Student a živnost

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod lasto25 27. 7. 2011 16:22

Zdravím všechny diskutující. Jsem studentem VŠ, vydělávám si natáčením svateb,sportu, reklamy atd. Uvažuji o založení živnostenského listu.
Jelikož jsem student, tak sociální a zdravotní pojištění za mě platil stát.
Když si založím živnost budu muset toto pojištění platit ze svého ? Kolik to je měsíčně, nebo ročně?
A končí tím pádem pro mně jako studenta snížená sazba daně ?
Děkuji za odpovědi ohledně této problematiky!
lasto25
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod S474N 28. 7. 2011 18:00

A nemyslis si, kdyz uz jsi teda tim studentem vysoke skoly, ze bys bud tyto informace mel vedet, nebo v horsim pripade, mel bys byt schopen si je minimalne umet vyhledat. Nebo ne?
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Inženýr

Odeslat příspěvekod jirin 11. 8. 2011 01:37

Jestlize uz si vydelavas temito vecmi, tak jsi uz pravdepodobne ZL mel mit a ne ze teprve uvazujes:-)

Zdravotni za tebe plati stat. Nekdy v dubnu si podas prehled spolecne s danovym priznanim a tam se ti vypoctou zalohy, ktere pak budes mesicne platit (nejsou zadne minimalni, jenom se spocitaji podle vydelanych penez). Dalsi duben se toi zuctuje a podle toho kolik jsi vydelal ti vrati nebo doplatis ty a zase stejne. Nevim tedka kolik je sazba, ale to zvladnes najit:)

Socialni - pokud budes mit zisk (prijmy - vydaje) do nejakych 56tisic (opet dohledej nevim presne), pak neplatis nic. Pokud ot prekrocis, platis pak zase nejaky zalohy, minmalne vsak nejakych 700kc.

Jinak doporucuji na tyhle veci jakpodnikat.cz
---------------------------------------------------------------
Jirin
jirin
Návštěvník

Odeslat příspěvekod radim33 12. 8. 2011 10:17