Pocatek evidovani nakladu

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod kajoush11 7. 9. 2006 07:56

Chci se zeptat od kdy mohu evidovat naklady ve sve Danove evidenci.

ZL mam od 15.rijna 2005 ale DIC, a registraci na FU az k 1.1.2006. Slysel jsem ze mohu mit naklady 3 mesice pred zacatkem, ale co je zacatek? Den kdy dostanu ZL?

Take bych se chtel zeptat jak to je s fakturaci v Eurech, kdyz vystavim fakturu na 5 EUR, tak do penezniho denik dam polozku v Kc s tim ze si poznamenam aktualni vysi kurzu CNB, podle ktereho jsem tu polozku prevedl?

Je povinnost v danove evidenci rozlisovat pokladnu a BU? A musim evidovat tu kterou polozku z BU ze opravdu odesla na tu fakturu? Kontroluje se to? Jde mi o to ze treba nekdy vyberu z bankomatu a dam to nekomu osobne resp. ja dostanu zaplaceno pul v hotovosti a treba zbytek na ucet. "Vkladat si na BU" nebo evidovat pokladni doklady se mi opravdu nechce, tak jestli musim mit polozky z BU presne dolozitelne.

Moc dekuji za pomoc.
kajoush11
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod kajoush11 10. 9. 2006 10:05

Chjo... nikdo nevite?
kajoush11
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod paysoft 15. 9. 2006 20:16

Výdaje v souvislosti s podnikáním lze uplatnit až 12 měsíců před vydáním ŽL.

Jinak na DE nejsou kladeny žádné zvláštní požadavky. To znamená, že minimálně vedete evidenci o příjmech ( o vydaných fakturách a dni, kdy byly tyto faktury zaplaceny) a výdajích (přijatých fakturách a dni, kdy byly zaplaceny, a dalších účtenkách (paragonech), prokazujících výdaje do podnikání).
Nemusíte evidovat zvlášť BANKU A POKLADNU.
I když, není to na závadu a pokud je dokladů více, vřele doporučuji.
paysoft
paysoft
Návštěvník

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 17. 9. 2006 12:58

Nevím, jak je to s fakturací v EUR, ale ve firmě jsme právě řešili fakturaci na Slovensko. Dle sdělení účetního, musí být faktura v Kč (prý kvůli odvodům DPH). Máme podvojné účetnictví.
Fakturu jsme tedy vystavili v Kč, následně převedli kurzem a vybrali částku v SKK.

Ohledně placení v hotovosti. Hodně začínajících podnikatelů to dělá tak, že si fiktivně založí pokladnu s dostatečně vysokou hotovostí a z té potom platí, protože pokladna se nesmí nikdy dostat do mínusu a na začátku těch peněz samozřejmě moc není, tak se shánějí kde se dají. A dělat pokaždé "vklad do firmy", když někde seženu pár tisíc, je samozřejmě blbost.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod paysoft 17. 9. 2006 13:39

U OSVČ se stav Poladny a ani BU nikde oficiálně neuvádí. Takže klidně může být Pokladna i v mínusu. Ona ani povinnost mít podnikatelský účet není u OSVČ nikde předepsána.
Rozdělení úhrad na "bankou" a "pokladnou" považuji spíše za evidenční věc pro mě jako OSVČ - ono POKLADNOU znamená, že platba proběhla v hotovosti
paysoft
paysoft
Návštěvník


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků