Finanční poradenství

Povinné ručení, životní pojištění, cestovní pojištění, pojištění domácností, penzijní fondy

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Pecuch 7. 12. 2007 17:06

Tady mas jeden telefon, ale je jich spousta verzi:

Dobrý den, u telefonu Pepa Novák, mohl bych mluvit s panem … / hovořím s panem … ?

Neruším vás? Jak už jsem řekl, mé jméno je Novák, což vám ale možná nic neříká. Určitě ale znáte pana … . Je to tak?

Mluvil jste o mě s panem …? Ne. Nevadí, on to asi ještě nestihnul. Mám Vás pozdravovat.

Proč Vám tedy volám. Můj telefon má velmi zvláštní důvod.

Já se panu … starám o jeho osobní finance a zajišťuji mu komplexní informace z finančního trhu, tak aby maximálně využil finanční výhody, daňové úlevy a státní dotace (až 30.000 ročně), na které má ze zákona nárok. A jelikož byl pan … s mými službami velice spokojen a přál si, aby jste jich mohl využívat i VY, tak mi dal na Vás kontakt a požádal mě, až budu mít trochu volné času, abych vám zavolal a smluvil si s vámi termín nezávazné, bezplatné schůzky.

Pan … mi o Vás také řekl, že jste člověk, který se vždy rozhoduje na základě objektivních informací. Souhlasí to?

Pane … , celá věc má však jeden zásadní háček.(čekám na odpověď) Finance jsou natolik diskrétní záležitost, že se nedají řešit po telefonu. Proto navrhuji osobní schůzku. jsem si pro Vás připravil dva termíny.

Vyhovuje vám to lépe v úterý 10:00 nebo ve čtvrtek 18:00?

Mám ješte jednu důležitou otázku, rozhodujete o Vašich financích sám nebo i s partnerkou či manželkou? Můžete tedy zajistit, aby byla doma i vaše manželka/ partnerka? (důležité!!!)

Můžete mi říci, kde Vás přesně najdu?

Máte u sebe tužku a papír? Tak si prosím poznamenejte mé jméno je Pepa Novák, telefon mám 123456789 a dohodli jsme se na … … u vás, v ulici … .
Tak to je zatím vše, mějte se pěkně a budu se na Vás těšit!


Nashledanou!
2016 Ford Mondeo 2.0 TDCi
2014 Honda Integra 750
2006 Yamaha FZ1 Fazer
Pecuch
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ivok24 7. 12. 2007 17:20

Ach, ano... nekde u "Můj telefon má velmi zvláštní důvod." (pripadne "Mam pro vas zajimavou nabidku." ho vetsinou poslu do ... no tam kam podle me patri :-)

Konecne vim, jak je to dal :P
ivok24
Diskutér

Odeslat příspěvekod Hráč 7. 12. 2007 21:49

Bohužel postup, o kterém píše Pecuch, není pro klienty příjemný a veskrze se vymluví a zavěsí. To nám také navrhovali na instruktáži, ale je to dost vlezlé. Finanční poradce má být už vysoce kvalifikovaný odborník, protože o tom jak pomůže klientovi, se klient nedozví hned, ale většinou až za hodně let a to už může být pro klienta hodně pozdě a bude v nevratném průšvihu.
Takže co psal Přemek Tišer-souhlas, to samé Radim.Každý jsme si vytvořili svůj způsob jak zaujmout možného klienta a nevidím důvod to vytrubovat do světa. Proto práce na toto téma bude jen velmi obecná-zkušenosti ať každý získá sám. Jen kdyby to bylo v network marketingu, jsem ochoten udělat vyjímku a své spolupracovníky zasvětit do osvědčených postupů, protože z jejich super práce mám super příjmy. Ve financích ale je tento systém zatím méně dobrý, takže zde doporučuji vyjímečně n e r a d i t .
Hráč
Diskutér

Odeslat příspěvekod Premysl Tiser 8. 12. 2007 11:16

Rozhovor obsahuje zasadni chyby: poradce v nem lze a adresat telefonatu to lehce overi. Poradce pak ztraci duveru a to je u penez velmi spatne. (Klient obvykle nepozdravuje a ani si vyslovene nepreje, abych volal jeho znamemu.) Druhy problem je, ze poradce nesmi rici, ze pracuje pro adresatova znameho, protoze bez klientova souhlasu je to poruseni obchodniho tajemstvi. Najde se i rada dalsich chyb, je to ukazka velmi spatneho telefonatu.

A zasadni dotaz: prijde vam nekomu rozhovor prirozeny? Zasadou pro ziskani duvery je chovat se (a tedy i telefonovat) zcela prirozene.
Ekonomicke poradenstvi pro male a stredni podniky, transformace a prodej firem, poradenstvi pro obce, mesta, kraje a statni spravu, vyberova rizeni, kofinancovani k fondum EU.
Premysl Tiser
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod radim33 9. 12. 2007 09:31

Premysl Tiser píše:Ano, o to se firmy snazi, protoze ziji z prodeje, ne z poradenstvi. Ale to, co popisujete, neni vubec nutne. Exituji slusne spolecnosti poskytujici smluvni poradenstvi, ......

No já jsem měl na mysli spíše vnitřní zkušenosti a myšlenkové pochody samotného poradce než nějaké interakce mezi poradcem a jeho firmou. Totiž zkušenosti mě naučily, že v osvojování nějaké profese, a ani moc nezáleží jaké, existuje několik etap. První je přirozeně úplný začátečník, kterého do toho musí někdo zasvětit, jinak v tom bude moct fungovat velice těžko. To trvá pár dnů až nějaký měsíc. Druhá etapa je, že člověk v tom dokáže fungovat prakticky samostatně, ale pořád je to ten "Pepa", co právě dělá třeba toho poradce. To je etapa, kdy člověk se vnitřně za poradce ještě nepovažuje, sbírá zkušenosti a přejímá styly od kolegů a různých vzorů a formuje podle nich svůj styl.
radim33
Diskutér

Odeslat příspěvekod radim33 9. 12. 2007 09:32

Tedy etapa, kdy ten člověk používá k práci hlavně podle dnešního názvosloví soft skils neboli univerzální dovednosti a teprve formuje a vybrušuje svůj hard skils neboli specifické odborné dovednosti plus odborné uvažování. Ta etapa trvá až několik let a teprve až skončí, tak teprve potom to už není "Pepa" co zrovna právě dělá finančního poradce, ale Pepa, co je a uvažuje jako finanční poradce, neboli to dělá efektivněji a lépe. A takhle to je podle mých zkušeností v každé trochu složitější práci, je úplně jedno, jestli to je technická práce nebo třeba to poradenství.
radim33
Diskutér

Odeslat příspěvekod radim33 9. 12. 2007 09:48

Ten telefon je příliš dlouhý a šroubovaný, většinu lidí začne nudit a ukončí ho dříve než dojde k sjednání schůzky. Hovor by se měl zkrátit na polovinu, možná ještě více a přitom obsah by měl být zhruba stejný. Navíc je pravděpodobné, že v době mobilů to ten člověk vezme někde v autě, na cestě na schůzku nebo prostě při práci, kdy je ochotný připustit zdržení maximálně půl minuty, minutu, pokud se do té doby ten volající nevyjádří jasně, kdo je a co chce, telefon pokládá. Přesto lidi nejsou všichni stejní z jedné šablony, proto na některé lidi s určitou povahou by takový rozvláčný telefonát mohl být mnohem účinnějsí než ten krátký. Dlouhé telefonáty mají třeba rádi lidi, co sedí z nějakého důvodu, třeba nemocenské doma. Dobrý volající takhle reaguje podle první až druhé odpovědi volaného a hovor buď zestručňuje nebo naopak šroubuje, ale to musí dělat podvědomě, vědomě se musí soustředit na obsah hovoru.
radim33
Diskutér

Odeslat příspěvekod OS 6. 1. 2008 12:50

Premysl Tiser píše:Rozhovor obsahuje zasadni chyby: poradce v nem lze a adresat telefonatu to lehce overi. Poradce pak ztraci duveru a to je u penez velmi spatne. (Klient obvykle nepozdravuje a ani si vyslovene nepreje, abych volal jeho znamemu.) Druhy problem je, ze poradce nesmi rici, ze pracuje pro adresatova znameho, protoze bez klientova souhlasu je to poruseni obchodniho tajemstvi. Najde se i rada dalsich chyb, je to ukazka velmi spatneho telefonatu.

A zasadni dotaz: prijde vam nekomu rozhovor prirozeny? Zasadou pro ziskani duvery je chovat se (a tedy i telefonovat) zcela prirozene.


Máte pravdu. Ale tato forma telefonátu je skoro všude stejná, vím to. :wink:
Ale statisticky má prý dobrou účinnost, co jsem se dozvěděl na školeních. A že se na skoleních dlouho trénoval. :twisted:
A ano je nepřirozený a i lživý.

Konecknoců máte pravdu ve všech věcech, co o poradenstní říkáte a souhlasím s tím.

BTW, cca. kolik si vezme dobrý poradce placený klientem? 1000-1500Kč? Na tolik bych to odhadoval já.
OS
Diskutér

Odeslat příspěvekod Premysl Tiser 16. 1. 2008 01:24

OS píše:Máte pravdu. Ale tato forma telefonátu je skoro všude stejná, vím to. :wink:
Ale statisticky má prý dobrou účinnost, co jsem se dozvěděl na školeních. A že se na skoleních dlouho trénoval. :twisted:
A ano je nepřirozený a i lživý.

Konecknoců máte pravdu ve všech věcech, co o poradenstní říkáte a souhlasím s tím.

BTW, cca. kolik si vezme dobrý poradce placený klientem? 1000-1500Kč? Na tolik bych to odhadoval já.
Ekonomicke poradenstvi pro male a stredni podniky, transformace a prodej firem, poradenstvi pro obce, mesta, kraje a statni spravu, vyberova rizeni, kofinancovani k fondum EU.
Premysl Tiser
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod radim33 16. 1. 2008 02:19

Ono asi záleží, v jakých okruzích zákazníků se finanční poradce pohybuje. Jsou poradci, co mají za klienty třeba hodně dlužníky a podobné, co se pohybují někde na spodku spektra zákazníků a někde v oblasti spíše s vysokou nezaměstnaností, ti asi i solventnějšímu zákazníku budou účtovat méně. A jsou poradci spíše zaměření na ty bohatší, ti logicky budou brát více. Asi je vhodné zapadnout do správné vrstvy. Co se týká kvality poradce, já bych ho zkusil otestovat na nějakém jednom problému, který bych někde nastudoval ze spolehlivého zdroje. Kvalitní poradce odpoví z hlavy, okamžitě, k věci, neodvádí výklad někde jinde nebo nepřesvědčuje, že zvolené řešení je úplně špatně a jeho řešení úplně dobře.
radim33
Diskutér

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků