od xls 16. 12. 2018 14:02
Tak ať si každý platí, co chce, nakonec i v jiných oblastech spousta lidí vyhazuje peníze za předražené služby a výrobky, tak proč ne v bance.
Protože mám ale dost soukromých i podnikatelských účtů v různých bankách, tak se mi zdá, že v bankovnictví ale nastává naprosto absurdní situace, kdy kupodivu ty "bezplatné" banky poskytují většinou vynikající nebo velmi dobré služby, zatímco u těch "placených" jsou ty služby mnohem horší, u ČS pak občas hrůzostrašné (ono to rozdělení taky nemusí být jednoznačné, protože i u "bezplatné" banky nechám často mnohem víc peněz v "placené").
Čím to asi bude? Nová low-cost banka nemá nazbyt peněz na placení personálu a poboček, a potřebuje přitáhnout zákazníky, proto se snaží vytvořit jako svůj základ moderní informační systém, jednoduchou přitažlivou nabídku, z banky je příjemná a rychlá "samoobsluha". Moderní informační systém často nabídne i mnohem víc použitelných služeb, což je výhodou jak pro banku, tak zákazníka, takže se banka může v klidu soustředit na zdokonalování a rozšiřování služeb.
V kamenných bankách se místo toho táhne zátěž většinou zbytečných kamenných poboček, nekvalifikovaného a nepružného personálu, slepenců archaických informačních systémů, souborů dokumentace a služeb, ve kterých se nikdo pořádně nevyzná. Jedinou starostí vedení je zvyšovat poplatky a udržet se u koryta, pro personál taky dokázat svou nepostradatelnost a nebýt odejit. Pro takový kolos postavit něco uživatelsky příjemného a funkčního na úrovni low-cost banky je v podstatě vyloučeno.