Česká spořitelna

Běžné účty, spořicí vklady, termínované vklady, studentské účty, platební karty, přímé bankovnictví

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod A1rh- 10. 1. 2020 23:15

... asi 3 dny ... :-) :-)) :-D :D 8-D Tak to je dobrý vtip, tolik času jsem fakt neměl. Infolinka mi to byla schopna říct hned, v systému to samozřejmě je, stejně jako u normálních bank. U všech ostatních normálních karet si to v IB nebo mobilním bankovnictví zobrazím okamžitě.
To, že je ten jejich George paskvil, poznávám čímdál víc. V mobilní apce vidím 6 provedených "Rezervací", včetně mých příchozích plateb, ze kterých jsem už zase platil, čekal bych, že ty příchozí by měly být zobrazené jako zaúčtované - nejsou. A ve "velkém" Georgovi, jak tomu říká infolinka, tedy v tom velkém paskvilu, stále nevidím nic. Teď jsem jim poslal screenshoty ať do dají nějak do pořádku.
V profilu kódy AliExpress US $19, Curve 5 GBP, ExpoBank, Revolut, ING .. (příp. SZ)
A1rh-
Diskutér

Odeslat příspěvekod drkarel 11. 1. 2020 05:46

Určitě nechci hájit George, ale to spíš vypadá na nějakou individuální/momentální chybu. Mně se CRV kód objevil v Georgovi hned a stejně tak tam mám hned všechny transakce.
drkarel
Diskutér

Odeslat příspěvekod minarjo 11. 1. 2020 09:53

Přesně tak, také v tomto ohledu beru u kreditky ČS mobilního George jako v pohodě. Ono @A1rh- sám přiznal, že se o ty transakce pokoušel nějak hned v den obdržení/aktivace nové kreditky ČS. To může být hlavní důvod, přeci jen u nového produktu může u všech bank chvíli trvat, než se jeho aktivace propíše do všech systémů. Jak jsem psal už výše, u nové karty (kdekoliv) je jistější jí komplet oživit třeba změnou PIN/dotazem na zůstatek v ATM a vyzkoušet pak aspoň malou platbou v obchodě, net platby spíš až další pracovní den, až si aktivace ve všech systémech banky "sedne".
minarjo
Diskutér

Odeslat příspěvekod CZ4R 27. 1. 2020 23:33

Má smysl reklamovat zaúčtování platby kartou ze zahraničí, když zaúčtování bylo provedeno po roce od transakce? Po takové době si vůbec si nepamatuji, co jsem mohl tam kupovat, ale nelíbí se mi, že je zaúčtování provedeno až za rok...
CZ4R
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lafayette16 28. 1. 2020 00:34

Proč by ne. Určitě reklamovat. Online platba, nebo u obchodníka?
Lafayette16
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 28. 1. 2020 06:19

Určitě reklamovat, důkazní břemeno je na straně banky (vůči tobě) a obchodníka (vůči bance).

Pokud vím, platba má být zaúčtována do 3 měsíců, banka a obchodník by měli doložit o jaký nákup šlo a odůvodnit, proč je účtováno takto pozdě.

Přesně tohle je ten důvod, proč upřednostňuji české banky před britskými fintechy - reklamace je mnohem jednodušší s vyšší šancí na úspěch, pokud banka nebude reagovat nebo dostatečně nedoloží a neodůvodní, obrátil bych se na finančního arbitra.

Hlavně jak reklamace tak řízení před fin. arbitrem je zdarma - není tedy co řešit.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CZ4R 28. 1. 2020 09:06

Bylo to u obchodníka, když jsem byl v Africe... platbu jsem asi uskutečnil, nejedná se zase o tak vysokou částku, ale z principu mě štve, že je to zaúčtované až po takové době...
CZ4R
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tmx643 28. 1. 2020 15:08

Tak to pozor, to taky milý obchodník si mohl zkopírovat kartu a teď po dlouhé době zkouší malou platbu a čeká, jestli mu to projde. A pokud ano, přijde další malá platba, pak další, další... A malými nenápadnými platbami bude vytrvale sosat.
tmx643
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 28. 1. 2020 15:52

O důvod víc reklamovat, náklady ti žádné nehrozí
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evelista 28. 1. 2020 23:48

Reklamovat muzes i ze zitra vyjde slunce, afrika neznamena ihned karetni zlo.
Lidi budte normalni. Pls.
Nejde to jinak, proto moje zájmy hledej přímo v mém profilu. Ano, uhodls, jsou tam kódy ING. Miluju. :)
evelista
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod suram 29. 1. 2020 06:26

Souhlasím, reklamovat můžeš každou blbost, ale také se díky tomu u nich můžeš dostat na blacklist jakožto chronický stěžovatel.
Naposledy upravil suram dne 29. 1. 2020 14:08, celkově upraveno 1
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 29. 1. 2020 09:19

Podle mého názoru je zúčtování platby po roce podezřelé a za reklamaci stojí.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lafayette16 29. 1. 2020 12:24

Naprosto souhlasím. Platbu zaúčtovanou po roce bych určitě reklamoval.
Lafayette16
Diskutér

Odeslat příspěvekod evelista 29. 1. 2020 18:56

Odpoved: Vsak rikate ze platbu jste udelal, to proc si ji obchodnik strhl az ted musite se ptat na obchodnikove strane.
U nas se nacetla ihned co obchodnik chtel
evelista
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fremantle 29. 1. 2020 19:41

Nechce se mi teď procházet pravidla karetních asociací (kdo si chce číst tak to může třeba zkusit dohledat a napsat podrobně - MC třeba https://www.mastercard.us/content/dam/m ... -rules.pdf), nicméně myslím, že karetní asociace "umožňují" obchodníkovi zaúčtovat platbu do 180 dní (pokud obchodní podmínky vydavatele nestanoví něco jiného). Pokud to nestihne (a platbu se mu přesto podaří zaúčtovat), je to definitivně reklamovatelné bez dalšího dokladování (late presentment chargeback).
fremantle
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků