Datové schránky a podání do sbírky listin

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod mikicz 20. 9. 2009 14:21

V souvislosti s blížícím se datem povinného aktivování datových schránek pro všechny PO by mě zajímalo, jak to bude s zasláním dokumentů v PDF do sbírky listin. Pokud pošlu PDF, které nebude mít naskenovaný podpis, ani elektronický podpis přes datovou schránku, bude se to brát jako mnou podepsané? Nebo je třeba mít v PDF stejně naskenovaný podpis osoby?
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zadirr 20. 9. 2009 20:52

Veškerá hodnota vlastnoručního podpisu se skenováním zničí, protože nejde zaručit, že s digitálním dokumentem nebylo manipulováno a že tam "podpis" nebyl překopírován z jiného digitálního dokumentu. Sice už jsem nejednou zažil, že po mě někdo chtěl něco podepsat a naskenovat a poslat (respektive odfaxovat, což je ten samý případ), ale jelikož věřím že u datových schránek respektive sbírky listin by snad neměli považovat za důležitý a natož za nutný.

Nicméně - jsi si jistý, že datové schránky budou umět takovou věc jako poslat dokument do sbírky listin? Bylo by to sice super, ale když jsem se tím proklikával někdy v červenci nebo kdy to bylo (když nám přišly aktivační obálky), tak se mi zdálo že tím nic odesílat nepůjde. Možná že to od té doby doprogramovali, ale už se podívat nemůžu, už jsem ztratil jméno & heslo.
zadirr
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod mikicz 20. 9. 2009 20:55

zadirr: jsem. poslat dokument do sbírky listin jde totiž i v obyčejném PDF na mailovou schránku podatelny. viz specifikace msp http://portal.justice.cz/Justice2/MS/ms ... 3&d=136225 . Jedná se samozřejmě o dokumenty, které nevyžadují ověření (výroční zpráva a podobně). Důležité notářsky ověřené dokumenty budou nadále vyžadovat v originálech.
Nevím co jsi hledal, ale poslat dokument na jinou datovou schránku (konkrétně patřičného soudu) tam určitě jde a nic víc nepotřebuješ. Vytvoříš datovou zprávu, do přílohy dáš to PDF a pošleš.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ruprecht001 21. 9. 2009 06:00

Už jsem o tom psal jinde. Datová schránka a rejstřík se sbírkou listin se míjejí. Možná tak za 10 let se sejdou... Min. financí samo projektu datových schránek nevěří a tak zavedlo vlastní cesty elektronického předávání dat.
Ruprecht001
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomáš Marný 21. 9. 2009 06:51

Pro Ministerstvo financí, resp. finanční úřady, je k hounu i samotný elektronický podpis. Může se s nimi komunikovat jen přes příslušnou aplikaci na webu, na maily opatřené elektronickým podpisem kašlou.
SZ přijímám pouze od lidí s IQ vyšším, než mám sám ;-).
Tomáš Marný
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 21. 9. 2009 09:32

Ruprecht001: obchodní rejstřík nespadá pod ministerstvo financí, ale pod spravedlnost. a když akceptují prostý mail s přiloženým PDF, tak to samé přes datovou schránku budou podle mě akceptovat také.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stanislav.stribrny 21. 9. 2009 09:33

mikicz: když jsem posílal na Sb. listin podpisový vzor, tak jsem ho normálně naskenoval do PDF a poslal obyčejným emailem.
stanislav.stribrny
Diskutér

Odeslat příspěvekod libol 21. 9. 2009 12:51

Pokud to správně chápu,tak (pokud nemáte elektronický podpis) a chcete poslat "listinný" dokument přes datovou schránku - zvládne to CzechPoint.
Pravděpodobně to naskenují a označí vlastním el. podpisem - určitě ne zadarmo.
libol
Diskutér


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků