Česká spořitelna

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod cz01 15. 7. 2019 21:58

Lze s aplikací Poketka (případně s Google Pay) vybírat cashback v obchodech? Když jsem s jinou bankou zkusmo zkoušel cashback chtělo to fyzicky zasunout platební kartu do terminálu, což s telefonem neudělám :)
cz01
Nadšenec

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 16. 7. 2019 04:55

Docela teď točím Cashback a alespoň u Alberta to chce vždy fyzicky zasunout kartu, než to vůbec nabídne částku k odsouhlasení - zkoušel jsem i nálepku, terminál vůbec nereagoval, podle mne je přitom bezkontaktní funkce úplně vypnutá.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod minarjo 16. 7. 2019 05:27

Ano, cashback vyžaduje kontaktní platbu (a myslím že nejen u Alberta), vždyť i displej terminálu po nastavení cashbacku prodavačkou píše zvýrazněným inverzním textem VLOŽTE kartu :) a neukáže narozdíl od platby bez cashbacku ani částku, to až po vložení. Je to mimo jiné proto, že se musí předem identifikovat vydavatel karty, zda cashback umožňuje, aby ho terminál vůbec mohl na displeji nabídnout k odsouhlasení (karty zahraničních bank, tedy i například Curve, mají u nás cashback nedostupný, a možná ani ne všechny české ho umožňují). Tak mi to bylo vysvětleno v Albertu (že karta musí být české banky) a jinde to bude asi stejně.
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod redhaven 16. 7. 2019 05:53

Ano
Naposledy upravil redhaven dne 16. 7. 2019 14:44, celkově upraveno 1
redhaven
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod minarjo 16. 7. 2019 06:58

To už bylo mimo téma ČS, smazáno...
Naposledy upravil minarjo dne 16. 7. 2019 10:11, celkově upraveno 5
minarjo
Inventář

Odeslat příspěvekod kajicek94 4. 8. 2019 00:44

Dobrý den,
rád bych se s Vámi podělil o moji zkušenost s Českou spořitelnou a zároveň bych rád znal i tu Vaši.
Od doby, kdy ČS spustila Bankovní IDentitu mi připadá, že se řítí do záhuby, resp. mám s nimi neustálé problémy.
Jednoho dne si mne zavolala zaměstnankyně ČS na pobočku, abych podepsal smlouvu o zmíněné Bankovní IDentitě. Říkal jsem si, že bude všechno jednodušší a bezpečnější, ale po pár dnech jsem něco potřeboval řešit na jejich klientské lince, kde bylo potřeba, aby se zaměstnanec podíval do mého účtu.
Říkal jsem si, že mu bude stačit ověření celým jménem, RČ, adresou, místem narození, ale sdělil mi, že mám podepsanou smlouvu o Bankovní IDentitě a prý se musím prokázat jiným, prý bezpečnějším, způsobem - buď osobně na pobočce nebo přes aplikaci George klíč či záznamem hlasu.
Zde vidím první "problém" - proč se mnou nemůže probrat jednu položku z výpisu, když jsem si sdělil všechny moje osobní údaje? Dřívější smlouva o Servisu 24 měla kód pro telebanking (sdělíte např. první a třetí číslo a ptáte se), ovšem ta podepsáním Bankovní IDentity zaniká, takže musíte držet h**u a krok s jejich "požadavky", abyste mohli ovládat účet s Vašimi penězi. Netvrdím, že opatrnosti není nazbyt, ale to už je dle mého názoru, aby někoho nutili používat jejich DALŠÍ aplikaci, docela přes čáru.
Osobně na pobočku jsem nechtěl, jelikož to byla maličkost a většinou se u nás čeká dlouho.
Aplikace George klíč, zmíněná operátorkou, Vám umožní se identifikovat zaměstnanci ČS na lince, kterému přímo z aplikace zavoláte a probere s Vámi i jednotlivé položky z výpisu, jak píši výše, tak to byl můj záměr. Ovšem jak se přihlásíte do George klíč, tak se Vám změní metoda přihlašování do internetového bankovnictví na autorizaci nikoliv heslem a SMS, jako jsem měl doposud, ale při všech dalších přihlášení se Vás George klíč "zeptá", zda jste to Vy, resp. je to jiné "dvoufázové ověření" - může to znít fajn, ale bohužel se stále dokážu rychleji přihlásit heslem a opsáním SMS klíče z chytrých hodinek, než se připojit k Wi-Fi na telefonu, otevřít aplikaci, čekat na načtení informace a samotné potvrzení otiskem prstu. Sice to lze zpět změnit na heslo a SMS, ale musíte George klíč odinstalovat/přestat používat, na PC otevřít stránky Bankovní IDentity a zde to teprve změnit (zpět na heslo a SMS, jak píši). Kvůli tomu, abych provedl 5 minutový hovor se zaměstnancem, tak musím všechno toto podnikat - opět mi to připadá jako padlé na hlavu, čili druhý problém. Pokud se ptáte, zda se můžete přihlašovat heslem+SMS a zároveň volat bankéři z George klíč, tak to není možné, nedovolí Vám kombinovat metody ověření.
Jak mi operátorka řekla, ještě před nainstalováním George klíče a následné jeho odinstalaci, tak mohu využít metodu ověření hlasem. V tomto případě musím jít k bankomatu ČS, tj. 2 km a požádat jej o aktivační klíč, abych si mohl tuto metodu aktivovat (nejde to z pohodlí domova). Poté co mám klíč, tak musím zavolat na linku, sdělit operátorce zmíněný klíč a mluvit před ní minimálně minutu pro zachycení vzorku hlasu. Obtíž je v tom, že je dle ní tato technologie ještě "v plenkách" a nefunguje úplně správně. Pokud na ně budete naštvaní a změní se Vám tón hlasu na např. agresivní, tak identifikace pravděpodobně neproběhne, resp. Vás vyhodnotí jako neoprávněnou osobu. Opět to vnímám jako problém, již třetí - většinou nefungující metoda, dle jejích slov, alespoň u hesla+SMS Vám to na 99% vždy vyjde, když nemají výpadek těch SMSek, což je málokdy.
Ještě takový nedávný zážitek - před pár dny jsem volal na klientskou linku, bez ověření v George klíč, jelikož jej nepoužívám a měl jsem dotaz pouze k mobilnímu bankovnictví, protože mi nefungovalo, tak jsem chtěl vědět, zda je chyba u mě či u nich. Paní jsem sdělil veškeré osobní údaje o mě, které mají v systému, ale sdělila mi něco ve smyslu, že se domnívá, že nejsem držitel sdělených údajů a z bezpečnostních důvodů ukončí hovor :-) resp. řekla, že "já nejsem já" :tleskani potom, co jsem ji požádal asi 2x-3x o nadřízeného, tak mi stále opakovala tu větu, jsem ji zavěsil a napsal jim e-mail, jestli jsem zmeškal prvního apríla nebo co.
Pomalu se dostávám k tomu nejdůležitějšímu, co využívám několikrát týdně - mobilní bankovnictví. Volal jsem jim rychle bez ověření z obchodu, protože jsem si chtěl převést peníze ze spořícího na osobní, ale apka nešla - zamrzla na bílem písmenu G s modrým pozadím, nenačetla se ani klávesnice pro PIN a systém později navrhl hlášení chyby, které vypsala aplikace, jenž jsem jim též zaslal e-mailem jako reklamaci. Chyba se totiž projevuje několik měsíců na 3 telefonech různých značek, různých vlastníků, různých účtů, takže to na reklamaci je. Jejich opakované zamezování, abych se dostal k mým penězům mě již unavilo.
Končím s nimi - jdu k bance Creditas (zkusím je) a spořící si nechám půl roku se 3% úroku u RB (jsem student, takže 3 platby v měsíci pro aktivní účet bez poplatků nasimuluji trvalými příkazy), pak též ke Creditas.
Jaké máte s ČS zkušenost z poslední doby Vy? Funguje všechno alespoň chvalitebně?
Děkuji Vám za názor,
kajicek94
kajicek94
Návštěvník

Odeslat příspěvekod fc70 4. 8. 2019 02:29

To se zkrátka nevyplatí být neobvyklý. Když je standardní metoda aplikace George klíč s potvrzováním otiskem prstu, pro nejhladší fungování používej tohle a netrvej na náhradních / nouzových metodách. (A ano, SMS nebo dokonce říkání rodného čísla jsou nouzové metody – vždycky byly nebezpečné, ale když teď jsou lepší metody, tak už nejsou ospravedlnitelné.)

Že je ruční zapínání Wifi pomalé? Zase, to se nevyplatí být neobvyklý, běžné je mít Wifi zapnuté pořád.

Ano, taky jsem se rychleji v Servis 24 přihlásil jménem+heslem (bez SMS) než v George s aplikací, ale to se zkrátka nedá nic dělat.

S opouštěním bank apod. bych se neunáhloval - počkej si aspoň po 14. 9., kdy začne platit PSD2 požadavek na „silné ověření“ pro každé přihlášení k účtu, pak se přihlašovat jen jménem+heslem nepůjde u žádné banky. Přinejlepším to bude jméno+heslo+SMS, i když to je se splněním požadavků na hraně.

Spousta z těch bank, obzvlášť ty menší, dosud umí jenom tohle, takže vlastně vůbec nevíme, jak to u nich bude fungovat; je slušná šance, že to bude při nasazování na poslední chvíli nepohodlné, nevyladěné, a vůbec horší než George/KB/ČSOB klíč apod.
fc70
Přeborník

Odeslat příspěvekod e-osobne 4. 8. 2019 05:22

Silne overeni, to je jen ochrana banky. Banka muze nechat uzivatelsky lepsi zpusob overeni, jen bude zodpovidat za jeho pripadne prolomeni.
e-osobne
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Radek.Hulan 4. 8. 2019 12:57

Silné ověření začne platit od září pro všechny banky.
Tady bych si nestěžoval.
Spořitelna je technologicky s IDentita a George Klíč (+ Google / Apple Pay, Poketka, jedna z mála okamžité platby, atd.) dost dopředu, a ověření prstem / PINem / hlasem / otiskem prstu jí asi ostatní mohou spíše závidět ;) Ten hlas třeba je výborný, dokážu si představit situaci v zahraničí, kdy jinou možnost ani nemáš, pobočka tisíce km daleko, buď rád, že ji Spořka poskytuje.
Radek.Hulan
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod slavo963 4. 8. 2019 13:44

hlavne kdyz budes mit laryngitidu
slavo963
Přeborník

Odeslat příspěvekod Klient ps 4. 8. 2019 14:38

No, já mám u ČS stavební spořítelny stavební spoření. Z ničeho nic mi byl přerušen přístup do George. S tím, že jestli chci nadále používat George musím přijít na pobočku. Na jakémkoliv kontaktu (FB, E.mail, telefon se se mnou odmítli bavit, že nejsem ověřený klient).
Abych mohl něco co jsem používat doposud, mohl používat i nadále, musím přijít na pobočku a podstoupit tam nějaký proces bankovní identity. Což mě vůbec nezajímá. Já nejsem D E B I L, respektive bezcenný kus, jako ostatní klienti ČS.
Nějakým způsobem dokončím stavební spoření a pak mě u tohle ústavu nikdo nikdy neuvidí. Ani člena mé rodiny.
Klient ps
Poslední varování

Odeslat příspěvekod kajicek94 4. 8. 2019 14:43

Dobrý den,
fc70 píše:...standardní metoda aplikace George klíč s potvrzováním otiskem prstu, pro nejhladší fungování používej tohle a netrvej na náhradních / nouzových metodách. (A ano, SMS nebo dokonce říkání rodného čísla jsou nouzové metody – vždycky byly nebezpečné, ale když teď jsou lepší metody, tak už nejsou ospravedlnitelné.)...

George klíč je s dle ČS jedna z možných metod, jinými slovy heslo+SMS má dle nich stejnou váhu jako George klíč pro přihlašování/potvrzování transakcí, není to jenom můj názor, pouze opakuji mě sdělené, ovšem souhlasím s Vámi v otázce bezpečnosti. Známý mi sdělil, že se mu nejednou stalo při telefonním hovoru s bankéřem přes George klíč, že po něm stejně chtěl RČ, ale neuvedl důvod proč, když se už identifikoval. Myslím si, že záleží i na konkrétním zaměstnanci, co má zažité.

fc70 píše:...Že je ruční zapínání Wifi pomalé? Zase, to se nevyplatí být neobvyklý, běžné je mít Wifi zapnuté pořád...

Já třeba Wi-Fi mám zapnutou, když ji využívám, nejen kvůli baterii, ale nechci být neustále aktivní. Též chviličku trvá, než router přiřadí zařízení IP adresu, George klíč zaznamená požadavek vč. výpisu informací a za tu dobu mi ověřovací SMS stihne přijít minimálně 2x při metodě heslo+SMS.

fc70 píše:...S opouštěním bank apod. bych se neunáhloval - počkej si aspoň po 14. 9...

Dobře, děkuji za radu, vyčkám a uvidím, jak budou ostatní banky reagovat.

Jinak co se týče ještě té identifikace při volání na klientskou linku přes George klíč, tak mi to připadá vůči starším lidem, kteří musí něco řešit a nejsou v technologiích zběhlí docela nevhodné. Nedokážu si představit moji babičku, jak si z bankomatu generuje aktivační kód a nahrává vzorek hlasu nebo kupuje Android a instaluje George klíč. Vytočit číslo a říct kód pro telebanking ze smlouvy Servis 24 uměla, ale toto už nepůjde.
kajicek94
Návštěvník

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 4. 8. 2019 18:18

kajicek94 píše:
fc70 píše:...Že je ruční zapínání Wifi pomalé? Zase, to se nevyplatí být neobvyklý, běžné je mít Wifi zapnuté pořád...

Já třeba Wi-Fi mám zapnutou, když ji využívám, nejen kvůli baterii, ale nechci být neustále aktivní. Též chviličku trvá, než router přiřadí zařízení IP adresu, George klíč zaznamená požadavek vč. výpisu informací a za tu dobu mi ověřovací SMS stihne přijít minimálně 2x při metodě heslo+SMS.

Já třeba mám mobil zapnutý jenom když ho používám, nejen kvůli baterii, ale nechci být neustále aktivní. Jinak ho mám vypnutý, simkartu vyndanou a oboje zahrabané ve dvou různých baťozích.
No a chviličku to trvá, že jo...
GeneHawkins
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kajicek94 4. 8. 2019 18:35

GeneHawkins píše:...nechci být neustále aktivní. Jinak ho mám vypnutý, simkartu vyndanou a oboje zahrabané ve dvou různých baťozích.
No a chviličku to trvá, že jo...

Asi jsme se špatně pochopili ;-] slovní spojení "nechci být neustále aktivní" neznamená zahrabání el. součástek do země, ale v mém případě např. vyvarování se nějaké notifikace (např. FB), proto vypnu Wi-Fi a až tu notifikaci budu chtít vidět, tak Wi-Fi zase zapnu. Jistě, že je zde možnost jako Nerušit pro určité aplikace, ale proč jej používat, když stejně musím pro jeho (de)aktivaci kliknout na tlačítko, resp. je jedno, zda kliknu na tl. vypnout Wi-Fi či zapnout Nerušit - efekt je stejný :-)
kajicek94
Návštěvník

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 4. 8. 2019 18:51

Já tím chtěl jen naznačit, že když si všechno povypínáš, tak že se nemůžeš divit, že zase trvá chvíli to pozapínat...
Vypínej si co chceš. Já si taky budu v baťozích zahrabávat, co chci...
GeneHawkins
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků