Jsem student a chci založit SRO

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod lukamodric11 8. 10. 2018 08:15

Dobrý den, v tuto chvíli jsem student a mám živnost, kterou bych chtěl zrušit a následně založit s.r.o. Mé dotazy jsou:


1) Když už nebudu mít živnost, nemusím podávat daňové přiznání na mé IČO? Daňové přiznání k dani z příjmu podávám pouze za tu právnickou osobu?
2) Chtěl bych sro založit v lednu 2019, daň z příjmu zaplatím naráz až v roce 2020?
3) Zdravotní pojištění za mě hradí škola, soc. nehradím - je lepší se u sebe zaměstnat na DPP do 10 000 Kč, abych nemusel v budoucnu platit ta pojištění? Lze to vůbec takto?
4) Když budu kupovat věci z Číny do 22 eur, musím mít JSD, nebo stačí výpisy z účtu do učetnictví?
lukamodric11
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod audiobullys 10. 10. 2018 01:10

1. dp za rok 2018 na fyzickou osobu, kdy skončí ičo je jedno, pokud bude ičo na právnickou v lednu tak bez dan. přiznání.
2. z příjmu dle účetnictví co vyjde nejdříve 2020, pokud nebudou větší obraty
3. sro má nějaký obor činnosti - má nějaké příjmy a má také výdaje. ty budeš jako fyzická osoba dělat pro svoji právnickou firmu co ? stejnou činnost - obor ?
první je odměna jednatele do 2499 Kč se sepsanou smlouvou, potom bych si našel články jak zaměstnat sám sebe ve své firmě a pak pro objasnění zašel se poradit s nějakým dan.poradcem, at ti vysvětlí všechny paragrafy co ti hrozej, a co dalšího hrozí od těch kterých úřadů.
nakonec třeba skončím u toho že zaplatíš 19 ze zisku a tvůj zamýšlený zisk zdaníš ještě jednou a to 15 procenty.
4. a jestli je celý business založený na dovozu věcí s číny a prodej přes aukro, bazoš... tak se poptej někoho kdo v tom dělá, jak se užíví, jak to daní, jestli náhodou není ve trátě či nemá xx zboží naskladněno. hlavně by to chtělo vědět jaká je i konkurence.