Základní povinnosti živnostníka

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Trib1 6. 4. 2007 19:31

Jsem v této oblasti úplný nováček. Čerstvě mám vyřízen nový živnostenský list (jsem student, neplátce dph). Chtěl bych se optat na několik záležitostí.

1) Stačí mi vést si obyčejnou tabulku v Excelu o přijatých platbách, kde si budu zaznamenávat údaje "od koho, za co, kolik, kdy"?
2) Když budu prodávat reklamu na Internetu, stačí uvádět jako účetní položku na faktuře třeba právě "Reklama na Internetu"?
3) Je možné přijímat i platby složenkou či doporučeným dopisem na moji adresu nebo je nutné, aby všechny transakce šly přes účet, který jsem uvedl na finančním úřadě?
4) Pokud mi faktura do data splatnosti zůstane nesplacena, mohu ji jednoduše vyřadit nebo musím posílat nějakou storno fakturu?
5) Jsou pro platby ze Slovenska nějaké odlišnosti?
6) Je nutné udělat si razítko?

Díky tomu, kdo mi pomůže.
Trib1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Žulda 6. 4. 2007 21:43

1 - ano
6 - není potřeba
S tím ostatním si jistej nejsem ;)
Žulda
Diskutér

Odeslat příspěvekod Rop 6. 4. 2007 22:04

No .... takže
1. tady jsou dvě podmožnosti
a) budete uplatňovat výdaje paušálně (50 % z příjmů) - stačí vést evidenci příjmů
b) budete uplatňovat skutečné výdaje - pak musíte vést daňovou evidenci (čili údaje o příjmech a výdajích a majetku a závazcích)
Měl byste si vybrat co je pro vás výhodnější ... hlavně z daňového hlediska a taky aby váš zisk nebyl vyšší než cca 45 000 Kč abyste neplatil na konci příštího roku šílený doplatek na sociálním pojištění :-)

2. je to jedno co tam napíšete ... hlavně abyste měl na to živnostenský list :-)

3. Přijímat platby můžete jakkoliv čili obálka, složenka, hotovost, přes účet (zatím se česká legislativa nepoprala s paypalem a podobných službách)