Zdravím, rád bych se s vámi poradil. Aktuálně jsem v zahraničí s rodinou na dovolené (Chorvatsko) a při cestě sem se mi auto 3x divně zachovalo (automatická převodovka nezaradila zpátečku, chciplo mi to samovolně na křižovatce, při vjezdu na dálnici mi na počítači blikala převodovka a nešlo jet více než 100km/h). Vše zatím vyřešilo chcípnutí a nastartování auta. Mám, ale obavu, abych dojel nazpátek do ČR, hlavně kvůli 4. letému synovi, aby to nebyl "teror".
Proto jsem se díval na možnosti auto asistence, které mám k dispozici (Allianz rozšířená asistence v balíčku plus, KB asistence pro motoristy platinová karta a RB Deluxe kk asistenci).
U KB je repatriace auta po 3 dnech neopravení v servise s limitem 90k Kč, což by bohatě stačilo, jen předpokládám, že odvezou pouze auto, nikoliv i posádku. Nicméně například Allianz půjčí náhradní auto na x dní, ale ze studia podmínek to na mě působí, že toto se obecně hodí pro situace, kdy se mi auto porouchá v místě určení a nikoliv uprostřed cesty, například Rakousko, Slovinsko. Chápu to správně, že v tomto případě mi je náhradní auto k ničemu, jelikož ho obecně (a v mém případě pojistek co mám) musím vrátit zase, kde jsem si ho půjčil? To znamená třeba v tom Rakousku, či Slovinsku a nedává smysl si ho půjčit, protože do ČR to je daleko a v případě cesty teprve na dovolenou také a nestihlo by se buď vrátit, nebo by to nedávalo ani smysl, protože bych se musel vracet i pro auto do servisu?
Druhá věc je, že v asistencích používají věty typu, že s jejich asistencí se vám dovolená nezkazí, když je problém s autem, protože vám uhradí jízdné do cílové destinace, nebo zpátky do ČR. Jak to, ale funguje? Protože ikdyž dojedu někam, tak se stejnak zase budu muset vrátit daleko pro auto nějakým komplikovaným způsobem, takže pokud to není někde lokálně, tak mi to smysl nedává, chápu to správně?
Smutné je, že infolinka tvrdila, že v případě kdy není ekonomicky rentabilni dané auto opravovat, tak neuznají např repatriaci (KB), nebo nepůjčí auto (Allianz, RB). V mém případě pokud by oprava byla komplikovaná, což s automatickou převodovkou může být, tak jsem si prohrával s myšlenkou neopravovat, protože v záři mi má po měsících čekání dorazit nové objednané auto...
V principu bych chtěl znát názor na asistence z pohledu otázek na náhradní auto a proplacení cesty do cíle, či zpět do ČR, protože možná to jen špatně chápu a třeba to má nějaký smysl využít, když se auto rozbije daleko mezi výjezdem a cílem. Díky za názory.