Dobrý den,
rád bych se s Vámi podělil o moji zkušenost s Českou spořitelnou a zároveň bych rád znal i tu Vaši.
Od doby, kdy ČS spustila Bankovní IDentitu mi připadá, že se řítí do záhuby, resp. mám s nimi neustálé problémy.
Jednoho dne si mne zavolala zaměstnankyně ČS na pobočku, abych podepsal smlouvu o zmíněné Bankovní IDentitě. Říkal jsem si, že bude všechno jednodušší a bezpečnější, ale po pár dnech jsem něco potřeboval řešit na jejich klientské lince, kde bylo potřeba, aby se zaměstnanec podíval do mého účtu.
Říkal jsem si, že mu bude stačit ověření celým jménem, RČ, adresou, místem narození, ale sdělil mi, že mám podepsanou smlouvu o Bankovní IDentitě a prý se musím prokázat jiným, prý bezpečnějším, způsobem - buď osobně na pobočce nebo přes aplikaci George klíč či záznamem hlasu.
Zde vidím první "problém" - proč se mnou nemůže probrat jednu položku z výpisu, když jsem si sdělil všechny moje osobní údaje? Dřívější smlouva o Servisu 24 měla kód pro telebanking (sdělíte např. první a třetí číslo a ptáte se), ovšem ta podepsáním Bankovní IDentity zaniká, takže musíte držet h**u a krok s jejich "požadavky", abyste mohli ovládat účet s Vašimi penězi. Netvrdím, že opatrnosti není nazbyt, ale to už je dle mého názoru, aby někoho nutili používat jejich DALŠÍ aplikaci, docela přes čáru.
Osobně na pobočku jsem nechtěl, jelikož to byla maličkost a většinou se u nás čeká dlouho.
Aplikace George klíč, zmíněná operátorkou, Vám umožní se identifikovat zaměstnanci ČS na lince, kterému přímo z aplikace zavoláte a probere s Vámi i jednotlivé položky z výpisu, jak píši výše, tak to byl můj záměr. Ovšem jak se přihlásíte do George klíč, tak se Vám změní metoda přihlašování do internetového bankovnictví na autorizaci nikoliv heslem a SMS, jako jsem měl doposud, ale při všech dalších přihlášení se Vás George klíč "zeptá", zda jste to Vy, resp. je to jiné "dvoufázové ověření" - může to znít fajn, ale bohužel se stále dokážu rychleji přihlásit heslem a opsáním SMS klíče z chytrých hodinek, než se připojit k Wi-Fi na telefonu, otevřít aplikaci, čekat na načtení informace a samotné potvrzení otiskem prstu. Sice to lze zpět změnit na heslo a SMS, ale musíte George klíč odinstalovat/přestat používat, na PC otevřít stránky Bankovní IDentity a zde to teprve změnit (zpět na heslo a SMS, jak píši). Kvůli tomu, abych provedl 5 minutový hovor se zaměstnancem, tak musím všechno toto podnikat - opět mi to připadá jako padlé na hlavu, čili druhý problém. Pokud se ptáte, zda se můžete přihlašovat heslem+SMS a zároveň volat bankéři z George klíč, tak to není možné, nedovolí Vám kombinovat metody ověření.
Jak mi operátorka řekla, ještě před nainstalováním George klíče a následné jeho odinstalaci, tak mohu využít metodu ověření hlasem. V tomto případě musím jít k bankomatu ČS, tj. 2 km a požádat jej o aktivační klíč, abych si mohl tuto metodu aktivovat (nejde to z pohodlí domova). Poté co mám klíč, tak musím zavolat na linku, sdělit operátorce zmíněný klíč a mluvit před ní minimálně minutu pro zachycení vzorku hlasu. Obtíž je v tom, že je dle ní tato technologie ještě "v plenkách" a nefunguje úplně správně. Pokud na ně budete naštvaní a změní se Vám tón hlasu na např. agresivní, tak identifikace pravděpodobně neproběhne, resp. Vás vyhodnotí jako neoprávněnou osobu. Opět to vnímám jako problém, již třetí - většinou nefungující metoda, dle jejích slov, alespoň u hesla+SMS Vám to na 99% vždy vyjde, když nemají výpadek těch SMSek, což je málokdy.
Ještě takový nedávný zážitek - před pár dny jsem volal na klientskou linku, bez ověření v George klíč, jelikož jej nepoužívám a měl jsem dotaz pouze k mobilnímu bankovnictví, protože mi nefungovalo, tak jsem chtěl vědět, zda je chyba u mě či u nich. Paní jsem sdělil veškeré osobní údaje o mě, které mají v systému, ale sdělila mi něco ve smyslu, že se domnívá, že nejsem držitel sdělených údajů a z bezpečnostních důvodů ukončí hovor
resp. řekla, že "já nejsem já"
potom, co jsem ji požádal asi 2x-3x o nadřízeného, tak mi stále opakovala tu větu, jsem ji zavěsil a napsal jim e-mail, jestli jsem zmeškal prvního apríla nebo co.
Pomalu se dostávám k tomu nejdůležitějšímu, co využívám několikrát týdně - mobilní bankovnictví. Volal jsem jim rychle bez ověření z obchodu, protože jsem si chtěl převést peníze ze spořícího na osobní, ale apka nešla - zamrzla na bílem písmenu G s modrým pozadím, nenačetla se ani klávesnice pro PIN a systém později navrhl hlášení chyby, které vypsala aplikace, jenž jsem jim též zaslal e-mailem jako reklamaci. Chyba se totiž projevuje několik měsíců na 3 telefonech různých značek, různých vlastníků, různých účtů, takže to na reklamaci je. Jejich opakované zamezování, abych se dostal k mým penězům mě již unavilo.
Končím s nimi - jdu k bance Creditas (zkusím je) a spořící si nechám půl roku se 3% úroku u RB (jsem student, takže 3 platby v měsíci pro aktivní účet bez poplatků nasimuluji trvalými příkazy), pak též ke Creditas.
Jaké máte s ČS zkušenost z poslední doby Vy? Funguje všechno alespoň chvalitebně?
Děkuji Vám za názor,
kajicek94