slavo963 píše:Omylem jsem poslal na stary format cisla uctu penize(9 mistni) a nikdy se uz nevratili. v CS nikdo se mnou danou vec nechtel resit.
Dobrý den, v České spořitelně běžně řešíme i žádosti o součinnost při chybně odeslané platbě, když se na nás obrátí klient kterékoli banky. Samozřejmě za předpokladu, že byla platba odeslána do ČS.
Obecně lze říci, že pokud jste odeslal platbu na jakýkoliv účet, a tato platba se vám nevrátila, je na účtu příjemce připsána. Pokud příjemce platby tvrdí opak, mohou nastat dvě situace:
1/ pokud příjemce platby, který tvrdí, že ji neobdržel, znáte, je nutné, abyste si věc mezi sebou vyřešili v občanskoprávním sporu.
2/ Pokud příjemce platby neznáte, je nutné dodržet postup, který máme uveden na našem webu (
https://www.csas.cz/cs/caste-dotazy/co- ... patny-ucet).
Naše součinnost spočívá v tom, že vyzveme neoprávněného příjemce platby, aby částku vrátil. Pokud tak neučiní, případně stále tvrdí, že platbu neobdržel, můžete požádat o sdělení identifikačních údajů příjemce. Žádost o sdělení identifikačních údajů příjemce doporučujeme podat po 30 dnech od podání výzvy příjemci neoprávněné platby.
Veškerá iniciativa, tedy žádost o součinnost i následná žádost o sdělení identifikačních údajů příjemce, musí vzejít od vás, jako odesílatele platby, a záleží pouze na vás, zda se v těchto záležitostech obrátíte na vaši (odesilatelskou) banku, nebo na banku příjemce. Nutno zmínit, že obecně jednodušší postup je začít věc řešit s vaší bankou, tedy bankou, odkud chybně odeslaná platba odešla.
Jiřka, ČS
Oficiální profil České spořitelny.