Plátce dph ano x ne

Co, kdy, proč a jak správně zdanit. Rady, tipy a návody pro všechny podnikající subjekty v ČR

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod zadirr 26. 5. 2009 09:05

Ruprecht, Stanislav: nechtěli byste se o těch výhodách PO rozepsat trochu víc? Třeba i do samostatného tématu? Já mám právnickou osobu teprve krátce, tak jsem tomu možná ještě nestihl přijít na chuť, ale zatím mi to připadá naopak - že teď musím mít na všechno 10x tolik papírů.
zadirr
Diskutér

Odeslat příspěvekod stanislav.stribrny 26. 5. 2009 09:32

Ruprecht001: zahraniční PO, která nemá v ČR provozovnu, resp. provozovnu má, ale příjmy nejsou dosaženy prostřednictvím té provozovny, nedaní, pokud pochází ze země, se kterou máme smlouvu o zamezení dvojího zdanění.
PO samozřejmě nesmí být z ČR řízena. Takže když si to ošetříš, není co řešit. V praxi se to dá ošetřit jen velmi obtížně, resp. jen u některých podnikání. Takže změň obor podnikání :-)

zadirr: jo, úředníci otravují Xx víc, resp. jako živnostníka mě neotravovali příliš
stanislav.stribrny
Diskutér

Odeslat příspěvekod Ruprecht001 26. 5. 2009 17:56

stanislav.stribrny: Mě nevadí jako PO platit daně, mě vadí, KOLIK :-) Takových 15% by mi přišlo přiměřenějších než 21% neřkuli o vyhrožovaných 24% (ČSSD) :-(
Pokud založím PO mimo ČR platím daně mimo ČR, ne? To, že obchoduji s PO v ČR na věci nic nemění. Celá problematika placení daní je jen o tom, zda platit daně v ČR, nebo obchodní aktivity "filtrovat" přes PO v zahraničí a zisk vytvářet tam (a platit daně tamtéž). Otázkou je, kolik to stojí a od jaké částky se to vyplatí.
Ruprecht001
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stanislav.stribrny 26. 5. 2009 21:41

zadirr píše:Zaúčtování dokladu je práce mého účetního, mně nezajímá jestli má s nějakým dokladem víc práce než s jiným, je to jeho práce, tak ať maká.


Můžu se tě zeptat, jaký přínos je externí účetní? Když jí stejně každý doklad (přijatý / vydaný) musíš přeposlat (emailem, poštou, osobně) a ke každému připojit komentář, co to je zač?

Kde je pak ušetřený čas, když se ta věc dělá 2x?

A pak to všechno musíš překontrolovat, protože za daňové přiznání jsi odpovědný svým krkem ty.
stanislav.stribrny
Diskutér

Odeslat příspěvekod zadirr 27. 5. 2009 07:27

Právě že za daňové přiznání je odpovědný svým krkem on. Když tam finančák najde něco co se jim nebude líbit, tak je to jeho problém, případné pokuty platí on (na to má pojištění).

Druhý důvod je, že já účetnictví prostě neumím vést v takové podobě, jak to vyžadují zákony, a odmítám strávit rok života tím že se to budu učit.

No a třetí důvod - on v tom na rozdíl ode mě umí chodit, takže zná různé finty jak legálně snížit daně, ví co si může dovolit a co ne. Tohle teda neumím objektivně posoudit, protože tomu nerozumím, nevím kolik daní (a kolik pokut) bych platil, kdybych si vedl účetnictví sám, takže mi nezbývá než věřit tomu že takhle platím míň :-)
zadirr
Diskutér

Odeslat příspěvekod stanislav.stribrny 27. 5. 2009 07:37

No, a jsem zase u toho.

Stát je sám proti sobě, protože úkolem účetních není vést účetnictví, ale snížit daňový základ na minimum.

Kdyby se nevedlo účetnictví, nedělali by se fígle s daňovým základem a stát by víc vybral na daních.
stanislav.stribrny
Diskutér

Odeslat příspěvekod Zdeněk Málek 27. 5. 2009 08:48

Přínos externího účetního do firmy je ten, že můžeš mít nižší náklady na vedení účetnictví.

Když máš svého účetního ve firmě, musíš mu koupit PC, SW, platit připojení k internetu, zajistit mu odborné školení. To jsou ty menší výdaje. Hlavně mu ale musíš platit mzdu a odvádět za něho SP a ZP (34% z hrubé mzdy).

Když si najmeš externí účetní firmu (účetnictví outsourcuješ) platíš jenom dohodnutou cenu za vedení účetnictví. A ta bývá zpravidla nižší.

To Zadirr: Já jsem přesvědčen, že za správnost účetnictví zodpovídá účetní jednotka. Když FÚ něco najde, dá pokutu Tobě. Ne účetnímu. Ty si tuto situaci musíš ošetřit smlouvou s účetní firmou, která by měla být pro tyto případy pojištěna.
TT VIA135 appl: 12.071
maps:Europe v925.5450
Citroen C3 1.6 VTi 120AT
Zdeněk Málek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zadirr 27. 5. 2009 11:17

Vyjádřil jsem se nepřesně, ten můj účetní není jen účetní ale je to taky daňový poradce, je členem komory daňových poradců, má papír na to že rozumí daním a ze zákona (523/1992) odpovídá za škody které mi způsobí.

Technicky vzato dostanu tu pokutu možná já, ale já ho platím za to abych pokuty nedostával a pokud nějakou dostanu, tak je to škoda kterou on mi způsobil, takže ji zaplatí on, respektive jeho pojišťovna. Věřím že nemusím ošetřovat smlouvou to co už ošetřuje zákon.

Něco jiného je, když nějaká teta pracuje jako účetní někde ve fabrice a po večerech si přivydělává tím, že vypomáhá s účetnictvím známému. Pak si samozřejmě její "klient" odpovídá za její chyby sám.
zadirr
Diskutér

Odeslat příspěvekod Zdeněk Málek 27. 5. 2009 16:27

Hm, tak ten zákon jsem neznal. Nejsem daňový poradce.
TT VIA135 appl: 12.071
maps:Europe v925.5450
Citroen C3 1.6 VTi 120AT
Zdeněk Málek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stanislav.stribrny 27. 5. 2009 17:17

Můžu ještě požádat o radu, ne zcela rozumím § 26 odst. 2, ZDPH "souhrnný daňový doklad".

Chci vystavit fakturu za celý měsíc, např. za všechny služby poskytnuté za červen.

Fakturu vystavím 30.6.

Můžu jako "datum uskutečnění plnění" napsat 30.6.?
a "datum vystavení dokladu" také 30.6.?

Je moje faktura v pořádku?

http://uloz.to/1844399/souhrnny-danovy-doklad.pdf
stanislav.stribrny
Diskutér

Odeslat příspěvekod stanislav.stribrny 27. 5. 2009 17:29

K tomu mému ukázkovému daňovému dokladu mám dotazy:

1) DUZP jsem uvedl 30.6., kdy zrovna končí čtvrtletí, takže DPH z této faktury pošlu FÚ do 25.7., je to tak?

2) šlo by DUZP napsat 1.7., pak bych musel DPH odvést až do 25.10. ???
stanislav.stribrny
Diskutér

Odeslat příspěvekod Zdeněk Málek 27. 5. 2009 18:25

1) Ano.
Jenom v tomto případě připadá datum 25.7. na sobotu, takže DPH můžeš zaplatit až v pondělí 27.7.2009

2) Ano.
Stejný případ.
V případě, že bys napsal DUZP 1.7. měl bys napsat, že poskytnuté služby byly v červenci. Ovšem stejně jako v mnoha jiných případech záleží na tom, na koho při kontrole z FÚ narazíš. Jistě, podstatné je datum zdanitelného plnění. Ovšem může se vyskytnou šťoural, který bude opruzovat.
TT VIA135 appl: 12.071
maps:Europe v925.5450
Citroen C3 1.6 VTi 120AT
Zdeněk Málek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stanislav.stribrny 27. 5. 2009 18:33

ad bod 2)

toho se právě obávám, když si všimneš té mé faktury, rozepisuju u každé fakturované položky "Datum dodání" 3.6.2009 až 29.6.2009

takže osoba z FÚ by mohla vyžadovat, že DUZP musí být uvedeno 30.6.

Ale zase pro mě je příjemné držet další 3 měsíce na svém účtu 19% DPH :-)
stanislav.stribrny
Diskutér

Odeslat příspěvekod Zdeněk Málek 27. 5. 2009 20:16

Sorry, na fakturu jsem se nedíval. Samozřejmě by měl korespondovat text na faktuře a DUZP. Ale jak jsem říkal. Záleží na pohledu kontrolora.

Jistě, pro Tebe je příjemné (pro koho ne) držet 3 měsíce peníze. Ale erár je potřebuje taky. A bohužel má moc je z tebe vydojit.
TT VIA135 appl: 12.071
maps:Europe v925.5450
Citroen C3 1.6 VTi 120AT
Zdeněk Málek
Návštěvník
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod stanislav.stribrny 27. 5. 2009 23:31

tak §26 odst. 2 přesně říká "nejpozději do 15 dnů od konce kalendářního měsíce, ve kterém se uskutečnilo první zdanitelné plnění", takže klidně můžu uvést na fakturu za červen DUZP 1.7.
stanislav.stribrny
Diskutér

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků