Být či nebýt plátcem DPH

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod lC 11. 11. 2009 00:07

Zdravím,
Jsem student a založil jsem si volnou živnost na různé oblasti (správy systému, služby v oblasti HW, tvorba síťí, montáže antén,...).
Zároveň sem se registroval jako plátce daně. Přišlo mi DIČ z FÚ.
No jelikoš sem ještě žádnou službu neposkytl zvažuji co pro mě bude lepší. Zda zůstat plátce nebo zrušit.

Příklad:
Nakoupím materiál (u plátců DPH)
přidám si malé marže
naučtuji třeba práci 500
a vystavím fakturu.

Zisky cca. 20000-30000 měsíčně.

Co je pro mě výhodnější být nebo nebý plátce DPH. Občas to budou služby pro firmy (taky plátce) ale většinou pro koncové zákazníky. Na čem teoreticky vydělám více? Raději se ptám hned, protože v pozdější době už by byl problém si klást tuto otázku :-)) Prostě abych nebyl stratný já ani ostatní, no.

Díky moc za radu.
lC
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ruprecht001 11. 11. 2009 07:04

Po 101. najdi si identickoé vlákno zde ve fóru, kde to již bylo řešeno.
Ruprecht001
Diskutér

Odeslat příspěvekod xmas13 12. 11. 2009 17:32

no určitě nebuď plátce DPH. Tvoje koncové zákazníky nebude zajímat jestli to co jim bude fakturovat je s daní nebo bez daně. Je zajímá konečná částka. A v případě že bys byl plátce DPH, část své maržebys obětoval na DPH.

Nehledě na to, že pokud nebudeš plátce DPH můžeš si výdaje uplatňovat paušálem (pokud to je pro tebe výhodnější), což v případě plátce z pochopitelných důvodů nemůžeš.
Podpis v rozporu s pravidly fora - odstraneno administratorem.
xmas13
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Rop 12. 11. 2009 18:23

xmas13: a prosimte kam na takovy kraviny chodis?

pokud bude platce DPH a bude prodavat plátcům tak je to výhodnější ...

pokud bude prodávat neplátcům tak je výhodnější být neplátce ...

pokud chce uplatňovat výdaje paušálem tak klidně plátce DPH být může ...