Byl jsi někdy na nějaké "vymývací" akci? Jedno jestli jde o prodej pojištění, diamantů, hrnců, zájezdů,...
Davová hysterie, nedostatek času, nedostatek informací (dnes už je to o hodně lepší, spoustu lidí má smartphone a v něm Internet, takže stačí zadat pár klíčových slov a hned je na tom líp), neustálá "péče" (to fakt funguje, hodně lidí doslova "roztaje", když někdo vzbudí dojem, že ho opravdu zajímají, že se bude zabývat jejich starostmi, problémy, ....) ze strany prodejce, to všechno dělá hrozně moc.
Když se to navíc "okoření" nějakou "akční nabídkou" nebo "výhrou", tak je úspěšnost zaručena.
Samozřejmě tyto faktory nejsou trvalé, vyprchají během hodin až několika málo dnů, pak nastane klasická fáze zkoumání, kritizování a vyhodnocení (která měla nastat již před koupí, ale byla potlačena výše zmíněnými faktory).
Pak se lidé rozdělí na několik skupin.
První je schopna přiznat svojí chybu a hledá způsob nápravy (pokusí se vrátit zboží, zrušit smlouvu,..).
Druhá si odmítne přiznat, že rozhodnutí bylo chybné a situaci neřeší (zboží si ponechá - někdy jsou s ním i celkem spokojeni, smlouvu platí,...)
Třetí ze své chyby obviní okolí - od prodejce, přes "tenhle systém" po prezidenta
a čeká, že problém vyřeší někdo za ně (policie, ČOI, ČNB, televize, politici...). Tato skupina trvá na tom, že NEUDĚLALI CHYBU, nýbrž byli podvedeni a že nejsou za svojí chybu odpovědní. Pokud jde o nějakou smlouvu, tak jí nezaplatí (přestanou platit) a čekají, že se problém sám nějakým způsobem vyřeší. Ano, většinou vyřeší. Návštěvou exekutora.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.