DPC x ZL

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod kefish 18. 4. 2007 14:33

Mam takovyto dotaz. Jsem student a pri studiu trvale pracuji pro zamestnavatele na DPC. Uvazuji o moznosti pracovat pro nej na ZL. Pokud se nepletu, momentalne za me odvadi navic 35% z hrube mzdy statu. Uvazuji spravne, ze pokud bych si poridil ZL a domluvil se s nim, ze o techto 35% mi zvysi mzdu, on by za me uz nemusel platit nic, a ja bych tuto dan rovnez neplatil? Ma prace na ZL v tomto pripade nejaka uskali oproti praci na DPC? Dekuji.
kefish
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Rop 18. 4. 2007 16:13

Úskalí je hned několik:

1. podnikatel = samostatně
zaměstnání = na příkaz zaměstnavatele

čili nemohl byste pracovat neustále pro jednoho "odběratele", neboť by to mohlo být klasifikováno jako pracovní poměr ...

2. musíte si sám sestavit daňové přiznání (což znamená buď náklady paušálem nebo vést daňovou evidenci) ... zde doporučuji rady odborníka (účetní či daňový poradce)

3. administrativa ... nějaký čas vám dá vyřízení ŽL ... něco vám zabere podávání přiznání a ostatních přehledů ...

4. má to i výhody ... jakožto podnikatel si můžete uplatnit do nákladů to co byste si v zaměstnání nedal ....

a tady zarazím ... a zeptám se ... o jaký obor by šlo ... případně to trochu specifikujte ... :-)
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Administrátor

Odeslat příspěvekod kefish 18. 4. 2007 17:51

Jedna se o praci v IT - pomerne siroky zaber - sprava + vyvoj + site. Nejak tak:)

Klasifikovano jako pracovni pomer by to bylo kym?
Jsem podpisový virus. Prosím, zkopírujte si mě, abych se mohl rozšířit.
kefish
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Rop 18. 4. 2007 18:41

tak od zadu ... klasifikováno jako pracovní poměr by bylo kontrolou z úřadu práce