Daň z pronájmu bytu na hypotéku

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Masek33 8. 2. 2018 09:09

Dobrý den,
koupil jsem si byt na hypotéku, ve kterém jsem měl původně bydlet. Nakonec ale nebydlím a pronajímám ho.
Daně mi do dnes dělali v práci, protože jiný příjem jsem neměl. Nyní to je ale jinak a musím si to udělat sám.

1) Chápu správně, že pokud mi nájemník platí nájem (nájem + voda)(bez elektřiny, tu má psanou na sebe), tak klasicky přiznávám příjem? Mám od toho příjmové doklady, nájemní smlouvu a tohle všechno odnesu na berňák?

2) a) Mohu si snížit daňový základ, o úroky (daň z nich) z hypotéky, když ten byt pronajímám (mám z něj zisk)?
b)Případně od banky dostanu papír kolik jsem zaplatil na úrocích a ten odnesu na berňák, musím doložit i hypoteční smlouvu?

3) Když mám životní pojištění, mohu snížit daňový základ? Případně když tu smlouvu s pojišťovnou vypovím po 20 letech, tak budu muset vše vrátit?

Prosím poraďte mi, mám v tom trochu bordel.
Děkuji
Masek33
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod audiobullys 8. 2. 2018 17:47

Kolik máš zaplaceno na daních? Jakej je čistej pronájem, bez vody a energii a fo a dalších kravin za měsíc ve smlouvě napsanéj? Kolik měsíců byl pronájem ? Za kolik měsíců se platily úroky a kolik jsou celkem ? Kolik je potvrzeno pojišťovnou ta částka na živ.pojist. ?
Auto/ auta na sebe naky napsaný máš?

Výdaje u pronajmu jdou budto paušálně nebo skutečně počítat.
Asi nejlepší máš od danovyho poradce to nechat zpracovat, ještě tam můžeš dát odpisy nemovitosti. Záleží kolik chceš platit dan navíc, či kolik ti pomůže poradce vrátit na daních.

Ještě tam jdou dát další položky do skutecnych výdajů.
audiobullys
Diskutér

Odeslat příspěvekod Masek33 9. 2. 2018 12:51

Na daních mám zaplaceno kolem 60k (vyčetl jsem na tom potvrzení o zdanitelných příjmech od zaměstnavatele).
Čistý nájem bez služeb činí 7,8k. Pronájem trval 10 mesíců.
Úroky v bance platím celý rok a mám na nich zaplaceno cca 20k.
Od pojišťovny jsem si tento dokument nevyžádal, protože se bojím toho, že bych musel peníze vracet při vypovězení životního pojištení. Tudíž ho nejspíš ani neuplatním.
Auto není.

Nakonec jsem požádal jendu účetní zda by mi s tím nepomohla. Tak uvidím jetsli si najde čas. Ale i tak bych v tom rád měl jasno.
Masek33
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod audiobullys 11. 2. 2018 23:20

Tak 60 k to je z čeho vracet, sice úroky malý.
To auto je zadarmo 48 000 za rok, další dvě po 5000 Kč / měsíc/ jedno auto.
Jediné co pomůže na snížení daní jsou zrychleny odpisy nemovitosti. Na 2 mil byt mi to ukazuje 66 tisíc příští rok už 128 tisíc.
Plus do výdajů jdou dát různý náklady, třeba školicí kurzy ohledně pronájmu a dani od daňových poradců kteří bývají často na školení ohledně pronájmu zváni.

Co se týče zivotniho pojištění, mám už třetí úředníci na fu a žádný to nevadilo , stačí říct že už si nesporis na smlouvě , případně máš novou kde sporis min.
Měl jsem jeden rok třeba 12000 pak snížení, a pak drobný třeba pod 2000 a poslední roky už nula. a nikdo to neřeší.

Paní může mít kecy že pronajimam pokoj příbuznému ve svý Nemo a uplatňují si 48000 Kč na auto. Já jí řekl já ten zákon nevymyslel, že si můžu autem jet nakoupit záclony či tapetu do pokoje a rázem je to dle zákona v pořádku. A žádnou knihu jízd si vést nemusím a můžu tím autem jezdit soukromě.

Co se týče smlouvy na hypo tak při prvním odpočtu ji chtěli vidět i známá co má lišku ji musela pak dodat. Daňovýmu poradci jsem taky další smlouvy posílal naskenovaný, jestli je posílal fu v přiznání už nevím.
audiobullys
Diskutér

Odeslat příspěvekod LaNov 12. 2. 2018 21:18

Úroky z hypotéky v případě pronajatého bytu uplatnit nejdou a životní pojištění jen u smluv až do 60 let.
V případě pronájmu bytu je cesta nejmenšího odporu paušál: příloha č. 2 ř. 201 dát 78 tis., náklady 30%, daň bude něco přes 8 tis. ...
LaNov
Diskutér

Odeslat příspěvekod octaviampi 13. 2. 2018 07:29

Jde o to, jake jsou odpisy. Pokud odepise vic jak 30%, logicky se mu vyplati jit cestou realnych nakladu.
octaviampi
Diskutér

Odeslat příspěvekod audiobullys 13. 2. 2018 07:44

Když se dá trapnej paušál 30 procent jenom, tak úroky uplatňovat nemůžeš. Pokud má Nemo cenu jen 1 milion tak zrychlenéj odpis je v prvním roce 33 000 Kč, což je více než paušál 30 procent z 78 tisíc.
audiobullys
Diskutér

Odeslat příspěvekod revy13 16. 3. 2018 09:50

zdravím, prosím ještě o radu ohledně uznatelných nákladů, může si tam dát i pojištění úvěru (neschopnosti splácet)? myslím si, že ano, také se to týká pronajatého bytu, ne?
revy13
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ebroker777 16. 2. 2019 19:44

Pronajímal jsem v minulém roce byt (koupený v roce 2010) jako fyzická osoba a teď bych chtěl podat daňové přiznání , kde použiju "metodu - skutečné výdaje". Takže největší položkou jsou odpisy. Budu si muset nechat vyhotovit "drahý odhad nemovitosti" nebo to jde nějak obejít ?
Díky.
Ebroker777
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Rop 17. 2. 2019 07:09

Nejde. V zákoně o daních z příjmů je totiž jasně uvedeno: reprodukční pořizovací cena v ostatních případech určená podle zvláštního právního předpisu;1a)
Přičemž odkaz 1a) je Zákon č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a o změně některých zákonů (zákon o oceňování majetku).

Mimochodem co je na znalečáku na byt drahého? Řekněme, že první rok se nezaplatí úsporou na daních, ale druhý rok už určitě.
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yowie 17. 2. 2019 18:59

Ahoj Rope, a mě kdosi tvrdil, že odhad nemůžu použít a má se odepisovat dle pořizovací ceny. Mám dva hypotetické dotazy:

1. Majitel koupil byt v Praze před několika lety za 2,5 mil. a chce byt za rok až dva začít pronajímat. Aktuálně se identické byty v okolí prodávají za 4,5 mil a více, tzn. případný odhad ceny nemovitosti nebude určitě nižší, než 4 mil. Může si tedy majitel nechat udělat odhad a při prvním přiznání začít odepisovat tu nově odhadnutou cenu bytu, tedyčástku 4 - 4,5 mil. Kč?

2. Majitel koupil byt za 2,9 mil. v Praze a už pronajímá a odepisuje (degresivní odpis). Může majitel i v této situaci udělat nový odhad a začít odepisovat z částky třeba 4,5 mil.(minus to, co už je odepsáno)?

Předem velice díky za odpovědi, bohužel jsem zatím nenarazil na nikoho, kdo by mi na tohle spolehlivě odpověděl.
yowie
Diskutér

Odeslat příspěvekod Rop 17. 2. 2019 20:16

Zahájení prvního pronajímání do pěti let od nákupu se odepisuje z pořizovací ceny, při přerušení nájmu a novém započetí pronajímání se pokračuje v odepisování.

Zahájení prvního nájmu nad pět let od nákupu se odepisuje z reprodukční pořizovací ceny (znaleckého posudku), při přerušení nájmu a novém započetí pronajímání se pokračuje v odepisování.
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ebroker777 17. 2. 2019 20:31

Rop píše:Nejde. V zákoně o daních z příjmů je totiž jasně uvedeno: reprodukční pořizovací cena v ostatních případech určená podle zvláštního právního předpisu;1a)
Přičemž odkaz 1a) je Zákon č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a o změně některých zákonů (zákon o oceňování majetku).

Mimochodem co je na znalečáku na byt drahého? Řekněme, že první rok se nezaplatí úsporou na daních, ale druhý rok už určitě.


Odhadce musí jít do bytu, takže se to musí domlouvat s nájemníkem, odhad vyjde u garsonky na min. 4,5 tis. Kč, což není málo.
Ebroker777
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod saabik 18. 2. 2019 07:08

Jedná věcná. Pokud daním podle skutečných výdajů, úroky z hypotéky odečíst lze.
saabik
Diskutér

Odeslat příspěvekod Rop 18. 2. 2019 08:23

Ebroker777 píše:Odhadce musí jít do bytu, takže se to musí domlouvat s nájemníkem, odhad vyjde u garsonky na min. 4,5 tis. Kč, což není málo.

Příklad:
Nájemné bez energií: 7 000 Kč
Roční nájem = 84 000 Kč
Znalecká hodnota bytu = 2 000 000 Kč
Cena znaleckého posudku = 5 000 Kč

Základ daně při použití paušálu = 58 800
Daň při použití paušálu = 8 820 Kč

Odpisy 1. rok = max 28 000 Kč
Odpisy 2. rok = max 68 000 Kč

Základ daně 1. rok = 84 000 - 28 000 - 5 000 = 51 000 Kč
Daň 1. rok = 7 650 Kč

Základ daně 2. rok = 84 000 - 68 000 = 16 000 Kč
Daň 2. rok = 2 400 Kč

Úspora v prvních dvou letech = (8 820 - 7 650) + (8 820 - 2 400) - 5 000 = 2 590 Kč
Úspora každý další rok = 8 820 - 2 400 = 6 420 Kč

Pořád nechápu co je na znaleckém posudku drahého.
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ebroker777 21. 2. 2019 07:44

Mám tři hypotéky na tři byty, které pronajímám
Chtěl bych si vzít čtvrtou u Hypoteční banky a potřebuji, aby se mi započítavaly příjmy z hlavního pracovního pracovního poměru a z těchto tří pronájmů při výpočtu bonity.
Potřeboval bych vědět jak banka nahlíží na příjmy z pronájmů, jestli použít
"paušál nebo skutečné výdaje" v daňovém přiznání?
Díky za odpověď
Ebroker777
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ebroker777 22. 2. 2019 10:47

Pronájem bytu
Lze jeden rok uplatnit "skutečné náklady" a další rok přejít na "paušál"?
Ebroker777
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Rop 23. 2. 2019 20:42

Ano. Jenom je potřeba při přechodu udělat úpravy dle § 23 odst. 8 zákona o daních z příjmů a to formou dodatečného daňového přiznání za předchozí rok. Upozorňuji, že po dobu paušálu běží odpisy v plné výši (nelze je pozastavit nebo mít nižší procento).
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ebroker777 25. 2. 2019 16:35

Tady na penezich.cz píšou, že to dodatečné daňové přiznání nemusí být podáno vždy.

"Pronajímatel by si měl vždy za daný rok spočítat, který způsob výpočtu základu daně bude pro něho výhodnější. Každý rok si může vybrat, jen je potřeba dát si pozor, aby v důsledku této změny nebylo potřeba podat dodatečné daňové přiznání za předchozí rok (například existují-li nesplacené pohledávky z nájemného)."

Zdroj: https://www.penize.cz/dan-z-prijmu/3133 ... -na-vydaje
Ebroker777
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Rop 26. 2. 2019 07:52

Při přechodu ze skutečných výdajů na paušál:
- se přidaňují - pohledávky (a zásoby)
- se oddaňují - závazky

Při přechodu z paušálu na skutečné výdaje se přidaňují pohledávky.

Pokud v okamžiku přechodu neexistují tyto položky, pak se dodatečné přiznání podávat samozřejmě nemusí. U nájmu si to dokonce dovedu představit, protože dle NOZ se nájemné platí do 5. dne měsíce a závazky se hradí cca do poloviny měsíce (fond oprav).
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sergi 27. 2. 2019 01:43

Dobrý den, měl pár otázek: V roce 2018 jsem si koupil byt, který jsem se nakonec rozhodl pronajmout. Do bytu jsem pořídil kuchyňskou linku za cca 75 tis (materiál a spotřebiče jsem koupil v IKEA, tudíž nemám jednu fakturu na 75 tis, ale 3 účty po cca 25 tis, realizace linky byla svépomocí), a další vybavení (vestavěná skříň, pračka, nábytek, TV...) za cca 50 tis. Byt jsem nakonec pronajal až od prosince, takže jsem utržil pouze jeden nájem cca 10 tis.
Moje otázka zní:
1) je možné kuchyňskou linku zařadit do 5. odpisové skupiny jakou součást zřizovacích nákladů nebo mohu kuchyňskou linku zařadit do odpisové skupiny 2 (v souhrnu je cena >40tis) a odepsat ji v průběhu 5 let
2) Pokud bych ji mohl odpisovat jako 2. skupinu, je možné si ji začít odepisovat až za rok 2019 (u 5. skupiny by to jít mělo, u 2. skupiny nevím).
3) Vzhledem k tomu, že v roce 2018 jsem měl přijmy 10tis, ale výdaje 50 tis (za to vybavení), tak mi asi musí vzniknout daňová ztráta, že? Nenajde se způsob, jak si ty náklady uplatit až v roce 2019? (Nechce se mi moc do daňové ztráty skrz prodloužení možného doměření daně o 5 let)
4) Myslíte, že je možné tu vestavěnou skříň za 13 tis dát do skupiny vestavěného nábytku a odepsat to společně s kuchyňskou linku v průběhu 5 let?

Díky moc za pomoc
sergi
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Rop 27. 2. 2019 10:21

Kuchyňská linka je součástí stavby (předpokládám, že je pevně spojena se stavbou).
Vestavěná skříň je součástí stavby.
Spotřebiče v kuchyni je trochu oříšek a tam je potřeba popis, co je tam za spotřebiče a jak jsou zapojeny a zda stojí samostatně nebo ne.
Nábytek - zase je rozdíl mezi spojeným se stavbou a stojícím samostatně.
Pračka je samostatná movitá věc, televize taky.

Čili co je součástí stavby je součástí pořizovací ceny bytu (v první roce se nejedná o technické zhodnocení). Čili se odepisují v 5. odpisové skupině.

Jinak začít odepisovat lze později, než v první roce. Ale nedoporučoval bych. Spíš bych doporučil odepsat např. 0,01 % (při rovnoměrných odpisech lze sazbu jakkoliv snížit). V dalším roce bude možné odepsat 3,4 % (kdyby se nezačalo odepisovat, tak by to bylo jen 1,4 %).
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sergi 27. 2. 2019 17:47

Dobrý den, děkuji za vaši odpověď. Takže nábytek, pokud je vesetavěný, budu odepisovat 30 let (dost nešťastné, protože dnešní nábytek většinou vydrží jen pár let).
Nábytek samostatný (např rozkládací pohovka, stůl..), pokud jsou jednotlivé kusy do 40tis odepsat nemohu vůbec, takže ho musím uplatnit v roce pořízení jednorázově (a pokud nebudu chtít prokázat daňovou ztrátu, tak mi to prostě "propadne").
Asi není možné brát samostatný nábytek jako nějaký soubor? :) V součtu by to na těch 40 tis možná bylo, samostatně bohužel ne.
Jinak moc díky za tip s tím odepisováním 1 desetiny promile v prvním roce - supr nápad.

Díky
sergi
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Rop 1. 3. 2019 18:19

Jedna desetina procenta. Míň se udělat nemůže.

Pokud je obýváková stěna složena z pěti skříněk a ladí k sobě, tak to asi soubor bude.
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod morgun 21. 3. 2019 08:20

Prosim mozte poradit ako odpisovat nemovitost a uznat naklady ked prenajimam byt ako fyzicka osoba?
Staci pri spocitavani nakladov pridat kolonku odepsani nemovitosti?

Budem danit podla skutocnych nakladov, mam mnozstvo blockov na nabytok, material a opravy, ktore som dal do bytu. Ak by som mohol odpisovat byt, tak budem blizko 0 zisku.
morgun
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Rop 22. 3. 2019 19:14

A byt jsi koupil kdy?

Skříňky volně stojící nebo vestavěné?
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod morgun 22. 3. 2019 23:29

Byt som kupil na prelome 2017/2018. Zmluvy sa podpisovali 2017 a vtedy sa spravili aj nejake opravy a kupil som nabytok/vybavenie. 1/2018 sa dokoncil prevod. Vsetko je volne stojace
Prenajimat som zacal 2/2018

Celkom dobry clanok je tento https://www.penize.cz/dan-z-prijmu/3136 ... sy-a-dalsi
Kalkulacka na odpisy https://www.uctovani.net/kalkulacka-odp ... chlene.php

Ak tomu dobre chapem,
spocitam naklady:
material, spotrebice, opravy
Uver z hypoteky
fond oprav, poistenie nehnutelnosti
4000/mes naklady na auto
odpis zo [zaplatenej sumy + dan z nabiti] - byt je v kategori 5 a plati na nho:
prvy rok 1,4 %, dalsie roky 3,4 %
- Neviem co znamena "3,4 % pro zvýšenou vstupní cenu"

Ak dobre rozumiem, tak odpisy mozu byt minimalne 0,01%. Keby som si uplatnil nizsie odpisy v jednom roku, mozem si v dalsom uplatnit vyssi odpis do vysky, ktory som neuplatnil predchadzajuci? V prvych 2 rokov napr 0,01 % a 4,79 %?
morgun
Návštěvník

Odeslat příspěvekod morgun 24. 3. 2019 16:09

Este otazka (nenasiel som edit k povodnemu postu),
Moze sa jeden byt odpisovat rovnomerne a druhy zrychlene?

Premyslam, ze by som jeden byt predcasne splatil a mozno ho v buducnosti pouzil ako rucenie. Preto by sa mi hodilo jeden mat na zrychleny a druhy rovnomerny odpis. Zisky drzat cca na nule. Aj druhy byt som kupil v roku 2018. Takze tera prvykrat podavam priznanie.
Su nejake limity na naklady, ked prenajimam 2 byty? Je nieco v tomto pripade odlisne?
Predpokladam ze naklady na auto si mozem zapocitat iba 1x a nie podla poctu bytov :)
morgun
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Rop 25. 3. 2019 14:42

Najdi si daňového poradce. Co nejdřív. Nech si odložit přiznání o 3 měsíce a dej mu lejstra.

Protože:
1. musíš stanovit pořizovací cenu bytu - což není kupní cena, ale může v tom být i vestavěný nábytek či některé práce, které mají charakter technického zhodnocení. Což bez konkrétních dokladů se udělat nedá.
2. Fond oprav musíš řešit samostatně - tedy výši fondu oprav ke dni kdy jsi nakoupil - ten průběžně nesleduješ, ale nový fond oprav sleduješ, zda v něm není technické zhodnocení bytu.
3. Sazby odpisů jsou maximální (čili první rok max 1,4 %, další roky max 3,4 %).
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod morgun 25. 3. 2019 22:01

Myslim, ze teraz najst danoveho poradcu je uz trochu neskoro, najma ak chcem, aby bol rozumny a nie len nudzovka. Dalo by sa to radsej v pripade chyby riesit opravnym podanim? Planujem to odoslat cez datovku cez vikend
To co sa robilo na byte, boli len drobnosti: vymalovanie, vymena zasuviek a hadiciek. - Na ani jednom z bitov to nebolo nad 40 tis. Blocky su rozdlene, takza navacsi je 14 tis.
Jeden byt mal len kuchynu a v druhom sice nabytok bol, no okrem kuchyne a vane, nic nebolo vstavane. Ani nove veci nie su vstavane

Da sa jeden byt odpisovat rovnomerne a druhy zrychlene?

EDIT: z fin uradu mi odpisali, ze

Dle zákona o daních z příjmů si způsob odepisování (rovnoměrný X zrychlený) pro každý nově pořízený hmotný majetek stanoví odpisovatel a nelze jej změnit po celou dobu jeho odpisování.

+ Vyjdete z ceny nemovitosti (uvedena v kupní smlouvě + daň z nabytí) a vytvoříte si tabulku odpisů podle zákona.
morgun
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Rop 26. 3. 2019 18:59

Nevím jestli nějaký daňový poradce je "jen nouzovka". Tedy myslím fakt daňového poradce a ne tetu co peče dorty a k tomu dělá účetnictví. Ale každý svého štěstí strůjcem.

Jinak každý majetek lze odepisovat jinou metodou.

K tomu je nutné vést evidenci příjmů, pohledávek, výdajů, závazků, dlouhodobého majetku, fondu oprav a ještě k tomu zálohy na služby přijaté a poskytnuté a jejich vyúčtování, aby byl člověk schopen splnit nároky dle zákona 67/2013 Sb. Kdyby to nebyla manželka, tak bych se na to vykašlal. Zlatej podnikatel :lol:
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod morgun 27. 3. 2019 01:05

uprimne, fakt ma stve ze je to takto zlozite. Rop, dakujem za vsetky vyjasnenia a rady, ktore si uz napisal.

Nechcem nikoho urazat, no myslim si ze spadam do 80 % normalnych pripadov.
Nehladam podvody, ked pridem do straty, kludne aj za 8 rokov oddokladujem vsetky vydavky. Zavazky si plnim a platim elektronicky, takze tiez ziadny problem dokladovat.

Zalohy prijate a poskytnute su stabilne, realne mi zdovodnuje a vypocitava SVJ.
Iba nechcem platit Andrejovi zbytocne viac ako musim. Uz mu davam dost v ramci zamestnania.
morgun
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Rop 27. 3. 2019 08:35

Tady je potřeba rozdělit dvě povinnosti, které pronajímatel má:
1. Platit daně - tam se všechny povinnosti dají přirovnat podnikateli (jenom se nedělají přehledy pro sociálku a zdravku), ale zase se musí sledovat fond oprav u SVJ a posuzovat co je a co není technické zhodnocení bytu.
2. Vyúčtovat zálohy nájemníkovi (a s tím je spojeno i vyúčtování záloh od poskytovatelů služeb - elektřina, plyn, odpad, SVJ)
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod morgun 27. 3. 2019 09:59

Dakujem, fond oprav budem sledovat. Za posledny rok sa nic neopravovalo.
Chystaju sa opravy tie sa budu robit az na konci roka
morgun
Návštěvník

Odeslat příspěvekod morgun 30. 3. 2019 10:10

Vsetko som popocital a zistil som, ze len s fixnymi nakladmi (hypo, auto, poistka, fond oprav) a odpismi som v minuse. A nemusim vobez zapocitavat vydaje na vybavenie bytu a podobne jednorazove naklady.

Ake su dovody, nemat uctovnu stratu?
morgun
Návštěvník

Odeslat příspěvekod sergi 30. 3. 2019 12:08

Prodlouží se doba, kdy tě může finanční úřad zpětně kontrolovat (o 5 let).
sergi
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod morgun 30. 3. 2019 18:20

Sergi, ak je to len o dlhsej dobe kontroly, tak o tomto som vedel, a ziaden problem v tom nemam. Obaval som sa nejakych inych povinnosti, alebo obmedzeni - ze si napr nieco nemozem dat do nakladov (auto...)

Dakujem
morgun
Návštěvník


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků