Auto assistance v zahraničí

Povinné ručení, životní pojištění, cestovní pojištění, pojištění domácností, penzijní fondy

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod cz01 13. 7. 2022 21:48

Zdravím, rád bych se s vámi poradil. Aktuálně jsem v zahraničí s rodinou na dovolené (Chorvatsko) a při cestě sem se mi auto 3x divně zachovalo (automatická převodovka nezaradila zpátečku, chciplo mi to samovolně na křižovatce, při vjezdu na dálnici mi na počítači blikala převodovka a nešlo jet více než 100km/h). Vše zatím vyřešilo chcípnutí a nastartování auta. Mám, ale obavu, abych dojel nazpátek do ČR, hlavně kvůli 4. letému synovi, aby to nebyl "teror".

Proto jsem se díval na možnosti auto asistence, které mám k dispozici (Allianz rozšířená asistence v balíčku plus, KB asistence pro motoristy platinová karta a RB Deluxe kk asistenci).

U KB je repatriace auta po 3 dnech neopravení v servise s limitem 90k Kč, což by bohatě stačilo, jen předpokládám, že odvezou pouze auto, nikoliv i posádku. Nicméně například Allianz půjčí náhradní auto na x dní, ale ze studia podmínek to na mě působí, že toto se obecně hodí pro situace, kdy se mi auto porouchá v místě určení a nikoliv uprostřed cesty, například Rakousko, Slovinsko. Chápu to správně, že v tomto případě mi je náhradní auto k ničemu, jelikož ho obecně (a v mém případě pojistek co mám) musím vrátit zase, kde jsem si ho půjčil? To znamená třeba v tom Rakousku, či Slovinsku a nedává smysl si ho půjčit, protože do ČR to je daleko a v případě cesty teprve na dovolenou také a nestihlo by se buď vrátit, nebo by to nedávalo ani smysl, protože bych se musel vracet i pro auto do servisu?

Druhá věc je, že v asistencích používají věty typu, že s jejich asistencí se vám dovolená nezkazí, když je problém s autem, protože vám uhradí jízdné do cílové destinace, nebo zpátky do ČR. Jak to, ale funguje? Protože ikdyž dojedu někam, tak se stejnak zase budu muset vrátit daleko pro auto nějakým komplikovaným způsobem, takže pokud to není někde lokálně, tak mi to smysl nedává, chápu to správně?

Smutné je, že infolinka tvrdila, že v případě kdy není ekonomicky rentabilni dané auto opravovat, tak neuznají např repatriaci (KB), nebo nepůjčí auto (Allianz, RB). V mém případě pokud by oprava byla komplikovaná, což s automatickou převodovkou může být, tak jsem si prohrával s myšlenkou neopravovat, protože v záři mi má po měsících čekání dorazit nové objednané auto...

V principu bych chtěl znát názor na asistence z pohledu otázek na náhradní auto a proplacení cesty do cíle, či zpět do ČR, protože možná to jen špatně chápu a třeba to má nějaký smysl využít, když se auto rozbije daleko mezi výjezdem a cílem. Díky za názory.
cz01
Nadšenec

Odeslat příspěvekod jjrr 14. 7. 2022 06:57

Spíš by se vyplatilo dojet do servisu a napíchnout diagnostiku, nejspíš bude vadné jen nějaké čidlo, nebo jen kabel k čidlu. Než vyhazavat peníze za autoasistenci, kde si pojišťovna stejně najde nějakou výluku.
jjrr
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod cz01 14. 7. 2022 14:11

Jo nad tím jsem taky přemýšlel a říkal jsem si, že mě to také napadlo to na zo hodit. Dnes mi z ČSOB concierge našli ověřený doporučovaný servis a diagnostika řekla, nějaký špatný senzor, který neměl skladem. Ale hlavní, že s tím "dojedu" domů.

Ale zmatení z podmínek u mě přetrvává, tak pokud někdo bude mít chuť, tak mi na to třeba i odpoví, jak se věci mají... :)
cz01
Nadšenec

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 15. 7. 2022 06:44

Asistenční služby jsou jednoduché v případě nehody. Ale v případech poruchy jsou tam často výluky typu "zanedbaná údržba" pod což se dá schovat prakticky cokoliv.
Ano, půjčení vozidla je zpravidla na místě, lidi to použijí pro dovezení rodiny a nákladu zpět a pak se vrátí pro svoje (již opravené) auto, nebo vrátí auto do půjčovny (docela zajímavá otázka, jestli by pojistka uhradila poplatek za vrácení auta jinde, i když asi by se obtížně hledala půjčovna, která to umí i "přeshraničně" a když, tak je to v podstatě za cenu taxíku z místa vrácení do místa zapůjčení)
Co se týče přepravy posádky, obvykle se to řeší tak, že když se vejdou k řidiči do kabiny (jeden určitě, možná i dva), jedou s ním "zadarmo". Ostatní musí veřejnou dopravou, kdy úhrada lístků je často součástí pojištění
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dalich 27. 7. 2022 14:06

Jsem dodavatel asistenčních služeb pro asistenční společnosti :) Asistenční společnost toho zvládne hodně, ale cenový rozsah, který se nevejde "do tabulek", nebo nejasné stavy musí konzultovat se se svým klientem, což je v této obchodní rovině pojišťovna (pojišťovna je klient asistenční společnosti a ten člověk na cestě s problémem je klientem pojišťovny).

Občas je to hra na kočku a myš. Pokud jde o technické závady, pečlivě se zkoumá příčina (pozor na výluky a na první hovor, co a jak hlásíte, občas stačí to říct jen jinak a plní se a nebo neplní).

Repatriace se dělá max, do hodnoty vozidla. Takže třeba moje auto (2001) by mi v případě vážné závady nechali sešrotovat (hradí se), ale odtah by nepovolili, i když je "v ceně.

Podobné to bude u Vás. Ale celou posádku vozidla dostanou zpět buď do ČR, nebo na místo určení v zahraničí. A tím se rozumí:

Půjčí vám auto (takže jej pak zase musíte jet vrátit + PHM + dostat se zpět od auta)
N E B O
proplatí vám jízdenky/letenky.

Bacha, ne obojí, buď auto, nebo veřejná doprava.

Ubytování se hradí obecně.

Běžně jedu pro lidi na konec světa a vezu je zpět do ČR. Jak v případě technické závady, tak u zdravotního problému. Záleží však jen a jen na tom, jak to vyhodnotí asistenční služba, co jí schválí pojšťovna a jakého partnera pro to pak zvolí.

P.S.: Tím "starým" autem ale vyrážím zachraňovat ostatní klienty pojišťoven, protože to je typ auta, které zvládne cestu tam a i zpět bez ohledu na vzdálenost 8-) :mrgreen:

-- 27. 7. 2022 15:10 --

cz01 píše:Chápu to správně, že v tomto případě mi je náhradní auto k ničemu, jelikož ho obecně (a v mém případě pojistek co mám) musím vrátit zase, kde jsem si ho půjčil? To znamená třeba v tom Rakousku, či Slovinsku a nedává smysl si ho půjčit, protože do ČR to je daleko a v případě cesty teprve na dovolenou také a nestihlo by se buď vrátit, nebo by to nedávalo ani smysl, protože bych se musel vracet i pro auto do servisu?.

Ano i ne.

Pokud Vám jen uhradí půjčení auta, tak auto přistaví místní partner asistenční služby a samozřejmě pak pojedete zpět jej vrátit.

Pokud by schválili odtah a všichni by se do auta nevlezli, zažil jsem i případy, kdy na odtahovce z ČR přijelo náhradní auto a tím klient jel zpět či pokračoval dál a odtahovka odvezla to pokažené.


Pokud by odtah auta neprošel a Vy byste jej stejně chtěl dostat zpět do ČR na vlastní náklady, jsou tu dvě cesty, aby Vás to nezruinovalo:

1, Půjčit si auto s podvalníkem (B+E) a dotáhnout si to sám.
2, Sehnat Poláky s odtahovkou/převozníkem v okolí ČR hranic. Dokážou nemožné a možná i levněji, než to auto s podvalníkem :-)
dalich
VIP uživatel


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků