Poškození AirBnb ubytka - cestovní pojištění

Povinné ručení, životní pojištění, cestovní pojištění, pojištění domácností, penzijní fondy

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Prologer 21. 6. 2018 08:43

Rád bych vás požádal o rady/zkušenosti s uplatňováním cestovního pojištění zodpovědnosti za škodu.

V zahraničí jsem poškodil ubytování (utržené umyvadlo) a způsobil škodu cca €500.
Ubytování bylo pronajato kamarádem na AirBnb a já byl nahlášeným hostem.
Mám cestovní pojištění od Erste Premier (Kooperativa) s pojištěním zodpovědnosti za škodu.

Nyní po kamarádovi AirBnb chce zaplatit škodu s tím, že mě za 5 dní chargnou jeho kartu kartu pokud to do té doby on nezaplatí.
Na infolince Kooperativy ale chtějí data poškozeného (vlastníka ubytka), že to budou řešit s ním.

Kdo je tedy poškozeným - kamarád, AirBnb nebo vlastník? Jde nějak zabránit AirBnb v naúčtování (jinak než zablokovat kartu)?
Máte nějaké zkušenosti jak to pak probíhá? Případně odkazy na články (klidně v Aj)? Nemohu na konkrétní situaci nic najít.
Prologer
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jidis 21. 6. 2018 10:11

Poskozeny je vlastnik umyvadla, to je logicke. A nemyslim si, ze castka nepujde strhnout, kdyz zablokuje kartu, pravdepodobne si na zacatku ubytovani zablokovali nejakou zalohu ne?
jidis
Diskutér

Odeslat příspěvekod doonio 21. 6. 2018 12:30

Jde nějak zabránit AirBnb v naúčtování (jinak než zablokovat kartu)?

Jestli není s vlastníkem, potažmo Airbnb normální domluva, tak bych kartu nahlásil za ztracenou, tzn. banka ji ihned zablokuje a karta se stane nedostupnou.

Airbnb bych se snažil vysvětlit situaci, že máš pojištění, co po tobě pojištovna žádá a aktivně bych to řešil.
doonio
Diskutér

Odeslat příspěvekod paty07 21. 6. 2018 14:50

A kamarád při nahlášené ztrátě asi nebude nadšen, že ho pak na Airbnb zablokují. Proto bych aktivně věc řešil se supportem Airbnb nebo přímo s poškozeným.
paty07
Diskutér

Odeslat příspěvekod Prologer 4. 7. 2018 12:33

No, to jsme samozřejmě řešili aktivně jak s vlastníkem tak z AirBnb. Proto jsme o zablokování karty ani neuvažovali, jak píšu už v postu.
Nakonec se to nějak vyřešilo, poškozeným bylo AirBnb a situace uzavřena.
Tak díky za reakce.
Prologer
Diskutér
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků