. Proste nehrajes ferovku.


Jabka s hruškama srovnáváte vy. Až budou mít srovnatelnou bamkomatovou síť a bude tedy bankomat stejně dostupný pak můžeme srovnávat vlastní bankomaty. Do té doby jsem nucen používat dostupný bankomat. Nebo můžeme počítat jenom s vlastními bankomaty, ale připočtěte si zbytečný čas + PHM.

Z citovaného příspěvku jste si vyzobal, co se vám hodilo, a máte tu drzost mě nazývat demagogem? :lol:
f1047580
Návštěvník

Odeslat příspěvekod libol 7. 3. 2015 19:39

f1047580 píše:
Chcete-li někoho obviňovat ze lži, nejdříve si přečtěte na co reagujete. Základí balíček 69,- se s programem výhod neplatí.

Chcete-li někoho obviňovat ze lži, nejdříve si přečtěte na co reagujete. Kde jsem psal něco o základním balíčku(*)? Já jsem počítal jeden výběr z cizího bankomatu (což byl Váš nápad ;-)) Rozepsaně vám odpověděl karlos-2009.

(*) BTW: základní balíček je zdarma, když mi tam přijde 7000 a navíc tam mám půjčku, investici, nebo pojistku. Takže si "namodelujme našeho průměrného klienta", který nechce půjčit, investovat, ani pojistit .... ;-) Žertuji, já jenom, že se to s těmi marketingovými kecy nemá přehánět
libol
Diskutér

Odeslat příspěvekod Zedna1 7. 3. 2015 19:44

f1047580 píše:OK. Vezměme to úplně od základu. Není žádný bezpoplatkový účet. Není žádný nejvýhodnější účet. Toto hodnocení lze definovat pouze pro jednoho konkrétního klienta, s jedněmi konkrétními potřebami.

Vedení účtu v ČS mě stojí 29,-kč (balíček ochozích plateb). Jestliže budu bankovní služby využívat stejným způsobem, zaplatím v Airbank 25,-, ve FIO 30,-kč měsíčně díky výběru v cizím bankomatu. Z toho zdejší géniové vydedukovali, že ve spořce platím předražené služby, když ve FIO bych to měl zdarma. :-)

Ve skutečnosti se to srovnává hůř. Když půjdu do bankomatu náhodou 2x, vyjde mě to 29,- ČS vs. 50,- AB vs. 60,- FIO. Na druhou stranu si možná ve spořce v iBIODu ten balíček umažu na celý rok a nezaplatím vůbec nic. Nebo třeba když nebudu platit kreditkou, nasbírám ty výběry zdarma ve FIO díky platbě debetní kartou. Ve skutečnosti je tak dotaz "proč bych měl platit" nesmyslný, protože klíččová otazka před tím je " jak ten účet používáte".


Kecy!

V nekolika clancich jasne psali, ze prumerna mesicni castka zaplacena za poplatky je u Sporitelny v rozmezi 150 - 200 Kc mesicne, tzn. toto je pravdiva deinice "prumerneho" klienta Sporky. Nepamatuji si tu castku presne, ale vim, ze je to v tomto rozmezi, urcite by se to dalo vygooglit.

Takze Sporka jasne a jednoznacne okrada klienty vybiranim premrstenych poplatku za zakladni bankovni sluzby, ktere jsou jinde mnohem levnejsi a casto i zdarma, viz. take dobre znamy fakt, ze 30-50% (nekolika miliardoveho) zisku Sporky tvori zisk z poplatku!

Kdyby Sporka prestala vybirat vsechny poplatky, bude stale v obrovskem zisku, ale jejich nenazranost a chamtivost spolu s jejich sebejistotou silne zakladny mnoha klientu duchodcu, kteri hned tak neodejdou ke konkurenci, jim dava silu sve klienty naplno poradne obirat formou hodne predrazenych sluzeb (poplatku).
Zedňa
Zedna1
Diskutér
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků