Portfolio, 26 let svobodny, pojisteni, sporeni, investice

Povinné ručení, životní pojištění, cestovní pojištění, pojištění domácností, penzijní fondy

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 15. 9. 2014 08:01

Pojišťovny nechtějí spustit cenovou válku v této extrémně lukrativní části pojistného trhu a tak podrobné ceníky životních pojištění nezveřejňují. Poučily se u povinného ručení, kde veřejné ceny vedly k vzniku různých srovnávačů, které tlačí ceny pojistného dolů, často k hranici rentability
http://www.mesec.cz/clanky/pojistovny-u ... ne-ruceni/
http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ces ... le:740548/

Pro pojišťovnu je jednodušší protlačit produkt zvýšením provize pro prodejce, než úpravou ceny nebo pojistných podmínek ve prospěch zákazníka. Bohužel tím vzniká bludný kruh, který pojistky prodražuje (neustále se zvyšující provize tlačí na vyšší cenu produktů) a zhoršuje (pojišťovny se snaží snížit plnění, aby byla pojistka i přes zvýšené provize rentabilní).
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fantucci 15. 9. 2014 08:50

P.CH. druhý odstavec:
Toto platilo před pár lety. Nyní je konkurence až taková, že pojišťovny tlačí ceny rizik dolů a i změny v pojistných podmínkách přicházejí. Tedy alespoň v případě slušnějších pojišťoven.
Pracuji ve fin. poradenství? No a?
Fantucci
Diskutér

Odeslat příspěvekod krásná sereminazáda 15. 9. 2014 09:02

Furt ty stejné chrzovské nesmysly. Nejhorší je, že existují pakoši, kteří se řídí podle nich.

Provize žp je ve srovnání s celkovými náklady (ostatní poplatky) smlouvy jen okrajová položka. Ceny žp se nezveřejňují (což ostatně není tak docela pravda - žp se dá sjednat i on-line), protože pojišťovna má zájem prodat toho klientovi co nejvíc. A co si tak asi sjedná spořivý čecháček, když má možnost samovýběru? Vždy to nejlevnější a špatné - protože uspoří, protože ve skutečnosti ho vůbec nezajímá, co si kupuje (podmínky si nepřečte a nepochopí, statistikami se nezaobírá - takže potom má pocit, že úraz je jediná událost, co mu hrozí), pojistnou smlouvu chce jen pro klid duše. Protože svoje autopojištění nestaví na ceně, tak se největší pojišťovny už srovnávačů neúčastní.
krásná sereminazáda
Diskutér

Odeslat příspěvekod Fantucci 15. 9. 2014 09:47

S tou první větou se dá v celku souhlasit
Pracuji ve fin. poradenství? No a?
Fantucci
Diskutér

Odeslat příspěvekod dzamel 15. 9. 2014 11:55

Po dnesnim dopolednim obihani jsem si zjistil asi vse potrebne a ted me napada jeste jedna vec o ktere nikdo nepise. Zkusim oslovit nahodne vice poradcu, ceny od Allianzu mam, radsi je neuvedu, kdyby to nekdo cetl ,aby nepoznal podobnost s pozadavkem. Jakou oni vymysli cenu na presna rizika u presneho pojisteni Allianz a kolik mi jsou ochotni dat slevu, pokud nepujde sleva, kolik mi jsou k tomu ochotni pridat na ruku, ze to uzavru prave u nich, treba se dostanu jeste levneji nez to ma pobocka, uvidim. Zde opravdu nevidim odbornika,ale prodavace, ktery by mel umet poreferovat o veskerem zbozi co ma, predvest a jak pak koupim nebo ne. Uvidim jak to pujde, koukam, ze konkurence je opravdu velka a kdyz si napriklad obejdu tri taxikare, dostanu cenu levnejsi nez kdybych jel s prvnim... Jak zde pise napriklad Patrik Chrz s cim souhlasim, je jich vice jak Vietnamcu na trhu a u Vietnamcu je take bezne, ze se dostanu na polovicni cenu uplne jednoduse, zde to nevidim tak dramaticke,ale vzhledem k vyssi provize, nulovym nakladum, jen kancelar a papir si myslim, ze Fantoucci dela z poradce nekoho extra,ale naklady opravdu nejsou vysoke, dane take ne, kdyz koukam, ze maji relativne vysoke pausaly a provize jsou take vysoke. Tudiz uvidim a nevidim duvod, proc bych mel prodavacoj jeste "platit" za to, ze mi proda sve zbozi a kdyz ma marze malem ty same jako ty Vietnamci, je zde prostor...
Rano jsem se prokousal k nejakemu clanku, kdy se smejdi strasne zlobi, ze nejaka spolecnost nabidne pojisteni s podminkou, ze se dva roky nezrusi a daji na ruku sumu, ktera pokreje vice jak pul roku placeni produktu(ano pod podminkou nezruseni smlouvy po dobu dvou let).
Tudiz, prijde mi to asi to same, kdy se nenazrana svoloc taxikarska snazi jakkoliv bojovat proti sluzbe Uber, ktera je moderni a pruznejsi a vytahuji na ni malem veskere zakony a proveruji zda nedoslo k chybe a ze holt u nas zakony nahravaji spise te nenazrane konzervativni skupine to je vec jine. Uvidim, pisu maily, jak dopadnu...
dzamel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod yowie 15. 9. 2014 12:18

dzamel: jj, i to je možnost a to, že se poradce vzdá např. poloviny své provize ve prospěch klienta je docela běžná praxe. Mě svého času nabízel M1 z Partners půlku své provize u hypo, škoda jen, že při srovnání s konkurencí by mi tehdy, aby to bylo výhodnější, musel dát provizi celou a ještě doplatit... :-D

Každopádně třeba u IŽP nebo investic? Proč ne?
yowie
Diskutér

Odeslat příspěvekod Fantucci 15. 9. 2014 13:02

Ne, Fantucci nedělá z poradce někoho extra. Je to práce jako jakákoliv jiná. A stejně jako jinde i u poradců jsou velké rozdíly ve kvalitě.
A pokud se nemýlím, dle zákona není poradcům umožněno klienta finančně zainteresovat na sjednání produktu. Lze poskytnout slevy, nikoliv ale peníze na ruku.
Pracuji ve fin. poradenství? No a?
Fantucci
Diskutér

Odeslat příspěvekod yowie 15. 9. 2014 16:03

Fantucci: Dle jakého zákona konkrétně? Projel jsem si letecky 38ku, ale nic takového jsem tam nenašel, nicméně slovo od slova jsem to celé nečetl.

Naopak se divím, že když už jednal dzamel i s vyššími kádry, že mu něco takového už nebylo nabídnuto, protože min. před pár lety to byla naprosto běžná praxe a sem tam to na finexpertu nebo investujeme.cz někdo také zmiňoval.

Osobně na tom nevidím nic špatného a chápu, že MLM poradce raději klientovi neposkytne přímo slevu, ale spíš ty peníze na ruku. Není to chybou poradce, ale chybou systémů v MLM společnostech, kde se zkrátka hraje o BJe o které by se poskytnutou slevou poradce připravil.

Nakonec u jiných obchodních zástupců je dohadování se o ceně zcela normální, takže proč by tomu v poradenství mělo být jinak?
yowie
Diskutér

Odeslat příspěvekod Fantucci 15. 9. 2014 17:32

U jiných oborů možná, nikoliv ale u fin. produktů. Klientovi nesmí být nabídnuta pobídka formou úplaty za sjednání produktu(a klient jí ani nesmí přijmout). U hypoték může poradce např. zaplatit odhad či poplatky na katastru, u pojištění možná nějaké pojistné(otázkou je, jestli pak nejde o předmět daně-spekuluji).
To, že se tak ve skutečnosti pravděpodobně děje nepopírám, osobně to ale z principu věci nedělám.
Pracuji ve fin. poradenství? No a?
Fantucci
Diskutér

Odeslat příspěvekod dzamel 19. 9. 2014 11:41

Z obeslanych poradcu odpovedel kazdy,ale kazdy mi napsal neco ve smyslu, ze jsem drzoun, ze chci slevu a nakonec jsem to uzavrel primo na pobocce Allianzu tak doufam, ze je klid, uspory budu resit zatim nez se rozkoukam pomoci sporiciho Airban a nove zrizene ING...
dzamel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod yowie 19. 9. 2014 12:27

dzamel: A na pobočce Allianz slevu dali?
yowie
Diskutér

Odeslat příspěvekod jichaj 24. 9. 2014 13:26

To by mne taky zajimalo, jak to nakonec dopadlo s tou slevou. Na pobocce Allianz jsem resil jen pojisteni majetku a sleva (oproti internetu) byla slusna...
jichaj
Diskutér

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků