od LifeFinance 14. 6. 2008 21:09
Kdyby poradce sestavil portfolio tak, aby klient za hodinu, měsíc či rok věděl přesně na co má sestavené portfolio a jaký přínos pro něj má, tak se nestane, že přijde někdo ze známých a klient to pak zruší.
Problém je, že poradce vnutil potřebu klientovi a neřídil se prioritami, které klient má. Základem je důkladná analýza, která pomůže klientovi odhadnout, co mu poradce může nabídnout a je to taková osvěta. Klient začne přemýšlet od zajištění příjmu až po vytváření aktiv a začne chápat jednotlivé oblasti osobních financí.
Takové "optimalizace", kdy porovnáme smlouvy, které klient má a uděláme mu lepší není poradenství, ale prodej. Každá smlouva se dá nahradit lepší, ať už teď nebo v budoucnu.
Mě by docela zajímalo, co jste společně probírali a co jste si od schůzky odnesl? Jak probíhala analýza?