Finanční poradenství

Povinné ručení, životní pojištění, cestovní pojištění, pojištění domácností, penzijní fondy

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Lyonnais 20. 11. 2007 00:20

Dobrý den,

píšu seminární práci na téma finanční poradenství, získal jsem pár informací o této práci, ale chtěl bych uvést něco i z praxe fin. poradce.

Jak probíhá telefonická domluva s potencionálním klientem?
Kolik by měl mít v portfoliu produktů?
Jaké vzdělání by měl absolvovat?

Děkuji
Lyonnais
Návštěvník


Odeslat příspěvekod Jarmila 20. 11. 2007 23:18

a) Hledání klientů probíhá asi tak, že voláte nazdařbůh po kontaktech, které seženete nejlépe od klientů, a někdo se chytí. Výjmečně Vám firma, pro kterou pracujete, dá seznam zákazníků s tím, že je třeba je obejít/obvolat, protöže jim např. končí termínované smlouvy (např. pojištění domácnosti). Jinak je dobrá reklama - noviny, stojan na ulici, vývěsní štít na kanceláři. To Vám klienta přivede.
b) Záleží na tom, co chce sám dělat nebo co mu jeho firma, pro kterou pracuje, povolí.
c) Na vzdělání nezáleží, pokud má ŽL na zprostředkování, může prodávat cokoli. Špendlíky, pneumatiky, auta i pojistky a hypotéky. Školení jsou povětšině produktová, tedy co je produkt zač a jak se počítá pro účely smlouvy. Zbytek se poradce musí naučit sám.
Pochopte, že v situaci, kdy je drtivá většina poradenství nabízena zdarma (protože pak za to nezodpovídáte a klient si může stěžovat tak leda na státním nádraží), slouží vizitka "finanční poradce" tak leda pro uspokojení Vašeho ega, když už se teda živíte prodejem. Neb jak jistě víte, úspěšný je ten, kdo umí hodně prodat. Koneckonců, Vy jen radíte, rozhodnout se musí klient sám.
Jarmila
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Lyonnais 20. 11. 2007 23:33

Jak vypadá dialog v telefonickém rozhovoru? Co klientovi říká? Na co ho láká?

Opravdu chci do detailu popsat tento obor.

Děkuji
Lyonnais
Návštěvník

Odeslat příspěvekod radim33 21. 11. 2007 10:21

Telefonický hovor je zásadně jen za účelem domluvení schůzky, ne za účelem prodeje produktu. Cílem telefonního hovoru je podnítit v budoucím klientovi zvědavost. Potom není telefonní hovor obvykle delší než minuta, 2 minuty, což je podstatné, pokud máte telefonní čísla z běžných zdrojů. Z telefonních seznamů, posbíraných telefonních kontaktů z reklam a dalších běžně dostupných legálních zdrojů "studených" kontaktů se domluví schůzka tak v jednom z 20 - 100 telefonních hovorů. Vlastní prodej je potom na schůzce a pokud má být klient kvalitně informován, ne zpracován "bouchačem", tak smlouva se uzavírá na druhé až třetí schůzce. To je potom všechno běžný marketink přímého prodeje, který je ve všech marketingových učebnicích.
radim33
Diskutér

Odeslat příspěvekod radim33 21. 11. 2007 10:21

Z 5 klientů s domluvenými schůzkami potom uzavřou smlouvu tak 2 nebo jeden, ostatní chtějí jen informace, co je nového nebo dělají výběr z několika nabídek několika zprostředkovatelů. Tak to asi vypadá, když prodáváte životní pojištění a nemáte velký okruh známých, a trh je v podstatě už naplněn, což byl můj případ. Životní pojištění je od finančního poradenství jen kousek, na druhé straně v oblasti finančního poradenství nebude trh ještě tolik plný. Něco jiného je, pokud máte třeba z dřívější činnosti podomního prodeje, MLM prodeje, prodeje stavebního spoření atd okruh několika stovek spokojených známých nebo využíváte databázi známých někoho jiného, třeba zvěrolékaře nebo máte "náhončí", co shánějí klienty, tam to telefonování a první 1 - 3 tvrdé roky prakticky odpadá.
radim33
Diskutér

Odeslat příspěvekod Hlava 21. 11. 2007 12:19

Lyonnais píše:Jak vypadá dialog v telefonickém rozhovoru? Co klientovi říká? Na co ho láká?
Opravdu chci do detailu popsat tento obor.
Děkuji
/quote]

Když už ti člověk dává nějakou pomocnou ruku, tak si aspoň přečti co je v těch odkazech, najdeš tam odpovědi na své otázky a nebudeš se muset prát několikrát dokola ...
Hlava
Diskutér

Odeslat příspěvekod Lyonnais 21. 11. 2007 21:13

Ja jsem si to precetl, ale nikde neni napsan dialog, jak poradce vola.

Treba "Dobry den, ja jsem ten a ten...

Me se jedna o to, co rika, jakým slovy vyvolava v klientovi zvedavost, jako hlavni naplni poradce.
Lyonnais
Návštěvník

Odeslat příspěvekod papshop 22. 11. 2007 12:11

Lyonnaisi, jestli chceš svou seminárku sepsat opravdu důsledně, asi by bylo nejlepší ji sepsat dle vlastní zkušenosti. Nech se zaměstnat jako finanční poradce, nech se vyškolit a hlavně si to na vlastní kůži vyzkoušej. Určitě to pro Tvou práci bude mít daleko větší význam než jedna paní povídala - a 100% se Ti bude i lépe obhajovat.
papshop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Premysl Tiser 3. 12. 2007 21:06

Lyonnais píše:Dobrý den,

píšu seminární práci na téma finanční poradenství, získal jsem pár informací o této práci, ale chtěl bych uvést něco i z praxe fin. poradce.

Jak probíhá telefonická domluva s potencionálním klientem?
Kolik by měl mít v portfoliu produktů?
Jaké vzdělání by měl absolvovat?

Děkujin/quote]

Obvykle zavola klient, ze na nas dostal tip. Domluvime s nim schuzku - u nas v kancelari nebo u nej. Pobavime se o tom ,co a jak klient pozaduje, nasleduje podle potreby nekolik dalsich schuzek a da se dohromady smlouva (za prispeni pravniku obou stran). Nasledne zalezi ,co je to za klienta - u vetsi firmy musi dojit ke schvaleni predstavenstvem, u obci a mest radou ci zastupitelstvem.

Financni poradce nema v portfoliu zadne produkty. Pokud nabizi produkty, je zprostredkovatel a haji zajmy financnich instituci. Poradce je placen klientem a stoji po jeho boku proti bankam. Pokud treba male obci srazite urok o procento, jako zprostredkovatel muzete prijit deseti az statisice. Nelze tedy zit z provizi. Na druhou stranu poradce musi znat financni sektor a postupy bank a pojistoven treba pri stanovovani rizika a musi umet vse spravne nastavit.

Na financni poradenstvi neni potreba formalni vzdelani. Je fajn, kdyz ho mate, snadneji se startuje. Ale co je v knizkach, to si prectete sam i bez profesora, co vas drti na zkousce. Dulezita je praxe. Dobry financni poradce se stanete, kdyz jsme hodne ucenlivy, tak po 10 letech tvrde prace, tvrdych padu na usta a opetnych vzestupu...

Klidne se ptejte dal. :-)
Ekonomicke poradenstvi pro male a stredni podniky, transformace a prodej firem, poradenstvi pro obce, mesta, kraje a statni spravu, vyberova rizeni, kofinancovani k fondum EU.
Premysl Tiser
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Premysl Tiser 3. 12. 2007 21:10

Lyonnais píše:Ja jsem si to precetl, ale nikde neni napsan dialog, jak poradce vola.

Treba "Dobry den, ja jsem ten a ten...

Me se jedna o to, co rika, jakým slovy vyvolava v klientovi zvedavost, jako hlavni naplni poradce../quote]


To je velmi cenné know-how, to Ti tu na net nikdo nenapise - precte si to konkurence a stane se lepsi. To nikdo z poradcu nepotrebuje... :D
Ekonomicke poradenstvi pro male a stredni podniky, transformace a prodej firem, poradenstvi pro obce, mesta, kraje a statni spravu, vyberova rizeni, kofinancovani k fondum EU.
Premysl Tiser
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod radim33 4. 12. 2007 11:00

Asi musí nejdřív následovat nějaké roky tvrdé práce, kdy poradce volá potencionálním klientům nebo nějak jinak se jim připomíná, teprve potom může sedět u telefonu a čekat, až nějaký klient zavolá sám. :?
radim33
Diskutér

Odeslat příspěvekod Premysl Tiser 4. 12. 2007 23:06

Ano, ta prace znamena networking. To je chodit na podnikatelske akce, povidat si s lidma a vymenovat vizitky. Tvrda prace... :wink:

To jsem samo sebou zlehcil. Zacatek je tezky, musite ztratit prirozenou ostychavost a naucit se sam nabizet sve sluzby v beznem rozhovoru, pritom se ale nechovat prilis vlezle, nevnucovat se apod. Rozhodne nedoporucuji volat komukoliv, kdo to neceká. To jednak zavani spise podomním prodejem, ne praci profesionalniho konzultanta, druhak to otravuje. Aspon ja takovym lidem velmi rychle koncim hovor raznym (ale slusnym) rozloucenim a zavesuji. Kradou mi cas a ten ma pro me vysokou cenu.
Ekonomicke poradenstvi pro male a stredni podniky, transformace a prodej firem, poradenstvi pro obce, mesta, kraje a statni spravu, vyberova rizeni, kofinancovani k fondum EU.
Premysl Tiser
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod radim33 7. 12. 2007 13:01

Rok, dva roky, 4 roky musí poradce vystačit jen s tím, co do něho nalejou na "bouchacích" školeních, musí s tím vyžít a musí se udržet v příslušném hodnoticím žebříčku příslušné společnosti, pro kterou dělá, na takovém místě, aby se s ním nerozloučili. Teprve po těch letech získá určitý nadhled, vyvine si svoje metody a svoje osobní poradenské myšlení, přestane být ovlivňovaným bouchačem a může skutečně začít myslet v první řadě na potřeby klienta, ne na to, aby to dělal podle někoho.
radim33
Diskutér

Odeslat příspěvekod Premysl Tiser 7. 12. 2007 13:39

Ano, o to se firmy snazi, protoze ziji z prodeje, ne z poradenstvi. Ale to, co popisujete, neni vubec nutne. Exituji slusne spolecnosti poskytujici smluvni poradenstvi, ve ktreme na zaklade smlouvy zastupuji klienta pred financnimi institucemi a vydobiji mu co nejlepsi podminky (a nejnizsi provize - proto jsou placeny klientem a mnohdy ani nezprostredkuji produkt jako takovy). A to plati i v osobnich financich, nemluvim jen o firemnich ci verejnych financich.
Ekonomicke poradenstvi pro male a stredni podniky, transformace a prodej firem, poradenstvi pro obce, mesta, kraje a statni spravu, vyberova rizeni, kofinancovani k fondum EU.
Premysl Tiser
Diskutér
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků