Daň z pronájmu bytu na hypotéku

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Rop 26. 3. 2019 18:59

Nevím jestli nějaký daňový poradce je "jen nouzovka". Tedy myslím fakt daňového poradce a ne tetu co peče dorty a k tomu dělá účetnictví. Ale každý svého štěstí strůjcem.

Jinak každý majetek lze odepisovat jinou metodou.

K tomu je nutné vést evidenci příjmů, pohledávek, výdajů, závazků, dlouhodobého majetku, fondu oprav a ještě k tomu zálohy na služby přijaté a poskytnuté a jejich vyúčtování, aby byl člověk schopen splnit nároky dle zákona 67/2013 Sb. Kdyby to nebyla manželka, tak bych se na to vykašlal. Zlatej podnikatel :lol:
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod morgun 27. 3. 2019 01:05

uprimne, fakt ma stve ze je to takto zlozite. Rop, dakujem za vsetky vyjasnenia a rady, ktore si uz napisal.

Nechcem nikoho urazat, no myslim si ze spadam do 80 % normalnych pripadov.
Nehladam podvody, ked pridem do straty, kludne aj za 8 rokov oddokladujem vsetky vydavky. Zavazky si plnim a platim elektronicky, takze tiez ziadny problem dokladovat.

Zalohy prijate a poskytnute su stabilne, realne mi zdovodnuje a vypocitava SVJ.
Iba nechcem platit Andrejovi zbytocne viac ako musim. Uz mu davam dost v ramci zamestnania.
morgun
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Rop 27. 3. 2019 08:35

Tady je potřeba rozdělit dvě povinnosti, které pronajímatel má:
1. Platit daně - tam se všechny povinnosti dají přirovnat podnikateli (jenom se nedělají přehledy pro sociálku a zdravku), ale zase se musí sledovat fond oprav u SVJ a posuzovat co je a co není technické zhodnocení bytu.
2. Vyúčtovat zálohy nájemníkovi (a s tím je spojeno i vyúčtování záloh od poskytovatelů služeb - elektřina, plyn, odpad, SVJ)
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod morgun 27. 3. 2019 09:59

Dakujem, fond oprav budem sledovat. Za posledny rok sa nic neopravovalo.
Chystaju sa opravy tie sa budu robit az na konci roka
morgun
Návštěvník

Odeslat příspěvekod morgun 30. 3. 2019 10:10

Vsetko som popocital a zistil som, ze len s fixnymi nakladmi (hypo, auto, poistka, fond oprav) a odpismi som v minuse. A nemusim vobez zapocitavat vydaje na vybavenie bytu a podobne jednorazove naklady.

Ake su dovody, nemat uctovnu stratu?
morgun
Návštěvník

Odeslat příspěvekod sergi 30. 3. 2019 12:08

Prodlouží se doba, kdy tě může finanční úřad zpětně kontrolovat (o 5 let).
sergi
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod morgun 30. 3. 2019 18:20

Sergi, ak je to len o dlhsej dobe kontroly, tak o tomto som vedel, a ziaden problem v tom nemam. Obaval som sa nejakych inych povinnosti, alebo obmedzeni - ze si napr nieco nemozem dat do nakladov (auto...)

Dakujem
morgun
Návštěvník

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků