Lépe práci vyfakturovat nebo Dohodu o pracovní činnosti?

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod Trib1 5. 6. 2007 14:09

Možná už tu podobné téma bylo, za což se omlouvám, ale jsem v časové tísni si všechno procházet.
Odpracoval jsem nárazově jednu práci za asi 10.000 Kč čistého. Jsem student. Je pro mě výhodnější tuto sumu zaměstnavateli vyfakturovat nebo si to nechat jako Dohodu o provedení práce? Bude možné, aby mi byla státem vrácena daň, když jsem zároveň veden jako živnostník?
A co je výhodnější pro zaměstnavatele?
Trib1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod paysoft 5. 6. 2007 16:27

Pokud se domluvíte na DPP, pak je to pro zaměstnavatele jedno, jestli vám to dá formou "mzdy" na DPP nebo stejnou částku na fa. Jeho mákladem jen ta "mzda", nebot se z odměny na DPP neodvádí SP a ZP.
Pokud mu budete fakturovat, můžete si uplatnit nějaké náklady (bud skutečné nebo paušální, záleží na tom, jaké používáte), ale zase se zbytku zaplatíte SP a ZP a dan. Zkuste si to propočítat:

DPP: 10 000 x 0.12= 1200 Kč - 600 - 200 Kč slevy = 400 Kč zdanění

nutnou podmínkou pro toto danění je podepsané Prohlášení poplatníka

fakturace:
10000 x 0.5 (paušální výdaje) = 5000 Kč základ daně
ZP= 5000 x 0.5 x 0.135= 338 Kč
SP =5000x 0.5 x 0.296 = 740 Kč
v tomto případě jen na SP a ZP zaplatíte 1078 Kč


Přikláněla bych se k DPP tam je zdanění bud 400 Kč nebo 2000 Kč (nepodepsané Prohlášení poplatníka) v obou případech se ale jedná o zálohovou dan a tu můžete ve svém DP vyúčtovat
paysoft
paysoft
Návštěvník

Odeslat příspěvekod Trib1 7. 6. 2007 11:53

Děkuju za odpověď. Zaujalo mě to "Prohlášení poplatníka". O co se jedná? Co bych musel prohlásit?