Operativní leasing

Spotřebitelské úvěry, kreditní karty, leasing

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Kootil 29. 6. 2025 22:34

Pěkný večer všem,
potřeboval bych poradit s operativním leasingem. Objevil jsem na Sautu Toyoty na operák celkem levný, jsou od Toyota Louwman nebo Domanský a ty ceny se pohybují kolem 5 tisíc s dph nebo i méně. Ale co mě zaujalo tak jsou služby, některý auta tam nemají nic a jiný mají příplatek 1400 Kč za servis a zimní pneumatiky. To mě trochu zmátlo, protože jsem si myslel, že servis a zimní pneumatiky jsou prostě v ceně automaticky a vždy a já s autem na operák jen jezdím a tankuju. A upřímně mě trochu děsí ten roční nájezd...dřív jsem za rok najezdil cca 10k km. Teď od posledního velkýho servisu na autě uběhlo 11 měsíců a od té doby jsem najel 20k km.

Přemýšlím, jestli se to pro mě jako pro běžného smrtelníka vyplatí. Po 20 let starým obouchaným autě jsem si chtěl koupit hezký za cca půl míče...to mezitím stihl udělat otec a koupil si O3 RS a po 4 měsící vlastnictví do nás naprala zezadu ženská na dalnici. Uznala vinu ale její pojišťovna dělá problémy s opravou - že nárazník bude stačit přelakovat, vyfuk na zakázku dělanej nejde sehnat atd. Být to moje auto tak vyletím z kůže.

Právě proto se teď rozhoduju mezi operákem kdy za 2 roky zaplatím cca 100 tisíc Kč, budu mít nový auto ale s omezeným nájezdem km a nevydám se z peněz. A nebo za podobný love koupím nějakou dvojkovou Ofci, kterou pojezdím bez omezení, možná poservisuju a za ty dva roky ji můžu taky poslat do světa.

Podstatný taky je, jestli ta leasingovka nebo společnost co to auto pronajímá, jestli kontroluje nějak příjmy jako když si u banky žádám o úvěr nebo ne.

Díkec
Kootil
Návštěvník

Odeslat příspěvekod aaaa 30. 6. 2025 07:29

Leasing vyjde vzdy draz, pokud to nemas na podnikani.
Nokia E50 + 2GB microSD A-Data + Nokia BH 202
aaaa
osobne

Odeslat příspěvekod tmx643 30. 6. 2025 07:53

Operativní leasing má v ceně to, co tam chceš mít. Aby cena vypadala lépe, nabídky "cena od" jsou samozřejmě bez pneu a přezouvání a někdy i servisu, každopádně té aktuální nabídce Toyoty se žádný jiný způsob pořízení nového auta nemůže rovnat. Je to až zázračně levné. Stejně tak počet kilometrů si nastavíš jaký chceš. Pokud jsi hodně mimo (jak nahoru tak dolů), tak se to obvykle po roce změní (z 15 na 10, nebo třeba 20).

Dvojková Octavia je při vší účtě něco absolutně nesrovnatelného s novou Corollou. To je jak říct, buď si koupím 10 let starý Samsung S6 nebo nový S25. Oboje to bude volat, smskovat, fotit a mít android, ale tam veškerá podoba končí.
Pokud nebudeš mít smůlu, dvojková Octavia vyjde asi o maličko levněji, ale i pokud bude "v hezkém stavu" je to něco zcela nesrovnatelného s novým autem. Takže jde o to, jestli se chceš přepravovat co nejlevněji s rizikem, že třetinu času bude auto stát v servisu a ty budeš na vrakáči shánět díly, nebo chceš mít nové auto kvalitativně úplně někde jinde a o nic se nestarat.

A ano, operativní leasing je úvěr, musíš mít na to příjmy.
tmx643
Diskutér

Odeslat příspěvekod Jirka.2 30. 6. 2025 10:13

Finančně vyjde líp za 100 koupit oktávku a pojezdit. Jinak samozřejmě nový je nový, i když bych teda neúplně nesouhlasil že to je nesrovnatelný corolla je malá dáš tam houvno do kufru, je to spíš takový lowend, na ten operák za tu cenu to budou holoty bez výbavy a nějaký slabý motor. Ale samozřejmě vývoj nezastavíš a nový neoježděný auto je taky fajn bonus. To si musíš zvolit podle sebe co ti bude vyhovovat víc.
Jirka.2
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Joolppp 30. 6. 2025 11:35

Skutečný full service operák i třeba s náhradním autem, kde se navíc nemusí člověk bát, že bude platit při vracení za každý škrábanec raketu, bez omezení km a pokut za přejetí/nenajetí km apod., vyjde v téhle kategorii tak na dvojnásobek. Firemní auto s takovým operákem luxus, soukromě drahé, ty levné si to často pak pěkně naúčtují při vrácení za poškození a platí se právě i úplně obyčejné servisy a třeba pneu. Podle mě se to finančně soukromé osobě nevyplatí, navíc aby bylo to pohodlí, tak jedině drahý skutečný full.
Joolppp
Návštěvník

Odeslat příspěvekod tmx643 30. 6. 2025 11:43

Tady opravdu jde o full operák se vším cca od 4500 Kč, bez servisu to začíná na asi 3100 Kč, oboje s DPH. Při 10000 km ročně. Je to přímo od Toyoty.
Co tím sledují nevím, asi zvýšit podíl na trhu. Navíc přímo Toyota si samozřejmě dá "slevu" z kupní ceny, jakou nikdo jiný nemůže dostat.
Jak budou posuzovat škrábance nevím, to jistí havarijko.
Srovnatelné náklady na novou Corollu kupovanou hotově a vlastněnou nějaké ty 2-4 roky budou minimálně 6000 Kč měsíčně, při započítání nákladů peněz utopených v tom autě, které by jinde vydělávaly, minimálně tak 10000 Kč.
tmx643
Diskutér

Odeslat příspěvekod Jirka.2 30. 6. 2025 11:54

Hele havarijní škrábance moc neřeší protože to bys musel hlásit hned a každý zvlášť, tj u každého spoluúčast asi 5000. Známý takhle platil při vrácení asi 40000 za škrábance a nadměrné opotřebení pneu...
Jirka.2
Mírně pokročilý


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků