-- 4. 9. 2016 19:24 --
vpe píše:Z textu uvedeneho vyse mi plyne:si domluví, jakým způsobem a v jakém termínu cenu splatí. Nejde tedy o úrok, ale o prostý rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou. Tento rozdíl se nebude v průběhu splácení měnit, zůstane konstantní. Klient ví dopředu, kolik ho auto bude stát, a rozhodně nebude penalizován, pokud auto zaplatí dříve.
Pokud je to pravda, je to pro jednoduzsi lidi, co si neumi spocitat, zda na uver maji, a kteri konci v pruserech, podstatne pruhlednejsi pujcka, kdyz cast pujcujicich (vc. p2p pujcek, zajistenych veritelu a
Od.) nema ani moc motivace na tom, aby dluznik dlouhodobe splacel.
No s tou penalizací to není tak úplně pravda. Jestli to správně chápu, ten islámský úvěr je vlastně leasing. Leasingová společnost za mne koupí automobil a já jí ho postupně splácím dohodnutou dobu (například 3 roky) v dohodnutých spátkách. Mohu sice zaplatit dříve a nebudu za to platit pokutu, ale nic tím neušetřím. Naopak když dříve splatím klasický úvěr, tak v nejhorším případě bude smluvní pokuta ve výši úroků do konce splatnosti, spíše ale nižší.
Dalším háčkem je, že leasingová společnost nese riziko, že automobil nebudu schopen splácet a jí zbyde věc, kterou nebude schopna prodat za cenu, za jakou ji koupila, to se může stát zejména krátce po začátku leasingu. Toto riziko započítává do ceny služby a proto je leasing zpravidla dražší, než jiný úvěr, byť zde zkresluje výsledek to, že leasing někdy dotují automobilky či bazary.