Práce v NL versus obstrukce českého finančáku

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Sailor88 21. 8. 2013 17:48

Dobrý den,bylo mi doporučeno toto forum,položím tedy dotaz.
Dejme tomu,že někdo pracuje jako kormidelník(lodník) na Holandské říční lodi.Práce je řádně zdaňována v Holandsku(včetně sociálního,zdravotního atd).
Smlouva o dvojím zdaněním je z roku 1974 a v roce 2012 měla být upravena,ale mistr Kalousek zřejmě mnoho nezměnil.
http://www.mfcr.cz/cs/legislativa/dvoji ... zemi-13472
Mohl by mi někdo přeložit do člověčiny zejména článek 16 této smlouvy?
Zaměstnavatel má sídlo v NL a řádně zdanuje tam a českej finančák ho samozřejmě nezajímá.
Takže dotazy:
Kde správně zdaňovat?
Mohu si svobodně vybrat zemi kde chci daňit?''( v rámci EU)
Může na mě finančák přijít a na základě čeho?
Jak vyzrát na finančák aby dal pokoj?:-)
Jsem povinen předloži českému finančáku na požádání doklady ze zahraničí,vejplatní pásky atd.?
Když proběhla revize té smlouvy z 1974,zůstala v ní v článku 16 pořád nesmyslná zmíňka o lidech pracujících na palubách lodí a letadel?jelikož běžně dostupná na netu je pouze smlouva z 1974 ale znění po té reviziuž jsem nedohledal.
Rozumím tomu tedy dobře že kdybych v NL dělal cokoliv jiného než na palubě lodi nebo letadla mohu danit v NL ale takto nikoliv?
Jak moc je běžné aby čr finančák komunikoval s NL finančákem?
Když nepodám finančáku informace(a já je dobrovolně nedám) co se stane?jak zjistí sám od sebe vejšku mé vejplaty aby mohl vyměřit daň?
Jen doplním že se nezdržuji mimo ČR více jak 183dnu(ale skoro)
A adresu mám taky u nás a nechci aby tomu bylo jinak.
Děkuji za odpovědi
Smlouva s NL ke stažení třeba zde:http://www.ucetnikavarna.cz/muze-se-vam-hodit/smlouvy-o-zamezeni-dvojiho-zdaneni/
Sailor88
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod alexpraha 22. 8. 2013 06:23