Jak učtovat B2C eshop???

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod KUR_PITKA 1. 3. 2011 14:13

Zdravím.

Potřeboval bych poradit.

Mám jako vedlejší činnost takovou malou pc prodejnu a servis výpočetní techniky. DPH a daně mi dělá =učetní. CO se týká dokladů, snažím se v tom mít přehled, takže ji vždy dávám přijaté a vypadé doklady (faktury, paragony atd) a vše jsem si vedl v číselných řadách.

Nyní jsem ale začal prodávat přes pronajatý eshop (B2C), kde si zákazník vybere zboží , hodí do košíku akoupí jej.

Vybrané zboží firma přes kterou to dělám zabalí a pošle zákazníkovi mým jménem jakobych to posílal já sám. Mě poté přijdou dvě faktury, jedna která je že: já nakupuji od nich zboží a druhá faktura, která je: že já zboží prodávám zákazníkovi (je to ta samá která jde zákazníkovi se zbožím). Peníze ale mě netečou.takže faktury mám, ale zatím jsem nic nezaplatil.

Zákazník si zboží přebere od kurýrní firmy, zaplatí a kurýrní firma potom pošle peníze firmě od které mám pronajatý shop. Veškeré platby/zisky které z toho mám mi jdou formou zápočtů a je to vlastně rozdíl mezi těma dvěma fakturama - tohle je můj zisk.

Probém je v tom, že moje účetní je z toho totálně nešťastná, protože neví / nezná jak má doklady v B2C účtovat, protože veškeré peníze jdou firmě která mi shop pronajímá a mě jdou až nějaké drobné zápočtem.

Umí v tomto někdo poradit ? Snad jsem to popsal dobře a pochopitelně.

děkuji
386SX 16 Mhz,2 MB Ram,80MB HDD,Trident 512 Kb, 14" VGA Mono..., Sound Blaster PRO, To všechno ve SLim kejsu se 100W zdrojem...
KUR_PITKA
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mikicz 1. 3. 2011 14:40

to je hodně smutné, že účetní tohle nezvládne... Řekl bych že na tom absolutně nic není. Prostě hodí jednu do vydaných, druhou do přijatých, zlikviduje je zápočtem a hototvo. No big magic. Pokud máš daňovou evidenci, tak je to ještě jednodušší, ale v podstatě stejné.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KUR_PITKA 1. 3. 2011 14:58

no umí/neumí. "ví jak na to"(nebo si to myslí), akorát co jí štve že neví, kdy má jaké fakturu dát do dph.

Např na přelomu roku. na eshopu se 30.12.2010 prodali nějaké věci a dá se předpokládat, že budou doručeny až po novém roce a taky zaplaceny. jenže, kdy to má dát do dph? ještě ten rok?

Přesně dle data kdy je na faktuře UZDP?

Sám v tom plavu, od toho mám jí. Ono těch faktur je hodně, za měsíc cca 300ks (150+150), takže i ruční kontrola je asi šílená. No nechápu a ani se do toho montovat nechci.
386SX 16 Mhz,2 MB Ram,80MB HDD,Trident 512 Kb, 14" VGA Mono..., Sound Blaster PRO, To všechno ve SLim kejsu se 100W zdrojem...
KUR_PITKA
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mikicz 1. 3. 2011 15:18

to jako vážně? Pro DPH je rozhodné datum uskutečněné plnění uvedené na dokladu a nic jiného. Pokud se bavíme o daňové evidenci, tak pro daň z příjmu jepostatné datup přijetí, nebo vydání peněz. A to může být jiné, než DUZP.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KUR_PITKA 1. 3. 2011 15:57

co jako vážně? S těma datumama? No, asi ano. POslala mi email, kde jsou FA vystavené do 31.12.2010 a mám ji označit, které byli zaplacené v roce 2010 a které v tom novém kvůli dph. nechápu taky.

asi je čas změnit účetní
386SX 16 Mhz,2 MB Ram,80MB HDD,Trident 512 Kb, 14" VGA Mono..., Sound Blaster PRO, To všechno ve SLim kejsu se 100W zdrojem...
KUR_PITKA
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mikicz 1. 3. 2011 16:00

ano, s daty. Datup pro DPH je DUZP. Datum pro daň z příjmu je podle zaplacení. Potřebuje obě data, to rozhodně. Možná ti to jenom blbě vysvětlila na co.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KUR_PITKA 1. 3. 2011 17:13

"Datum pro daň z příjmu je podle zaplacení"

- No podle zaplacení. Ale jak on zjistí kdy byly fa zaplaceny, když mě chodí peníze jen formou zápočtů. I když se podívám zpětně na faktury, které mi byly zápočtem zaplaceny, stejně na nich vidím jen to, co je na ní vytištěno, protože peníze za tu danou Fa chodí té firmě, která eshop pronajímá a nemám možnost vědět přehled kdy a kde..

Nebo jsi myslel, datum kdy peníze chodí mě zápočtem?
386SX 16 Mhz,2 MB Ram,80MB HDD,Trident 512 Kb, 14" VGA Mono..., Sound Blaster PRO, To všechno ve SLim kejsu se 100W zdrojem...
KUR_PITKA
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mikicz 1. 3. 2011 17:21

KUR_PITKA: datum úhrady je datum předání peněz, nebo datum dohody o započtení. Tedy de, kdy to pro tebe přestalo existovat jako závazek, nebo pohledávka.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KUR_PITKA 1. 3. 2011 20:04

já to pořád nechápu. nejsem účetní a asi nebudu, tak snad ten systém někdy alespoň trochu pochopím.
386SX 16 Mhz,2 MB Ram,80MB HDD,Trident 512 Kb, 14" VGA Mono..., Sound Blaster PRO, To všechno ve SLim kejsu se 100W zdrojem...
KUR_PITKA
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Noclaf 1. 3. 2011 20:48

Hadam, ze to je ATComp, nebo neco podobnyho. Ja bych to udelal nasledovne :

V okamziku prodeje ( kdy zakaznik odklepne nakup a za podminky, ze zbozi je skladem ) :

343, 132 / 321 - DPH na vstupu, zbozi na sklade / fa prijata od eshopu
a zaroven
504 / 132 - naklad na prodane zbozi / vyskladneni zbozi
311 / 604, 343 - fa vydana zakaznikovi / trzba z prodeje zbozi, DPH na vystupu

DUZP je samozrejme okamzik nakupu ( resp. vyskladneni ), ne okamzik dodani PPLkou nebo zaplaceni.

V okamziku platby od eshopu bych zauctoval :
321, 221 / 311 - "zruseni" faktur ( vynetovani fa prijatych/vydanych) a rozdil by mel byt to, co prijde na ucet => 221.

That's all folks.
BTW - nevim ted presne, jak to je s legislativou co se tyce nejakych zapoctu - mozna by to melo byt nejak smluvne osetreno. Pripadne by eshop mel posilat nejaky sumarni doklad s doklady a vyslednou platbou - aby bylo na zaklade ceho uctovat a nemizely fa "jen tak".
-----------------------------------------
EDIT : No ja teda z popisu tipoval ucetnictvi... Na druhou stranu pokud chtela oznacit platby, tak by to svedcilo o evidenci. No ale mit zakaznika s mesicne 150+150 fakturama, ktery je platce DPH, a vest mu danovou evidenci bez pristupu k bankovnim vypisum - to bych si asi hodil masli, byt tou ucetni. Tohle uz by melo byt pod podvojnym...
Naposledy upravil Noclaf dne 1. 3. 2011 21:04, celkově upraveno 3
SI ALTERUM SIT OPTANDUM, MALIM EQUIDEM INDISERTAM PRUDENTIAM QUAM STULTITIAM LOQUACEM
Merida AM 3000D 2008 + Sigma Sport Mirage EVO X;
Noclaf
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 1. 3. 2011 20:49

Noclaf: to ovšem předpokládáš že vede účetnictví... Já bych ho tipl na daňovou evidenci a tam to je mnohem jednodušší..
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KUR_PITKA 2. 3. 2011 08:08

jsem fyzická osoba - podnikatel.
Firma neni AT ale TSB, ale systém bude asi stejný.
386SX 16 Mhz,2 MB Ram,80MB HDD,Trident 512 Kb, 14" VGA Mono..., Sound Blaster PRO, To všechno ve SLim kejsu se 100W zdrojem...
KUR_PITKA
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků