Daňové přiznání

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod NIXON 4. 2. 2013 16:54

Dobrý den,

rychle stručně:
OSVČ osoby provozující autoservis.
Neplatiš DPH.
Výdaje "zdaněny 80% dle paušálu".

Otázka:
Když má tato osoba "paušál" musí v daňovém přiznání vykazovat svoje náklady (díly na auta apod).

Důvod?:
Jeho účetní je po něm chce...., ale proč? :-[
Intel 4790K;GELID Tranquillo Rev.3;3x AC F12 PWN;ASUS GTX 970 MB: MSI Z97 Gaming 3;CM Silencio 550 LCD: ASUS 27";CORSAIR vengeance 2x4 GB 2133 Mhz;Corsair CX750 750W;2x SEAGGATE 1TB;1x SSD Kingstone HyperX 3K 120 Gb;Windows 7 Profesional 64 legální
NIXON
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod alexpraha 4. 2. 2013 17:43

Zeptej se účetní :-)
Pokud je autoservis živnost řemeslná, tak je vše OK - evidence příjmů, náklady procentem (80), což zahrnuje vše - provozní náklady, odpisy, náhrady, mzdy, ... A doklady prezentující náklady není potřeba schovávat.
alexpraha
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod NIXON 4. 2. 2013 17:54

a je nějaká možnost, kdy je nutné ty výdaje předkládat nebo schovávat v tomto příkladě?
Třeba jestli je to pro tu účetní výhodnější nebo lehčí. Jestli tam má o úkon navíc a může pak požadovat víc apod...

Díky moc.
Intel 4790K;GELID Tranquillo Rev.3;3x AC F12 PWN;ASUS GTX 970 MB: MSI Z97 Gaming 3;CM Silencio 550 LCD: ASUS 27";CORSAIR vengeance 2x4 GB 2133 Mhz;Corsair CX750 750W;2x SEAGGATE 1TB;1x SSD Kingstone HyperX 3K 120 Gb;Windows 7 Profesional 64 legální
NIXON
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod alexpraha 4. 2. 2013 21:55

Odpovím, snad mne ROP neokřikne.
Většina účetních doporučuje schovávat si nákladové doklady, a na konci roku se rozhodnout zda se bude účtovat dle "procent" nebo dle skutečných nákladů.
Pro účetní je stanovení nákladů „procentem“ podstatně lehčí, pro podnikatele je to nejlevnější.
Na druhou stranu, dobrá / dobrý účetní zaznamená náklady a na konci roku řekne: „tolik byly tyto náklady, tolik tyto, …, toto snížit, na toto dát pozor.“ Je na domluvě, za kolik tuto službu poskytne.
Naprostá většina podnikatelů a to jak FO tak PO vede účetnictví jen kvůli daním a berňáku. Ale stanovení daně je až druhý účel účetnictví.
Hlavní účel je přehled o stavu majetku firmy, o jejích výnosech, nákladech, dluzích, pohledávkách, pasivech atd.
Evidence nákladů ať již pro stanovení daně nebo ne, dává podnikateli přehled, kde a jaké náklady vznikly a podle toho může lépe řídit svou firmu, podnikání. U malých obratů do 0,5M to lze intuitivně, ale při vyšších obratech nebo komplikované podnikatelské činnosti, je dobré mít přehled. Dobrá rozhodnutí mohou vznikají i na základě účetních informací
OK? Srozumitelné?
alexpraha
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod NIXON 4. 2. 2013 22:10

Děláte si někdo sami daňové přiznání?
Intel 4790K;GELID Tranquillo Rev.3;3x AC F12 PWN;ASUS GTX 970 MB: MSI Z97 Gaming 3;CM Silencio 550 LCD: ASUS 27";CORSAIR vengeance 2x4 GB 2133 Mhz;Corsair CX750 750W;2x SEAGGATE 1TB;1x SSD Kingstone HyperX 3K 120 Gb;Windows 7 Profesional 64 legální
NIXON
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod xtonda 4. 2. 2013 23:21

Jo, i DPH. Ale mám to triviální.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod alexpraha 5. 2. 2013 00:09

Sobě a asi 10 až 15 dalším ;-) Letos jsem všechny vyblázil, že doklady potřebuji v říjnu, abychom věděli jak je to s hospodářským výsledkem, a oni to všichni přinesli v rosinci :- )
alexpraha
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod NIXON 5. 2. 2013 00:35

a kolik by za takovou věc měl chtít účetní průměrně?

Jestli tomu rozumím, tak stačí si vzít všechny svoje faktury které jsem vystavil a ty si dát do složky. Pak si vzít růžový formulář, vyplnit ho a odnést na finančák a na svoji pojišťovnu.

Je to všechno?
Intel 4790K;GELID Tranquillo Rev.3;3x AC F12 PWN;ASUS GTX 970 MB: MSI Z97 Gaming 3;CM Silencio 550 LCD: ASUS 27";CORSAIR vengeance 2x4 GB 2133 Mhz;Corsair CX750 750W;2x SEAGGATE 1TB;1x SSD Kingstone HyperX 3K 120 Gb;Windows 7 Profesional 64 legální
NIXON
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod alexpraha 5. 2. 2013 17:56

To je různé, každá / každý účetní má svůj systém ceníku. Nejčastěji je to podle počtu dokladů, to bývá 17 až 50 Kč za doklad, podle pracnosti a celkovém objemu služeb. U jednoduchého podnikaní, s dobře sestavenou daňovou evidencí je běžná taxa 700 až 2 000 Kč za daňové přiznání, přehled pro sociálku a zdravotní pojišťovnu, opět podle složitosti, počtu nestandardních situací apod. Co si vybavuji několik let zpět, dvě firmy, velmi podobné počtem a složitostí, jedna platila 6000 kč, druhá 2100, neboť byl extrémní rozdíl v kvalitě dodaných podkladů. U první jsem musel udělat vše znova, u druhé jsem jen sečetl pár sloupců v excelu.
alexpraha
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Rop 6. 2. 2013 08:20

NIKON: zásadní chyba je evidovat faktury ... když se mají evidovat především došlé platby. Jinak já těch přiznání dělám ... no prostě hodně.

Já mám cenu za položku u neplátce DPH 15 Kč ... koukám že jsem hluboko pod cenou.
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod NIXON 6. 2. 2013 12:18

Proč je chyba evidovat faktury? (jako, že musím o účetnictví pak dát i vystavenou fakturu, která nebyla zaplacena?)

Doporučil by mi někdo nějaký účetní program nebo kalkulačku, která vám to počítá nebo rovnou simuluje různé situace?

Děkuji mockrát
Intel 4790K;GELID Tranquillo Rev.3;3x AC F12 PWN;ASUS GTX 970 MB: MSI Z97 Gaming 3;CM Silencio 550 LCD: ASUS 27";CORSAIR vengeance 2x4 GB 2133 Mhz;Corsair CX750 750W;2x SEAGGATE 1TB;1x SSD Kingstone HyperX 3K 120 Gb;Windows 7 Profesional 64 legální
NIXON
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod xtonda 6. 2. 2013 12:31

Vystavené neuhrazené faktury, tj. pohledávky, by sis měl evidovat v každém případě ve vlastním zájmu. Do výpočtu pro DP ale nevstupují, tam je to skutečně o příjmech. Coby OSVČ uplatňující výdaje paušálem a neplátce DPH nemusíš vést účetnictví (dříve podvojné účetnictví) ani daňovou evidenci (dříve jednoduché účetnictví), stačí ti evidence příjmů.

-- 6. 2. 2013 11:34 --

Já používám už deset let program WinDUO a celkem jsem spokojen, bohužel autoři zaspali dobu a stále to dělají jako 16 - bit Win 3.11 aplikaci, na 32-bit Win Vista a novějších s tím jsou drobné problémy, na 64-bit systémech to nefunguje vůbec, takže to dnes někomu doporučovat bych si netroufl, i když jinak je to propracovaný program byť s trochu netradičním ovládáním.
xtonda
Diskutér

Odeslat příspěvekod NIXON 8. 2. 2013 13:55

Tak mě možná napadla teorie proč si nechával faktury od dodavatelů náhradních dílů. Prosím o její potvrzení nebo vyvrácení:

Protože kupuje náhradní díly od např Autokelly a ty díly pak naúčtuje za víc klasicky. (Automechanicky mají slevy na AK). Tak proto jestli se nemá pak udělat součet Kč dílů a odečíst 60% nákladů...

Blbost?
Intel 4790K;GELID Tranquillo Rev.3;3x AC F12 PWN;ASUS GTX 970 MB: MSI Z97 Gaming 3;CM Silencio 550 LCD: ASUS 27";CORSAIR vengeance 2x4 GB 2133 Mhz;Corsair CX750 750W;2x SEAGGATE 1TB;1x SSD Kingstone HyperX 3K 120 Gb;Windows 7 Profesional 64 legální
NIXON
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod S474N 8. 2. 2013 16:22

NIXON: ses trosicku mimo, bud muzes jet nakladama NEBO pausalem.Nejaky kombinace opravdu nejdou.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Daffid 12. 2. 2013 14:24

Jsem zaměstnanec a potřeboval bych poradit, na jakém řádku daňového přiznání se uvádí dodanění zrušeného životního pojištění.

Za roky 2010 a 2011 jsem zaplatil celkem 43956 (byl tam převod z jiné smlouvy) a ty roky jsem to měl jako odpočitatelnou položku. No a teď nevím, kolik procent z té částky mám uvést jako příjem a na jakém řádku to je. Vygooglil jsem, že to je podle § 10, ale ten jsem v tom přiznání ani přílohách nikde nenašel.

Poradíte?
Daffid
Návštěvník

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků