Dohoda o provedení práce

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod czskittle 28. 1. 2007 21:08

Dobrý den,

studuji VŠ a zároveň si přivydělávám na DPP. Zajímalo by mě, zda za mě daně VŽDY odvádí zaměstnavatel nebo zda existují nějaké sitace, kdy bych si příjmy měl danit sám?

Z příspěvků, které jsem si zde prošel, jsem nabyl dojmu, že je to v případě DPP opravdu povinností zaměstnavatele, ale raději bych si to ještě nechal od někoho z Vás potvrdit.

Děkuji za odpověď a Váš čas.
czskittle
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Premysl Tiser 29. 1. 2007 00:58

Zamestnavatel odvadi bud dan (15% srazkovou) nevo zalohu na dan (20% z hrubeho prijmu). Zalezi na vysi prijmu. Pokud je to ta druha varianta, muzete dan na konci roku vyuctovat bud pres zamestnavatele nebo primo u FU pres priznani k dani z prijmu FO a jako skudentovi by Vam meli prinejmensim cast dane vratit. Pokud platite srazkovou dan, mate smulu, nikdo Vam ji nevrati.
Ekonomicke poradenstvi pro male a stredni podniky, transformace a prodej firem, poradenstvi pro obce, mesta, kraje a statni spravu, vyberova rizeni, kofinancovani k fondum EU.
Premysl Tiser
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rop 31. 1. 2007 00:43

Nebo je tu ještě možnost podepsat prohlášení k dani (odborně se tomu říká "takovej růžovej papír") a pak zaměstnavatel bude vždy odvádět zálohy na daň z příjmů, které na konci roku se státem zúčtujete :-)

Pozor "takovej růžovej papír" můžete podepsat v jedné chvíli jen u jednoho zaměstnavatele :-)

A nebo začít podnikat ... tam si vládnete sám, ale má to mnohá další uskalí :-)
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vojta.N 19. 2. 2007 16:08

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat: