Česká spořitelna

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 8. 3. 2015 12:24

Pořád je lepší, když tu službu umí, jenom jste narazil na neschopného pracovníka, než když ji neumí vůbec.

To nepopírám. Však jsem také uvedl, že ČS sice nevede v kvalitě, ale alespoň v kvantitě. Jakoukoliv službu, kterou některá banka u nás poskytuje, tak lze u ČS nalézt. Někdy sice v bídné kvalitě, za vysokou cenu (i když ne vždy, třeba ty šeky umí ČS velmi levně, hlavně u malých částek) a člověk se musí prokousat neochotnými, neznalými a nespolupracujícími zaměstnanci, ale když klient ví, že daná služba je poskytována (což znamená, že ví víc než pracovník ČS) a ví na koho se má obrátit, nebo jak se dostat přes hradbu první linie na pobočce, tak oné služby dosáhne.

Škoda, že tam dále není informace, jakou to celé mělo z pohledu klienta dohru.

Dohra byla jednoduchá - Dalibor si po návratu do ČR vyzvedl kartu na pobočce. Zkrátka dopravit do zahraničí mu ji ČS nezvládla (částečně kvůli chybě na straně MasterCard, ale toto by měla tak velká banka umět řešit), přestože to jako službu má v ceníku.
Zajímavé je, že třeba mBank se zasláním karty do zahraničí problém nemá a dokonce to udělá zadarmo - http://www.mbank.cz/forum/thread,226776 ... sko,1.html

Já mám u ČS jen tu vkladní knížku a byl jsem tam proplatit šek (a několika dalším lidem jsem proplacení šeku pomáhal zařizovat - vždy stejný scénář:
1. návštěva pobočky - odmítnutí
2. dopis na infolinku, vytisknout odpověď
3. druhá návštěva pobočky, předložení písemné odpovědi z infolinky, založení vkladní knížky, sepsání smlouvy o proplacení šeku
4. třetí návštěva poboočky, vyzvednutí peněz, případně zrušení vkladní knížky

Kartu v zahraničí jsem naštěstí nikdy neztratil (vlastně si ani nevzpomínám, že bych někdy kartu ztratil a to mi jich rukama prošly desítky), jen jednou mi ji sežral bankomat - (karta i bankomat Air Bank - druhý den jsem ji měl připravenou na pobočce k vyzvednutí) a jednou jsem ji zapomněl v tzv. samoobslužné zóně (Živnobanka, taková krabice podobná bankomatu, ale sloužící k zadávání příkazů), také jsem ji měl k vyzvednutí na pobočce.
Na eventualitu ztráty karty v zahraničí se připravuji tak, že jich mám s sebou několik (a různě rozstrkaných) - to je výhoda toho většího množství low cost bank, že (zdarma) mám víc karet, než prstů na rukou :), a nejméně jednu mám v ČR u důvěryhodné osoby, která by mi ji případně poslala nějakou kurýrní službou (DHL, FedEx, UPS,...).
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod slavo963 8. 3. 2015 12:37

Siditelna zustane siditelnou a nic na tom nezmeni vyplakavani nejakeho genia na foru a poucovani nas prostacky(jj, zname, vsichni lide jsou blazni, jenom ja jsem letadlo). Kdyz dochazeji argumenty, zacnu sirit polopravdy a demagogie, oskacu z tematu na tema a z jineho vlakna na jine, prihlasim se pod jinymi nicky(to je diagnoza F20).

Zdejsi osazenstvo je finacne gramotne a proto vyuzivaji sluzby, ktere jim presne vyhovuji a je nutne se smirit, ze siditelna nepatri prave mezi TOP banky, ktere pouzivaji a nic na tom nezmeni ani tvuj trolling. To spise pomuze osveta na novinkach.

Takze nadale budeme od siditelny/kooperativy inkasovat bonusy z KKK a od nas neuvidi ani korunu.
Jenom je skoda, ze nejsem aktualne v cechach a nemuzu ubersiditelnu cucnout o dalsich 2500kc(defakto 5000, protoze 2500 dostane doporucitel), jak je rozdava za zalozeni neceho bl(u)eee , kde vedeni je 6 mesicu zdarma a pote v klidu zrusit s uspokojenim
slavo963
Diskutér

Odeslat příspěvekod f1047580 8. 3. 2015 13:13

PatrikChrz píše:...člověk se musí prokousat neochotnými, neznalými a nespolupracujícími zaměstnanci...
To je genealizovaní nemyslíte? Nebo taky razíte teorii o ČS plné neschopných zaměstnanců, zatím co jinde je to kompetence a ochota sama? Meodpovídá to náhodou průměru?

Dohra byla jednoduchá - Dalibor si po návratu do ČR vyzvedl kartu na pobočce. Zkrátka dopravit do zahraničí mu ji ČS nezvládla (částečně kvůli chybě na straně MasterCard, ale toto by měla tak velká banka umět řešit), přestože to jako službu má v ceníku.
Takže stížnost/reklamace nebyla. Klient si to nechal líbit.

"Emergency card" a "Emergency cash" je především služba karetní asociace, která dokonce určuje na kterých kartách musí být dostupná.

Zajímavé je, že třeba mBank se zasláním karty do zahraničí problém nemá a dokonce to udělá zadarmo - http://www.mbank.cz/forum/thread,226776 ... sko,1.html
Jo, to je ideální najít jeden příklad, kdy se to nepovedlo, jeden příklad kdy se to povedlo, a na základě toho zhodnotit, jak to kdo umí. Ve skutečnosti v mBank neumí ani zákon o platebním styku, což je skutečně tristní:
http://www.mbank.cz/forum/thread,167096,,1.html
http://zpravy.aktualne.cz/finance/podvo ... le:688532/
http://zpravy.aktualne.cz/finance/mbank ... le:671012/

Já mám u ČS jen tu vkladní knížku a byl jsem tam proplatit šek (a několika dalším lidem jsem proplacení šeku pomáhal zařizovat - vždy stejný scénář

Pokud to probíhá stále ne zcela uspokojivě dokola, možná si to "nefungování" záměrně užíváte. Kdyby se mi to stalo vícekrát, změnil bych pobočku, nebo bych si rovnou tuto "exotickou službu" dopředu domluvil se zákaznickou linkou. Není žádný problém sjednat čas, úkon, pobočku, příslušný pracovník obdrží všechny instrukce :D Jak obdobnou "nefunkčnost" vyřešítě v některé ze svých low-cost bank? Oba víme že nijak.

slavo963 píše:Siditelna zustane siditelnou a nic na tom nezmeni vyplakavani nejakeho genia na foru a poucovani nas prostacky(jj, zname, vsichni lide jsou blazni, jenom ja jsem letadlo)
Platí to rčení také o 5 mil. klientů ČS vs. hrstka křiklounů na finexpertu? :D

Zdejsi osazenstvo je finacne gramotne...

O tom lze zrovna ve vašem případě úspěšně pochybovat,

...ze siditelna nepatri prave mezi TOP banky, ktere pouzivaji ...
...Takze nadale budeme od siditelny/kooperativy inkasovat bonusy z KKK...

Jo to určitě dává logiku. Proto jste si pořídil jejich kreditní kartu.

...nemuzu ubersiditelnu cucnout o dalsich 2500kc(defakto 5000, protoze 2500 dostane doporucitel), jak je rozdava za zalozeni neceho bl(u)eee , kde vedeni je 6 mesicu zdarma a pote v klidu zrusit s uspokojenim...

Tak vy jste si dokonce pořídil KK i běžný účet. Od nejhorší banky na trhu. ;-)
f1047580
Návštěvník

Odeslat příspěvekod slavo963 8. 3. 2015 13:54

ja nemuzu :-)

Precti si to jeste jednou, kde pisu ze mam u nich ucet, OMG, tohle je prave ta demagogie
Ja bych je jenom vyuzil na ziskani 2500 a po case ucet zrusil a nezaplatil ani korunu.
Do financi emoce nepatri, jenom pragmatizmus, tak proc nekde za neco platit, kdyz to mam jinde zdarma. Ja se nebranim pouzivat nekoho produkty, kdyz na to vydelam. Ale siditielna mi krome te akce nema co nabidnout, co nemam jinde zadarmo, resp. za min. poplatky

A k poznamce ad hominem(opet dochazeji argumenty), kdyby byla vetsina lidi aspon tak finance gramotni jako ja, tak banky se nechlubi mld. zisky.

Z me strany the end.
slavo963
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 8. 3. 2015 16:20

f1047580 píše:
PatrikChrz píše:...člověk se musí prokousat neochotnými, neznalými a nespolupracujícími zaměstnanci...
To je genealizovaní nemyslíte? Nebo taky razíte teorii o ČS plné neschopných zaměstnanců, zatím co jinde je to kompetence a ochota sama? Meodpovídá to náhodou průměru?

Tak nemyslím si, že jinde je to o mnoho lepší. Jen že výsledek je stejný. V low cost nic mimo základních služeb neposkytují, ve velkých bankách to sice teoreticky poskytují, ale klient musí přesně vědět, jak se k takové službě dostat. Pro běžné klienty je tak taková služba prakticky stejně nedostupná, jako v bankách, které ji neposkytují vůbec.

f1047580 píše:
Dohra byla jednoduchá - Dalibor si po návratu do ČR vyzvedl kartu na pobočce. Zkrátka dopravit do zahraničí mu ji ČS nezvládla (částečně kvůli chybě na straně MasterCard, ale toto by měla tak velká banka umět řešit), přestože to jako službu má v ceníku.
Takže stížnost/reklamace nebyla. Klient si to nechal líbit.

A čeho by dosáhl? ČS by se mu omluvila a sdělila by, že chyba byla na straně společnosti MasterCard (což byla pravda).

f1047580 píše:
Já mám u ČS jen tu vkladní knížku a byl jsem tam proplatit šek (a několika dalším lidem jsem proplacení šeku pomáhal zařizovat - vždy stejný scénář

Pokud to probíhá stále ne zcela uspokojivě dokola, možná si to "nefungování" záměrně užíváte. Kdyby se mi to stalo vícekrát, změnil bych pobočku, nebo bych si rovnou tuto "exotickou službu" dopředu domluvil se zákaznickou linkou. Není žádný problém sjednat čas, úkon, pobočku, příslušný pracovník obdrží všechny instrukce :D Jak obdobnou "nefunkčnost" vyřešítě v některé ze svých low-cost bank? Oba víme že nijak.

Ono to většinou probíhá tak, že se na mne lidi obrací až po té fázi 1. Tedy v diskusích si přečtou, že ČS proplácí šeky i těm, kteří tam mají jen vkladní knížku (případně si přečtou v podmínkách banky, že šeky proplácí "klientům" (bez bližší specifikace)) a poté, co neuspějí, mi napíší.
Kdyby to byla pořád ta samá pobočka, není problém, tam bych je to naučil, problém je, že ti lidé jsou z různých koutů ČR a tak chodí na různé pobočky. A protože ČS má těch poboček hodně, tak zásoba těch "neinformovaných" je stále dostatečná.
Problém je, že ve velkých firmách jsou zaměstnanci naučeni, že nesmí klientovi říct "nevím". Zaměstnanec prostě nesmí nevědět, setkal jsem se s tím (i na své kůži) i mimo obor bankovnictví. Takže raději řeknou špatnou odpověď, hlavně že při ní působí jistě, než že by řekli "nevím, zjistím" a zvedli telefon a na tu infolinku si zavolali.
A ano, vím, že low cost tuto službu neposkytuje, však jsem to pár postů zpět psal, že výhodou ČS je rozsah služem, ale ne už jejich kvalita. Zkrátka informovaný a dostatečně odolný klient se ke službě probojuje, pro toho běžného je vlastně jedno, jestli je poskytována, nebo ne.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Krevety 8. 3. 2015 16:58

f1047580 píše:No vidíte, takže výhoda tady přece jenom je. Pořád je lepší, když tu službu umí, jenom jste narazil na neschopného pracovníka, než když ji neumí vůbec. Výhodou ČS je právě to, že s neschopným pracovníkem se lze s drobnými obtížemi vypořádat. Jinými slovy, máte k němu alternativu. To v Low-cost nemáte, a neschopných pracovníků je tam úplně stejně.

No jo ale pak se nelze pozastavovat nad casto slychanym tvrzenim, ze sporitelna je banka pro idioty. Rozumny clovek ocekava, ze kdyz nekdo neco nabizi tak to dokaze splnit. Pracovnik banky by mel klientovi vyhovet, vysvetlit, pomoct, neztracet jeho cas. Pokud tomu tak neni, tak je lepsi proste pobocky zavrit a resit veci vzdalene (nedelam si iluze, ze na vzdalene podpore sedi take chytri lide)
Moje zkusenost s pobockami CS je naprosto tristni, z asi 5-6 navstev v poslednich dvou letech na ruznych mistech jsem byl spokojen pouze jednou, protoze zmenu castky sporeni v penzijnim pripojisteni by snad zvladla i opice a navic by sla resit elektronicky pres bankovnictvi.
Pracovnici navic vykazuji absolutne zadny proklientsky pristup a porad se ohaneji nejakymi internimi predpisy apod. a pokud narazite na nejakeho, ktery nahodou ano, tak jim nejede treba nejaky interni system, takze vam stejne nepomuze a vy jste zase vazili cestu a cas zbytecne.
Argumenty, ze ostatni banky jsou na tom stejne, jen smr di oligopolem, pak se nelze divit, ze jim cela rada lidi nechce nechat navic ani korunu nebo je dokonce o par korun taky obrat.
Celkem lituju, ze mam s CS hlavne diky PP, coz neni produkt na rok, vubec smluvni vztah.
Samsung NP730U
Xperia Z1 Compact
Krevety
Návštěvník

Odeslat příspěvekod f1047580 8. 3. 2015 17:22

.
Naposledy upravil f1047580 dne 9. 3. 2015 15:26, celkově upraveno 1
f1047580
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 8. 3. 2015 17:47

Ok, vyhrál jsi. Ty jsi spokojený s ČS a jako jeden z mála klientů platíš jen pár desetikorun měsíčně (což je pro mne pořád pár desetikorun vyhozených zbytečně) nebo nic. Mohu-li porovnávat s kolegy z práce, kteří platí jak mourovatí, tak jsi na tom vlastně dobře.

Ty si necháš svoji ČS, já moje portfolio cca 13 (plus mínus to osciluje kolem tohoto čísla, stále nějaké zakládám a ruším, nechce se mi to teď počítat) a budu čerpat bonusy a dostávat nadstandardní úroky. Čas od času někoho přesvědčím od odchodu od velkých bank (v práci se mi to podařilo ve více případech u ČS a KB, u GE a PS pak změna tarifu) a oba budeme spokojení.

S těmi šeky si to může každý vyzkoušet sám, stačí přijít na pobočku ČS a říct, že chce proplatit šek, může zvolit i několik levelů obtížnosti:

Level 1: nemám účet, mám jen vkladní knížku, jde to?
Level 2: nemám účet, nechci si ho zakládat, protože za něj nechci platit, nejde to nějak bez poplatku?
Bonus level: sledovat, kolik produktů se mu během jednání bude snažit pracovník vnutit :D
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zedna1 8. 3. 2015 17:49

f1047580 píše:...nastavím mu zrdcadlo - tj. že on platí zhruba stejně, má ještě horší služby než já, a jeho zhodnocení volných prostředků je směšné.


Uz to vazne nehul!!
Drtiva vetsina lidi pouziva pouze zakladni produkty (ucet+prevody+inkasa+trvalaky+karta a u bezpoplatkovych bank toto maji zdarma ale u Sporky by za to same zaplatili minimalne kolem 100Kc mesicne. To je proste fakt. Nemuzes brat nejake specialni VIP podminky jen pro par vyvolenych jako bezne srovnavaci kriterium. Proste bezny klient je ve Sporce oskuban, kdezto v bezpoplatkovych bankach je bezny klient (bez specialnich pozadavku nadstandardu) v pohode a ma to zdarma.
No a zhodnoceni volnych prostredku ve Sporce :-) podivej se na urokove sazby sporicich/terminovanych vkladu!! A pak neco srovnavej.
Zedňa
Zedna1
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod f1047580 8. 3. 2015 18:13

.
Naposledy upravil f1047580 dne 9. 3. 2015 15:27, celkově upraveno 3
f1047580
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 8. 3. 2015 18:24

Před pár dny na toto téma přišla řeč v práci... Kolegyně ohrnovala pysk nad mým FIO a Air Bank, ona raději platí 150 Kč měsíčně u spořky, protože kdyby něco, tak stát spořku nenechá padnout, kdežto já mám sice účty zadarmo, ale o své peníze bych přišel... A něco takového má VŠ :-D.
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 8. 3. 2015 18:32

f1047580 píše:
Mohu-li porovnávat s kolegy z práce, kteří platí jak mourovatí, tak jsi na tom vlastně dobře.
Problémem klientů ČS co "platí jak mourovatí" je to, že používají nákladné a tedy i drahé služby (např. jdou provést platební příkaz na pobočku) nebo z nějakého důvodu nepřešli na balíčkový systém služeb, co kterého ČS úpravami cenníku klienty tlačí.

A to je právě ten problém ČS - příliš často se měnící sazebník - nejen ceny jednotlivých položek, ale právě neustálé zavádění a opětovné ručení různých produktů - Program výhod, různé generace osobních účtů, Výhodný program. Běžný klient nemá šanci se v tom vyznat.
f1047580 píše:
S těmi šeky si to může každý vyzkoušet sám, stačí přijít na pobočku ČS a říct, že chce proplatit šek
Budete-li tak hodný a nějaký mi pošlete, rád provedu důkladné testování. Šeky jinak nedostávám. ;-]

Stačí se zkrátka na pobočce jen zeptat, jestli to půjde, šek není nutné mít s sebou.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Krevety 8. 3. 2015 18:34

f1047580 píše:Rád si vyslechnu vaše návrhy, v které instituci se toto neděje. Která banka v tomto případě není "pro idioty"? Pár jsem jich vyzkoušel, a rozhodně jsem nenabyl dojmu, že jinde je to lepší. Zkušenosti praví, že to může být ještě daleko horší než v ČS.


To ma byt reseni problemu, ze u konkurence na tom taky nejsou zcela v poradku, tak na to dlabem aneb cekame co klient vydrzi? Porad nechapu proc toto chovani obhajujete. Toto se v dlouhodobem horizontu proste nevyplati...
Samsung NP730U
Xperia Z1 Compact
Krevety
Návštěvník

Odeslat příspěvekod f1047580 8. 3. 2015 18:49

.
Naposledy upravil f1047580 dne 9. 3. 2015 15:27, celkově upraveno 2
f1047580
Návštěvník

Odeslat příspěvekod vit.spinka 8. 3. 2015 18:52

Spořka je taková těžko uchopitelná, je to banka která dokáže obsloužit cokoli, ale i interně je to moloch a podle toho vypadají jednak interní procesy a jednak přehlednost nabídky a kvrdlání se službami.

Jsou klienti, kteří vyžadují pobočku a chodí platby zadávat na pobočku. Neoznačil bych je zrovna za idioty, spíše za velmi konzervativní. Ať už je to věkem, nebo prostě většinu operací nedělají bezhotovostně, nemají internetové bankovnictví... Pro ně jsou ČS či PS díky množství poboček vhodné banky.

Druhý extrém - lidi, co po bance služby opravdu chtějí. Třeba ty šeky. Nebo investovaní do cenných papírů. Nebo kreditku s dobrým pojištěním+Priority pass. Kontokorent. Hypotéku. Americkou hypotéku. Bezpečnostní schránku. Tady se projeví ten moloch - na běžné vesnické pobočce budou mít velké problémy. Ale i osobní bankéř bude shánět, jak se to vlastně dělá a bude vidět, do kolika systémů to musí zadat, kde všude hledat atd. Tady souhlasím s Patrikem, že ČS neoslní kvalitou služeb. Jenže na rozdíl od Fia/Air/Equa to nakonec schopná udělat je. Z vlastní zkušenosti doporučím předem zavolat, ať bankéř ví, co se bude dít.

No a ti mezi, jejichž požadavky by low cost banka splnila - asi ti jsou ti pověstní "idioti". Tedy s výjimkou těch, kteří si spočítali, že je pro ně ČS přeci jen nejlevnější/nejlepší. Ale z hlediska banky - když tihle lidé zůstávají a platí, proč jim zlevňovat, že?
vit.spinka
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků