ČSOB KZP1 a Spektrum

Povinné ručení, životní pojištění, cestovní pojištění, pojištění domácností, penzijní fondy

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod radka.prgha 2. 7. 2007 15:16

Navštívil mne obchodní zástupce o ČSOB a nabízel mi změnu z KZP1 (uzavřené v roce 1999) na pojištění Spektrum. Předpokládám, že je to z důvodu garantované výše úročení - dříve 5 % nyní už jen 2,4%. Změnu jsem prozatím odmítla, ale nejsem jako laik schopna posoudit, zda-li je to pro mne výhodné či nikoliv. A ještě maličkost - mám nárok na daňovou slevu, i když v kalendářním roce vyberu část kapitálové hodnoty, ale nedojde ke zrušení pojištění? Děkuji za odpověď.
radka.prgha
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Lyonnais 2. 7. 2007 16:40

Neměňte to, pokud jak píšete je tam garant 5 %. Těžko u kapitálovky dosáhnete takového zhodnocení, které se pohybuje s garantem něco kolem 3-3,5 %
Lyonnais
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 3. 7. 2007 07:32

Rušit životní pojištění určitě nedoporučuji. Při sjednání nového to znamená znovu zaplatit náklady a zisk pojišťovně a provizi agentovi (i když obojí bývá při přepracování zpravidla o něco nižší). Staré smlouvy měly opravdu vyšší technickou úrokovou míru (to je to "garantované úročení"), kdysi to bylo až 8 %.

Paragraf 3 vyhlášky č. 75/2000 Sb:
Maximální výše technické úrokové míry se stanoví v rozsahu částky 60 % průměrné úrokové míry dluhopisů vydaných Českou republikou s dobou splatnosti alespoň pět let. Ke stanovení maximální výše technické úrokové míry se použije průměrná úroková míra dluhopisů vydaných za posledních dvanáct kalendářních měsíců předcházejících roku, od kterého má nově stanovená technická úroková míra vstoupit v platnost.
.....
Ministerstvo je oprávněno upravit maximální výši technické úrokové míry, jestliže dojde ke změně úrokové míry dluhopisů vydaných Českou republikou nejméně o 1 procentní bod.