povinne + havarijni pojisteni auta. Kde je nejlepsi?

Povinné ručení, životní pojištění, cestovní pojištění, pojištění domácností, penzijní fondy

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Radek.Hulan 15. 9. 2018 13:35

GAP se samozřejmě vyplatí.
Koupíš auto za 1 mil Kč. Za 3 roky totálka nebo krádež, bez GAPu pojišťovna plní zůstatkovou hodnotu vozu po 3 letech, tedy (třeba) 550t Kč. S GAPem plní 1 mil Kč.

Vzhledem k tomu, že GAP stojí pár Kč navíc, tak má smysl.

Cena nového auta s tím nemá co dělat, je jasně lepší dostat 1 mil než 0.55 mil.
Radek.Hulan
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod retron 15. 9. 2018 13:36

“vyplati” krádež nebo totálka - dostanu nové
poslední varování, při příštím uvedení aff kódu trvalý BAN
retron
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek.Hulan 15. 9. 2018 13:42

Tak, tak, u auta s GAPem je paradoxně (finančně) lepší bourat totálně než jen trochu :D
Naposledy upravil Radek.Hulan dne 15. 9. 2018 13:43, celkově upraveno 1
Radek.Hulan
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ab84 15. 9. 2018 13:42

Vec nazoru, ale ja bych za auto 1 mil Kc nedal. Ted mam auto s PC 2 mil, ale stalo me necelych 300 tisic (je to tedy 10 let stary srot, ale jeste s poradnym motorem).
ab84
Diskutér

Odeslat příspěvekod eeta 15. 9. 2018 13:47

Radek.Hulan píše:GAP se samozřejmě vyplatí.
Koupíš auto za 1 mil Kč. Za 3 roky totálka nebo krádež, bez GAPu pojišťovna plní zůstatkovou hodnotu vozu po 3 letech, tedy (třeba) 550t Kč. S GAPem plní 1 mil Kč.

To musi byt kram, kdyz po trech letech ztrati skoro 50% hodnoty. Ja koupil se slevou novy Yeti za 312000 Kc a ani po dvou letech se neda dvoulety Yeti koupit v autobazaru za min penez, skodovky si drzi cenu. Vidim tam nejlevnejsi z roku 2016 za 360000 Kc.
https://m.aaaauto.cz/skoda/yeti/car.html?id=231537188
Takze s GAP by mi platili za totalku 312000 Kc, bez GAP 360000 Kc.
eeta
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Radek.Hulan 15. 9. 2018 14:05

Je to samozřejmě fascinující příběh, že na prodeji X let starého auta vyděláš, nikdo ti je neukradne a nahavaruješ.

Fakta:
Obrázek
Radek.Hulan
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eeta 15. 9. 2018 14:11

Jo fakta si najdi v cenach autobazaru a ne nejake tabulce pojistovny. Soudni znalec se bude pri urcovani hodnoty vozidla orientovat prave podle aktualnich cen za ojeta vozidla. Tabulky jsou jen pro hlupaky, co sednou pojistovnam na lep. Zkus nekde v bazaru sehnat dvoulety Skoda Yeti za 309000 Kc, jak to mas v tabulce, budou si tam klepat na celo. Soudy nyni uznavaji trzni hodnotu vozidla a ne tabulky s amortizaci.
https://pravniradce.ihned.cz/c1-65803770-pojistovny-musi-vice-platit-majitelum-nabouranych-aut-rozhodl-ustavni-soud
eeta
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ab84 15. 9. 2018 18:11


A dává smysl pojištění skel. Dneska je na skle navěšená kamera, senzory, atd., výměna klidně nad 20t Kč.


Destove/svetelne senzory nejsou soucasti okna, kdyz menis okno, v servisu jen vse prehodi na nove okno. To nejdrazsi okno (nerozbitne, dvojite s kovovou folii uvnitr) stoji nakladove 3 tisice, pojistovna servisu proplati max. 8 tisic vcetne prace s luxovanim strepu, takze jakekoli priplaceni za okna na 20 tisic jde jen do kapsy pojistovny, stejne jako priplaceni za exclusive pojisteni na limit 100/100 mega. Ale presne takove ovce pojistovna potrebuje ke generovani vyssich zisku.
ab84
Diskutér

Odeslat příspěvekod Radek.Hulan 15. 9. 2018 18:32

eeta píše:Zkus nekde v bazaru sehnat dvoulety Skoda Yeti za 309000 Kc, jak to mas v tabulce, budou si tam klepat na celo.


To je ale naprosto irelevantní. Pokud jsi koupil Yetiho s 30% slevou, tak je to dobrá koupě, a to je všechno. První rok téměř každé auto poklesne o 20% z ceny, za 3 roky to bývá 40% i více. A čím luxusnější / dražší / vybavenější, tím vyšší pokles. Neříká to ale vůbec nic o tom, proč jezdit s autem bez HAV ;) Jedině, že řídíš pár tisíc km ročně a v zimě garážuješ a jedeš raději vlakem. Znám takové..
Radek.Hulan
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eeta 15. 9. 2018 18:43

8000 km rocne, pres leto to stoji, nebot kdyz neprsi, jedu na kole.
eeta
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ab84 15. 9. 2018 18:55

Asi zadna pojistovna nekouka na ceny u “acek”, ale jde rovnou na tipcars. A myslim, ze porad plati, ze totalka se nikdy nevyplati.
ab84
Diskutér

Odeslat příspěvekod radecekh 15. 9. 2018 19:09

ab84 píše:Destove/svetelne senzory nejsou soucasti okna, kdyz menis okno, v servisu jen vse prehodi na nove okno. To nejdrazsi okno (nerozbitne, dvojite s kovovou folii uvnitr) stoji nakladove 3 tisice, pojistovna servisu proplati max. 8 tisic vcetne prace s luxovanim strepu, takze jakekoli priplaceni za okna na 20 tisic jde jen do kapsy pojistovny, stejne jako priplaceni za exclusive pojisteni na limit 100/100 mega. Ale presne takove ovce pojistovna potrebuje ke generovani vyssich zisku.

Já měnil čelní sklo 2x, jednou pojišťovna autorizovanému servisu zacvakala 12 tisíc, podruhé 14 tisíc. Tedy pojištění oken na 20 tisíc není úplně od věci. Že pojišťovna není charita, je jasné, ale zrovna u pojištění skel jsou klienti, kteří na něm vydělávají jednoduše proto, že pojištění skel je u většiny pojišťoven nezávislé na najetých kilometrech a přitom logicky šance, že okno rozbijete roste s tím, kolik km ročně najedete.
radecekh
Diskutér

Odeslat příspěvekod eeta 15. 9. 2018 19:10

Zkuseny ridic neboura, predvida a sam se chova transparentne a predvidave. Na Felicii jsem za 20 let menil celni sklo jednou, stalo asi 3000 Kc, takze by se pojisteni nevyplatilo.
eeta
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ab84 15. 9. 2018 19:16

eeta píše:Zkuseny ridic neboura, predvida a sam se chova transparentne a predvidave. Na Felicii jsem za 20 let menil celni sklo jednou, stalo asi 3000 Kc, takze by se pojisteni nevyplatilo.


Nejseš náhodou zaměstnancem u PČR?
ab84
Diskutér

Odeslat příspěvekod eeta 15. 9. 2018 19:24

Ne, sluzebni pomer je neco jineho nez zamestnanecky.
eeta
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků