Zrušit IŽP?

Povinné ručení, životní pojištění, cestovní pojištění, pojištění domácností, penzijní fondy

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod tara12 3. 9. 2009 00:37

Z důvodu získání příspěvků od zaměstnavatele jsem v 7/2006 založil IŽP u AXA - každý měsíc vklad 500 Kč (z toho já 200, zaměstnavatel 300 Kč), navíc jsem provedl 1x mimořádný vkladTj celkem do dnešního dne vloženo 39 800 Kč (vč. příspěvků zaměstnavatele). Pojistka do 60 let, každý rok daňový odečet.

ŽP je uzavřeno bez pojištění (možná tam je nějaká minimální povinná pojistná částka na smrt - teď nevím, ale to není podstatné).

Pojistku jsem založil neuváženě (kdo by nebral 300 Kč měsíčně navíc??) a dnes mi to tak výhodné nepřijde. Navíc už je možnost získat příspěvěk od zaměstnavatele i jinak...

Začal jsem se tedy zajímat, co s tím udělat - zda pokračovat, zrušit, převést do splaceného stavu či co... Ptal jsem se několika různých poradců a každý tvrdí něco jiného, když studuji podmínky pojistky, poplatky s tím spojené atd. sám, nejsem z toho moc moudrý. Dle poradce AXY bych při výpovědi smlouvy mohl prý očekávat tak 15000Kč (což je prý jeho soukromý odhad, takže nevím na kolik je relevatní). Faktem je, že dle posledního červencového výpisu bylo "na kontě" nějakých 22 000 Kč (díky poklesům fondů a nevím jestli i díky poplatkům)...

Situace je o to komplikovanější, že v současné době se chci pojistit na trvalé následky úrazu a závažná onemocnění. (pojistku na smrt zatím nepotřebuji, ale v budounu bych ji asi využil...)

Nevím, co dělat. Kdybch neměl IŽP AXA, uzavřel bych jen rizikovou pojistku a to jinde, tahkle nevím zda:

a) Zrušit IŽP u AXY a uzavřít rizikovku jinde (přijde mi velmi nevýhodné , protože bych nedostal asi ani polovinu vložených peněz zpět, ale k IŽP obecně a i k AXE už moc velkou důvěru nemám)

b) Nechat IŽP u AXY a přidat do něj to pojištění (ze současného krátkodobého pohledu se mi to zdá nejméně ztrátové, ale nevím, zda se to vyplatí z dlouhodobého hlediska...)