Doplatek dávky z penzijního připojištění

Povinné ručení, životní pojištění, cestovní pojištění, pojištění domácností, penzijní fondy

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod kajicek94 4. 8. 2020 19:20

Zdravím,
před nedávnou dobou přišel babičce dopis z Penzijní od České spořitelny se zněním, že
"na smlouvu o penzijním propojištění se státním příspěvkem číslo XY byly po datu jejího ukončení připsány další finanční prostředky, které Vám jako součást poskytované dávky vyplatíme formou doplatku dávky. Vzhledem k tomu, že doplatek dávky ve výši XY Kč nepokryje náklady na Jeho doručení způsobem zvoleným pro výplatu původní dávky, nemůžeme jej takto vyplatit. Sdělte nám proto prosím na přiloženém formuláři jiný způsob, kterým si přejete doplatek vyplatit".


Psali jsme do Penzijní ČS a dostali jsme odpověď:
"Smlouva na které vznikl předmětný dodatek je již dávno ukončena. Při kontrolách jsme zjistili, že na smlouvě je ještě malá částka k doplacení, tedy tzv. doplatek který vznikne po ukončení smlouvy, jedná se o připsané výnosy, které se vždy připisují následující rok.Částka je natolik malá, že ji bohužel neodkážeme vyplatit stejnou cestou, jako jste měla vyplacenu původní výplatu- což bylo hotovostí na pobočku banky ČS".


Chtěl jsem se zeptat, jak je možné, že vůbec takový doplatek poté, co je smlouva již přes 10 let ukončena, vznikne? Dostali Vaši příbuzní nebo Vy podobný dopis nyní nebo v minulosti? Pokud ano, jak jste postupovali?

Máme požádat o vyplacení na účet nebo je možné, že ČSPS se dopustila jednání, které není v souladu s jejich podmínkami či zákony, když přeplatek "po kontrole systému" zasílají po více než 10 letech a nepřísluší babičce nějaká kompenzace, jestliže se dopustili daného jednání?

Ještě jinak pro jistotu popíši - Přišlo mi zvláštní, že po asi 10 až 15 letech po ukončení smlouvy "najednou" chtějí vyplatit peníze. Tak zda s danou "výplatou" nejsou těch XY let v prodlení či podobně, resp. jestli babička nemá nárok na případnou kompenzaci či nějaký doplatek ze strany společnosti NEBO je to úplně standardní postup, že Vám 10-15 let po ukončení smlouvy stále chodí peníze, jako doplatek dávky?

Operátor na lince ČSPS mi dnes sdělil, že se prý v poslední době hodně zasílalo klientům toto znění doplatku dávky, takže se domnívám, že nejsme sami.

Předem Vám děkuji za odpověď,
kajicek94
kajicek94
Návštěvník

Odeslat příspěvekod suram 4. 8. 2020 20:36

Místo abyste byli rádi, že vám chtějí doplatit pár haléřů, tak si chcete stěžovat? Já myslím, že by to doplácet nemuseli, nejspíš už to je promlčené.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod kajicek94 4. 8. 2020 20:48

suram píše:Místo abyste byli rádi, že vám chtějí doplatit pár haléřů, tak si chcete stěžovat? Já myslím, že by to doplácet nemuseli, nejspíš už to je promlčené.

Děkuji za odpověď. Stěžovat si rozhodně nebudeme, pokud k tomu nevznikne důvod.
Proto jsem se ptal, jak je možné, že po 10-15 letech vznikne přeplatek ve výši XY Kč, když je smlouva již dávno ukončena, tak zda je to standardní postup či nikoliv.
Pokud mi někdo odpoví, že je to standardní, protože XY, tak to samozřejmě vezmu v potaz a nechám to babičce proplatit.
Pokud ovšem někdo napíše, že to v pořádku není, protože XY, tak dle toho budeme dále postupovat a napsali bychom do Penzijní ČS, jak je možné, že je přeplatek klientovi zaslán 10-15 let po ukončení, když jsme se z těchto stránek dozvěděli, ten a ten důvod.
Navíc to má Penzijní ČS ze zákona povinnost doplatit, jak taktéž uvádějí ve zbytku průvodního dopisu, kdy platí, že promlčení proběhne asi měsíc od napsání daného dopisu, což bude za pár dnů.
Úmyslně jsem v průvodní otázce uvedl všechny možnosti, co mne napadly a aktuálně nejsem nakloněn k nějaké stížnosti, když k tomu nemám žádný důvod.
kajicek94
Návštěvník

Odeslat příspěvekod suram 4. 8. 2020 20:50

Ten přeplatek vznikl po roce, ne po 10-15 letech. Vždyť sám cituješ, co ti tam napsali, to jsi to nečetl? Píší tam jasně: následující rok po ukončení smlouvy. Jen to nikdo ty další roky neřešil, až teď po kontrole. Také je možné, že to řešili hned po roce, ale nikdo nereagoval na jejich výzvu.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod kajicek94 4. 8. 2020 22:17

Dané písemnosti z Penzijní ČS jsem samozřejmě četl, ale stále se točíme kolem toho bodu, proč by to řešili až po 10-15 letech - je to standardní postup? Na tu otázku mi třeba odpoví ještě někdo jiný či sama Penzijní ČS.
Před těmi lety žádný takový doplatek (přeplatek pro klienta) z penzijního připojištění evidovaný ve složce Penzijní ČS nemáme. Takže je možné, že buď nebyl doručen nebo že vůbec nebyl ani ze strany společnosti zaslán, což se po dnešním hovoru s operátorem Penzijní ČS tváří jako nejpravděpodobnější varianta. Jak píši v úvodním příspěvku, tak operátor sdělil něco ve smyslu, že se "teď s těmi doplatky penzijka roztrhl pytel" a nepředpokládali jsme ani jeden, že by se jednalo o chybu těch klientů, že by všichni z nich, kterým teď přišel stejný doplatek nebyly schopni z té doby odbavit svoji poštu. Právě z toho důvodu se zde ptám, zda je to standardní či nikoliv :-)
kajicek94
Návštěvník

Odeslat příspěvekod suram 4. 8. 2020 22:50

Tak to si sám i odpovídáš ne? Když se to děje hodně klientům, tak je to standardní. Řešíš blbosti.
suram
Diskutér

Odeslat příspěvekod kajicek94 4. 8. 2020 23:07

Čekal jsem, že někdo odepíše něco ve smyslu, že se mu stalo podobné, abych to měl potvrzeno i od klientů a nikoliv pouze od operátora společnosti. Můj předpoklad nemusí být správná odpověď, jak uvádíte a proto jsem založil toto téma. Situace je z mojí strany řešena, jelikož mne to zajímá, žádný jiný důvod to nemá a dotaz vč. mých předpokladů byl sem předložen se domnívám slušnou formou ;-]
kajicek94
Návštěvník


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků