Česká spořitelna

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod fremantle 27. 2. 2014 11:29

xtonda: Přesně tak, kromě extrémně rozsáhlé vlastní sítě bankomatů nemá ČS žádnou killer-feature, kvůli které by měl kdokoli podstupovat sebetrýznění a účet si tam dobrovolně zakládat a platit za něj (pokud ho třeba nedostane k nějaké extravýhodné nabídce hypotéky na 5 let zdarma). Jinak i to je relativní, ono kde má bankomaty ČS, tak má na 90 % bankomaty i ČSOB (typicky na poštách) a tam lze mít účet zdarma taky (Era Online), teda pravda, vedení bude zdarma při zůstatku nad 15.000 Kč - a další hodně velkou síť má i GE (taky zdarma u účtu Gratis, takže vybrat si opravdu může kdokoliv).
fremantle
Diskutér

Odeslat příspěvekod Koby 27. 2. 2014 12:03

xtonda píše:APK je formát instalačních balíčků aplikací pro Android, takže ne, dokud Windows Phone nebudou podporovat běh androidích aplikací, tak žádné APK pro Windows Phone nebude, se Servisem 24 ani s ničím jiným.


:oboze
Mazda MX5 NC1 2.0i expression - Bilstein podvozek, samosvor LSD, 6kvalt, xenony, Bose sound, Keyless systém, kůže + výhřev atd.. = opravdová RADOST Z JÍZDY
Koby
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xtonda 27. 2. 2014 12:16

Já si zas řikám ó bože proč někdo místo aby napsal bude aplikace servis 24 na Windows Phone používá zkratku u které naprosto netuší co znamená.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod Zedna1 27. 2. 2014 13:02

xtonda píše:Já si zas řikám ó bože proč někdo místo aby napsal bude aplikace servis 24 na Windows Phone používá zkratku u které naprosto netuší co znamená.


Bezne v diskuzich gramaticke chyby nevycitam/nekomentuji, ale v tomto pripade (kdyz se puvodce obratil do "protiutoku" misto omluvy) plne souhlasim s xtondou.
Zedňa
Zedna1
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audiobullys 27. 2. 2014 14:49

já jsem si zakládal čs účet na rychlý platby na účty u ČS vedený, pobočku mám v městečku a nemusím jezdit 10,20 km do okresního či krajskýho města když tam zrovna nemám pracovní cestu. případně si můžu vložit hotovost a poslat na jinej svůj účet- airbank třeba a od tamtud to poslal zdarma na více účtů.
kb to stejný, můžu vložit a odeslat platbu odpoledne do KB
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 27. 2. 2014 15:08

Rodsten píše:Ano, 100 kč se mi zdá hodně. Za hranice prakticky nejezdím. Čekal jsem od AirBank trochu vstřícnější přístup k mimopražským klientům.

U ČS jsem těch 29 dal na to, abych ten účet mohl plně využívat a za 28 měsíců se pak mohl rozhodnout jak dál. Když bych jej nyní používal jen na výběr z bankomatu, asi by mi pak žádnou retenci nenabídli, že ? Možná i AirBank dostane rozum a třeba nabídne možnost i u Malého tarifu nějaký výběr zdarma. O ostatních bankách už neuvažuju.

Proti gustu žádný dišputát. Jen mi to přišlo nelogické - raději zvolíš banku, kde musíš platit paušál, abys měl převody zdarma (a budeš se muset spolehnout na jedinou, i když hodně rozšířenou) síť bankomatů, než jinou, kde budeš mít vše zdarma (Equa, případně Citi - při obratu 25 000 Kč na účtu je 10 tuzemských transakcí zdarma a 4 (?) výběry z jakéhokoliv bankomatu v ČR), nebo za rozumný poplatek (mBank).

I u té Air Bank existuje možnost (pokud máš do jejich pobočky daleko) - vybírat přes terminály Sazky. Je jich ještě víc, než bankomatů a je to za 10 Kč (myslím). .
Pak je tu ještě Poštovný spořitelna - při průměrném zůstatku na účtu 15 000 Kč je vedení účtu zdarma, transakce taky a všechny výběry z bankomatů ČSOB.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod e2010103 10. 3. 2014 22:57

fremantle píše:xtonda: Přesně tak, kromě extrémně rozsáhlé vlastní sítě bankomatů nemá ČS žádnou killer-feature, kvůli které by měl kdokoli podstupovat sebetrýznění a účet si tam dobrovolně zakládat a platit za něj (pokud ho třeba nedostane k nějaké extravýhodné nabídce hypotéky na 5 let zdarma). Jinak i to je relativní, ono kde má bankomaty ČS, tak má na 90 % bankomaty i ČSOB (typicky na poštách) a tam lze mít účet zdarma taky (Era Online), teda pravda, vedení bude zdarma při zůstatku nad 15.000 Kč - a další hodně velkou síť má i GE (taky zdarma u účtu Gratis, takže vybrat si opravdu může kdokoliv).


Nechci tady hájit ČS, ale doba, kdy low-cost banky nabízely v rámci svého omezeného portfolia lepší služby je nenávratně pryč. Teď tu máme vlnu totální debilizace Internetového bankovnictví a idiotských služeb typu propojení na FB. Osobně přestávám mezi typicky bezpoplatkovými bankami vidět použitelnou alternativu.
Naposledy upravil e2010103 dne 10. 3. 2014 22:58, celkově upraveno 1
e2010103
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod S474N 10. 3. 2014 22:58

A FIO je nepouzitelne presne v cem?
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod e2010103 10. 3. 2014 23:20

V jejich IB půlka věcí chybí nebo je navržena hloupě (např. karty, podepsané PDF výpisy a transakční doklady). Neschopný personál, spousta zbytečných papírů. Vůči klientovi dost nepřátelské Obchodní podmínky na hraně zákona, na některých místech zřejmě i za hranou. Neexistující zákaznická linka, kde se problémem klienta bude někdo zabývat, v době, kdy to klient potřebuje nebo kdy má čas on.
e2010103
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod dr._lukas 10. 3. 2014 23:37

Potvrzuji,ze infolinka ve Fio bance je jakymsik paskvilem,ze pobocky jsou tragicky pomale a vecne preplnene,bankomaty funkcni 5 dni v tydnu,ale spolecne s Airbank jsou to dve banky,ktere jsou alternativou velkym a zavedenym bankam.. Ted nebudu s nikym diskutovat,ze ten umi vybery zdarma,kdyz nefunguji online platby a na karty neni mimo CR spolehnuti nebo,ze tamta umi vybery taktez zdarma,ale za podminky toho,ze platbami ztratim moznost vyhody az 80,- zpet za platbu kreditkou.. :-D
dr._lukas
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod karlos-2009 11. 3. 2014 00:01

e2010103 píše:V jejich IB půlka věcí chybí nebo je navržena hloupě (např. karty, podepsané PDF výpisy a transakční doklady). Neschopný personál, spousta zbytečných papírů. Vůči klientovi dost nepřátelské Obchodní podmínky na hraně zákona, na některých místech zřejmě i za hranou. Neexistující zákaznická linka, kde se problémem klienta bude někdo zabývat, v době, kdy to klient potřebuje nebo kdy má čas on.


Nechápu, co ti přesně v internet bankovnictví fio chybí, můžeš nějak přesněji definovat tu půlku co ti chybí? Jinak to je v obecné rovině keců.
A proč tam na tu pobočku vlastně chodíš? Já tam byl jednou založit účet a pak už nikdy. Co konkrétně mají nepřátelského v obchodních podmínkách a co je v nich na hraně zákona? Můžeš nám to vysvětlit?
Infolinku nemají, to je známá věc.
Pokud chceš někoho, kdo se bude o tebe starat a někomu volat a bude ti k dispozici jak si budeš přát, tak pořiď si privátního bankéře (nemyslím tím bankovního poradce), já ho taky mám, ale v jiné bance.. Ale to něco stojí, ale to se ti asi platit nechce.
karlos-2009
Diskutér

Odeslat příspěvekod lemming 11. 3. 2014 09:59

Je to tady teda OT, ale největší bugy:

1) Převádět částku mezi svými účty je zbytečně komplikované. Třeba v AirBank jen přetáhnu jeden účet na druhý, vyplním částku a je to.

2) Šablony jsou udělané nešikovně - pokud chci poslat příkaz podle šablony, nemůžu to udělat z formuláře pro nový příkaz, ale musím jít do sekce šablony a tam kliknout na šablonu.

3) Když se člověk neodhlásí z IB a pak znovu jde na jeho URL, tak je zase vevnitř - nezresetuje se mu session. (A aplikace ani nevaruje, když zavírám okno bez odhlášení.)
lemming
Diskutér

Odeslat příspěvekod xls 11. 3. 2014 10:22

Každýmu holt vyhovuje něco jinýho. Já jsem u Fio 7. rokem, účtů tam mám cca 10, IB považuju jasně za nejpoužitelnější, co jsem u českých bank viděl. Když něco potřebuju, zavolám na pobočku a nestalo se mi, abych to nevyřešil. Osobně tam moc nechodím, ale i to je rychlé a bez problémů.

Abych jen nechválil, tak samozřejmě všechno Fio uspokojivě neřeší: mizerné úroky na spořicích účtech, neexistence vracecích KK, mizerné kurzy, relativně drahý zahraniční platební styk (v porovnání se zahr. bankami).
xls
Diskutér

Odeslat příspěvekod karlos-2009 11. 3. 2014 10:48

Airbank zatim nemam, tak nevim, ale proste pri prevodu normalne zadam svuj jiny ucet, v tom nevidim problem.
Sablony - souhlas, mohl by to jit zadat z formulare pro novy prikaz.
Reset session - nevim, ale me to po nejake dobe necinosti odhlasi.
Na sporici ucty s mizernym urokem souhlas, proto sporak zalozit jinde.
Zahranicni platebni styk - nevim, jestli myslite platby po EU, vzdyt to maji odchozi 50 kc, prichozi 25 kč, KB napriklad myslim 195 a 145 kč. Na placeni v eurozone je treba mit banku, kde je euro zakonym platidlem, pak je to i pres hranice zadarmo dle zakona.


Takze zaver bych si dovolil - pouzivejte FIO jako transakcni banku na prichod a odchod penez (vic ne), oproti ostatnim nizkonakladovym bankam ma pro nekoho vyhodu, ze pracuje s hotovosti. Myslim, že se ani FIO neprofiluje jako univerzalni banka, ktera umí vše od A do Z, ale prostě dělá nějaké produkty. Ty buď můžu využívat nebo ne, pro to co neumí, holt musím jinam.
karlos-2009
Diskutér

Odeslat příspěvekod e2010103 11. 3. 2014 17:47

karlos-2009 píše:Nechápu, co ti přesně v internet bankovnictví fio chybí, můžeš nějak přesněji definovat tu půlku co ti chybí?

Pár věcí již tady bylo zmíněno, takže dodávám:

  • Nemožnost vygenerovat digitálně podepsaný výpis s volitelnými parametry v PDF
  • Nemožnost vygenerovat digitálně podepsané potvrzení o transakci v PDF
  • Nemožnost zvolit si karetní limity podle svých možností a potřeb (základní limity jsou nízké, navýšení vyžaduje souhlas banky)
  • Nesmyslně rozdělené karetní limity - MO/TO transakce jsou součástí POS limitu (tzn. reálně nejdou zakázat), e-commerce limit je podmnožina POS limitu (tzn. že nemůže být vyšší než POS)
  • Nemožnost objednání nových služeb v IB.

A proč tam na tu pobočku vlastně chodíš? Já tam byl jednou založit účet a pak už nikdy.

že by to bylo tím, že to po mě požadovali? Zpravidla podepsat nějaký další zbytečný papír.

Co konkrétně mají nepřátelského v obchodních podmínkách a co je v nich na hraně zákona? Můžeš nám to vysvětlit?


Např. ujednání o započtení promlčených, nesplatných, nejistých a neurčitých pohledávek bez ohledu na to zda vznikly souvislosti s poskytováním bankovních služeb, tak to je unikát i na české poměry. :D (OP pro zřizování bankovních účtů, kapitola XIX, odstavec 5)

Pokud chceš někoho, kdo se bude o tebe starat a někomu volat a bude ti k dispozici jak si budeš přát, tak pořiď si privátního bankéře (nemyslím tím bankovního poradce), já ho taky mám, ale v jiné bance.. Ale to něco stojí, ale to se ti asi platit nechce.


Když to bude mít přidanou hodnotu proč ne. Ale není třeba chodit do extrému. Kvůli řešení ojedinělé situace nemusí mít hned každý privátního bankéře :D
e2010103
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků