Česká spořitelna

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 30. 5. 2011 13:27

Ty seš dobrej srandista... To by policajti museli mít 3x tolik lidí a nedělali by nic jiného než pojistné podvody, pokud by se zabývali vším, co se pojišťovně "nezdá".
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 4honza 30. 5. 2011 15:40

vpe píše:Proč: protože slušná banka nežaluje své klienty (ledaže to byl klient jiné banky, ale i tak to vrhá špatné světlo na banku).

V ČR se s tím většina velkých bank nějak nestresuje a klidně žaluje svoje klienty. Třeba v anglosaských zemích už to musí být pořádný průser, aby se s váma soudila vaše banka. Tam je to o naprosto jiném přístupu - banka je chápána jako instituce, které dáváte důvěru, aby vám spravovala vaše finance.

Rozhodně případ zde propíraný by neskončil tak, že by se s klientem soudili, pokud by to bylo dobře prokazatelné či opakované, tak by mu spíš uzavřeli účet než riskovat takovou negativní publicitu. Tady se tomu ani lidi nediví, že je žaluje vlastní banka, protože banka je spíše chápána na té úrovni, že je to instituce poskytující službu, kterou většina prostě potřebuje. Stejně jako pekárna, opravna obuvi nebo prodejce hodinek.
4honza
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mobilman 30. 5. 2011 22:05

ultima__ratio píše:To bys viděl, kolik taková banka podává žalob na své klienty nebo oznámení policii na své klienty. Stačí při žádosti o úvěr nebo kreditní kartu uvést nějaký nepravdivý údaj např. o výši platu a je z toho úvěrový podvod. A dělají to všechny banky. Stejně se chovají pojišťovny, když se jim nezdá nějaká pojistná událost, oznámějí policii podezření z pojistného podvodu.

Nepodává. Pokud jde o jen nějaký nepřesný údaj nestane se vůbec nic, každý se může zmýlit nebo něco opomenout. žaloby se podávají až na nesplácené úvěry kdy vyjde najevo např.falešné potvrzení o příjmu a mnoho dalších skutečností, jedna nepřesná informace nikdy nikoho před soud nedostane. Ke každé žalobě je totiž doložit i podklady aby byl zřejmý zlý úmysl a záměrné poškození banky.
mobilman
Nadšenec
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ultima__ratio 30. 5. 2011 22:14

To ovšem není pravda, banky si narozdíl od společností typu Home Credit a Essox ověřují už před poskytnutím úvěru, jestli jim klient nedal zfalšované podklady např. o zaměstnání, v případě zjištění pokusu o úvěrový podvod to oznamují policii, a není vůbec potřeba, aby byl úvěr poskytnut, takový Home Credit a podobné firmy si to neověřují a oznamují to až když není poskytnutý úvěr splácen.
ultima__ratio
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vpe 30. 5. 2011 23:46

Koukám že ty máš ke všemu informace, jen zapomínáš uvádět zdroje a citace.

Ale opět to je věc nesporná, když klient zfalšuje nějaké potvrzení (a slušná banka ho upozorní, aby šel o dům dál, ta druhá ho nabonzuje), na rozdíl od tohoto případu, kde jsme se opět ukázali, jaké jsme tu v ČR ovce, co si necháme od globálních .... líbit a sr.t na hlavu, jak píše honza4, což neskončí, dokud se nebudeme bránit.
vpe
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gogospk 31. 5. 2011 16:48

Tak dnes při pohledu do IB malé příjemné překvapení :
"vratka poplatku - kompenzace za nefunkční SERVIS 24" a připsáno 25Kč.
Drobnost, ale potěší .... takže dnes má u mne spořka palec nahoru :-D
gogospk
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod zivan 31. 5. 2011 16:57

Lenovo Moto G5 Plus, Lenovo Thinkpad X220 (12,5" IPS, i5-2410M, 16GB RAM, 500GB mSata Samsung 850 EVO + 1TB Samsung HDD) + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
zivan
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vpe 1. 6. 2011 00:43

Spořka chce začít šetřit za SMSky a do 2 let zrušit SMS klíče?
vpe
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod libol 1. 6. 2011 06:12

Ale fuj! Chce pouze zvýšit kvalitu služeb klientům. Je přece daleko pohodlnější tahat malou čtečku karet a velký mobil se může nechat doma
libol
Diskutér

Odeslat příspěvekod josh.viklef 1. 6. 2011 08:24

zivan píše:http://byznys.ihned.cz/osobni-finance/c1-51966110-utoky-se-meni-ceska-sporitelna-vysvetluje-proc-prechazi-na-internetbanking-bez-sms


o tom se uz psalo pred vice ne 2 lety http://finance.idnes.cz/ceska-sporiteln ... 9_bank_fib
josh.viklef
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod gogospk 1. 6. 2011 08:39

libol píše:Ale fuj! Chce pouze zvýšit kvalitu služeb klientům. Je přece daleko pohodlnější tahat malou čtečku karet a velký mobil se může nechat doma

Já se musím smát, podle reakcí na různých fórech asi všichni klienti ČS "furt" někde cestují a nonstop na těch cestách musí nutně, stůj co stůj, provádět bankovní převody .... :-D no je to nakonec sranda .... kurňa, nějak si nedokážu vzpomenout, kdy jsem to za posledních patnáct let potřeboval? Že by nikdy?
Nebo mi prosim někdo napověztě, co pořád platíte někde v terénu či ve světě, tedy mimo "domácí" nebo "pracovní" pc či NTB?
gogospk
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vpe 1. 6. 2011 09:26

Poplatky za ty odeslané SMS musí být snad nějaký ten milion Kč/měsíc, ne?

Čtečkou se toho banka zbaví a akcionáři budou happy. Když se ovce neozvou, tak jim to snad i zavedou (zatím to používá LBBW a proč - to je jasné - je to daleko jednodužší pro ni pro těch pár tisíc klientů než spravovat SMS bránu/SMS centrum)..

Umějí v ČS šifrované SMS (jako ČSOB, RB)?
vpe
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gogospk 1. 6. 2011 10:52

vpe píše:Poplatky za ty odeslané SMS musí být snad nějaký ten milion Kč/měsíc, ne?

Čtečkou se toho banka zbaví a akcionáři budou happy. Když se ovce neozvou, tak jim to snad i zavedou (zatím to používá LBBW a proč - to je jasné - je to daleko jednodužší pro ni pro těch pár tisíc klientů než spravovat SMS bránu/SMS centrum)..

Umějí v ČS šifrované SMS (jako ČSOB, RB)?


Hovořit dnes , tedy v roce 2011 , o přístupu do IB libovolné banky pomoci nezašifrované SMSky jako o bezpečné , může jen naprostý laik.
Proto se bude většina bank snažit o další stupeň bezpečnosti, tedy verifikace přes kombinaci platební "karta/čtečka". A jestliže bude nákupni cena čtečky s displejem a klávesnicí pro spořku oněch zmiňovaných 125kč, není co řešit. Za smsky musí banky v současnosti platit desítky milionů, jsou to nepředstavitelné částky. Tento způsob zabezpečení se v české kotlině objevil v podstatě den ze dne , před několika lety, kdy došlo k několika podařeným útokům na konkrétní konta běžných klientů. Tehdy to byla jediná rychlá a dostupná možnost , jak v podstatě den ze dne zvýšit bezpečnost..... a už tomu tak zůstalo do dnes .... jenže doba pokročila a útoky na konta se dostala na mnohem vyšší level, kdy už z hloupou smskou banky nevystačí.
gogospk
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod S474N 1. 6. 2011 11:00

gogospk: predstav si, ze me to prijde pomerne v pohode, takove zabezpeceni nezavislym kanalem. Rozhodne lepsi, nez s sebou tahat dalsi nejakej krap nebo si instalovat nejaky certifikaty.

Mimochodem, muzes nam tu naznacit realnou cestu zneuziti i bezne zaslane SMS? Jak by sis ten utok predstavoval?
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lemming 1. 6. 2011 11:12

gogospk píše:Hovořit dnes , tedy v roce 2011 , o přístupu do IB libovolné banky pomoci nezašifrované SMSky jako o bezpečné , může jen naprostý laik.


Ano. Protože bezpečného není nic, ani čtečka :D

A co se týče cestování, já přistupuji do IB z různých míst zcela běžně. Pokud bych s sebou musel tahat nějakou čtečku, tak s danou bankou ihned končím. (Nehledě na pravděpodobnou problematičnost funkce čtečky např. v Linuxu.)
lemming
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků