Zdravotní a sociální pojištění

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod devy_ 10. 9. 2012 14:13

Zdravím,

chtěl bych si udělat tak trochu jasno a položit trochu netradiční dotaz.

Jde o to, že jsem stále evidovaný jako student. Při tomto statusu mám i volné podnikání jako OSVČ, nicméně v rámci studia nemusím státu nic platit (když nevydělám moc) - to OSVČ bylo spíš stejně tak trochu "pokus" nebo jak to nazvat.

Nicméně možná nastane situace, kdy budu muset přerušit studium a tím pádem přijdu o výhodu, kdy za mě stát platil soc. a zdrav. poj. (i když jsem nevydělal nějaké velké sumy :-) ).

Mno a jde mi o to,že já se v podstatě dostanu do pozice:

1) zaregistrovat se na úřadu práce > začít si hledat práci (i když vím, že třeba za rok budu pokračovat ve studiu) /vzhledem k mé situaci a nedostatku prac. míst to vidím nereálně(ano,nejsem z Prahy :-) ).

2) přejít z OSVČ volné na hlavní činnost > platit měsíčně cca 3500,-Kč za soc. a zdrav. pojištění.

Chtěl bych se zeptat, jestli je zde nějaká možnost se v první variantě nedostat k lopatě a čistit trávu u chodníků (jak to teď chytře zavedli, co mám info(když tak mě opravte), tak pokud si nenajdete třeba do 3 měsíců nějakou práci, přidělí vám veřejně prospěšné práce. Ty pokud nebudete chtít odvádět > přijdete o nárok na soc. a zdrav. > musíte si ho platit a jsme v podobné situaci jako u bodu 2).

Nejde to řešit nějakými nárazovými pracemi ve formě nějaké krátké dohody? Bude tohle stačit úřadu práce a odboru zdrav. a soc.?

V podstatě je to tak,že se chci víc realizovat ve věcech, které mě budou později živit a ne místo toho škrábat trávu u patníků. Při tom vím, že za rok do té školy opět nastoupím.

stručně shrnuto cíl: nemuset státu moc platit a trápit se s úřadem práce, jen kvůli tomu, že z os. důvodů musím přerušit na rok studium. Zní to trochu blbě, ale snad mě chápete.

Díky za užitečné info.
devy_