Vraceni zbozi do 14dnu, ponizeni penez, ma to pravo?

Životní cyklus uživatele peněz

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod ripper6 19. 1. 2023 09:18

Rendy00: mechanicke problemy se velmi tezko resi. Me se stal pruser u Mall cz. Mel jsem ventilator, ten ventilator fungoval v perfektnim stavu cca rok. Nasledne jsem ho musel reklamovat. Slo o zbozi asi za 3000kc s nadobkou na vodu (prestalo nejspis fungovat uvnitr to cerpadlo ale jinak ventilar byl jako novy, neposkozeny).
Reklamace probehla, vse v poradku. Ja prijel do Mall, no nekontroloval jsem, rekl jsem super ze mi vymenili ventilator! :)
Prijel jsem domu, dalsi den krabici rozbalil a zustal v soku :shock: Zbozi ze servisu po reklamaci prislo rozkrapnute, proste jako bys tim plastem nekde mlatil o zem a cele to prasklo.
Sel jsem to resit a byl samozrejme problem, mechanicke poskozeni = zakaznik to doma rozmlatil :(
Nastesti jsem se nedal a resil to dal, nasel se ochotnej prodavac a sepsal to na firmu, jako ze to udelali a penize me pak vratili za to zbozi :(

btw co se tyce toho audia. Bylo to koupene ve sleve, takze ten obchodnik vubec skodny nebude. Jednoduse skrtne cenu 37tisic, sleva na 35 tisic. Puvodni prodejni cena 31. Takze ve sve podstate i kdyby to prodal za 34 000 tak neztrati nic, naopak usetri jelikoz se vracenim zdavam i te specialni slevy.
ripper6
Poslední varování

Odeslat příspěvekod psimino 19. 1. 2023 12:54

Je to nepříjemná situace. Asi bych přistoupil na vrácení peněz ponížených o 2 000 Kč. Případný soudní spor pro tuto částku podle mého názoru za to nestojí. Následně bych dal na hodnotících serverech negativní recenze, abych varoval další kupující před nekalými praktikami obchodu. A už bych tam rozhodně nikdy nic nekoupil. Další možností v případě platby kartou je požádat banku o chargeback.
psimino
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod dr._lukas 19. 1. 2023 15:52

Proto nakupuji převážně u Datartu, vracím vždy na prodejně, kde to borec ihned překontroluje a na místě platbu refunduje ;-)
dr._lukas
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ripper6 19. 1. 2023 16:48

psimino: to jsem uz udelal, ted cekam na tu banku. Samozrejme jsem to napsal slusne i obchodu ale obchod nic a vyresil to tim ze poslal balicek. Balik tedy odmitnut a putoval zpet.
Potom mam moznost jeste arbitra a pokud ani ten ne tak by mela pomoct pojistovna. Mam to placene kreditkou CSOB Premium kde se chlubi pojistenim na zbozi a s tim ze budou cloveka i u sporu jako jsou tyto zastupovat.
Duvod proc jsem to tam nedal hned, ze jednak potreboval jsem mit komunikaci s obchodem.
Pak mit ten chargeback jako pokus :)

Je to proveditelne v tomto postupu? :)
ripper6
Poslední varování

Odeslat příspěvekod area52 19. 1. 2023 21:07

ripper6 píše:Dotaz: proc obchodnik nevraci penize na kartu?


Otázka by spíše měla znít, jestli náhodou není povinností obchodníka vracet částku stejným způsobem, jakým byla provedena platba (a jiným způsobem pouze v případě, že se na tom se zákazníkem dohodne).
area52
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod J8iAVvJcSqzZHQf 19. 1. 2023 23:58

@Rendy00: Aha, té fotky sem si nevšiml. Třeba to jsou vlasy, nebo to někdo umí s Photoshopem. Případně to je z druhého kusu, nebo se jim to podařilo poškrábat na prodejně. Ale to už jsou spíš takové konspirační teorie.
J8iAVvJcSqzZHQf
Návštěvník

Odeslat příspěvekod ripper6 20. 1. 2023 11:03

area52: ano ma tuto povinnost, ale prodejce nechce. Jenze nema na me ucet, takze castku nemohl vratit. Ja cekam kdy se rozhoupe konecne banka.
ripper6
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Tonddy 20. 1. 2023 11:11

No a nejvtipnější případ je, když když si ve výdejním boxu e-shopu vyzvednete balíček, a doma po rozbalení zjistíte, že je prázdný. To se to pak reklamuje, když není vlastně co. :-) A nějaký zaměstnanec e-shopu nebo brigádník si udělal hezké vánoce.
Tonddy
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod dr._lukas 20. 1. 2023 13:24

ripper6 píše:area52: ano ma tuto povinnost, ale prodejce nechce. Jenze nema na me ucet, takze castku nemohl vratit. Ja cekam kdy se rozhoupe konecne banka.

Co to je za eshop?

-- 20. 1. 2023 13:28 --

budman píše:Bohužel už tvůj popis situace ukazuje, že jsi od začátku počítal s tím, že budeš přehrávač možná vracet, protože takhle se běžný zákazník k novému zboží nechová. Jinými slovy jsi si chtěl ten přehrávač vyzkoušet jestli ti vůbec bude vyhovovat a kdyžtak ho díky tomuhle pitomýmu zákonu vrátíš a vytvoříš prodejci zbytečnou ztrátu (protože i když zboží znovu prodá, tak už ho prodává jako rozbalené, o logistických nákladech ani nemluvě)

Dělám to naprosto stejně, kdy jsem párkrát v životě objevil na novém zařízení vadu a musel čekat na reklamaci, proč, kuwa?? Chci bezvadné zboží, pokud je vadné, tak smolík, ať si těch 30 dní vyžere už asi někdo jiný, když to neumí prodejci s výrobcem řešit jinak..
dr._lukas
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ripper6 31. 1. 2023 09:09

Tonddy píše:No a nejvtipnější případ je, když když si ve výdejním boxu e-shopu vyzvednete balíček, a doma po rozbalení zjistíte, že je prázdný.

To je fakt husty, to abys to uz rozbaloval tam :shock: Ja zase mam tu zkusenost viz popis ala kdysi v mall, kdy reklamace vetraku sla do servisu (davali to do kovosluzba.cz), tam to mall odesila napr vyrobky Eta. Vraceni vymenou za nove zbozi. Proc jsem to nerozbalil na prodejne? Protoze to byla velika krabice, nechtelo se mi tam vytahovat celej ventilator na kuri noze a prohlizet to. Navic se priznam, ze nekdy mi to je blby, koukaj ze jako kdyz jim neverim. Treba takto jsem kontroloval uctenky a vzdy do toho zacal obchodnik mlet, kecat a resit jako kdybych myslel ze me okradl. Tady se mi to vymstilo v mall, krabice dovezena domu a zbozi rozmlacene. Jako fakt hlava totalne prasknuta.
Ano je pravda ze jsem tyto veci si zpusobil sam, trochu umyslne, protoze jsem mel tuseni ze neco se pokazi uz pri nakupu zbozi (nemel jsem tak kupovat ani ventilator a ani ten prehravac). Spatne dano na intuici, ale kdyz mate nekdy tuseni, taky asi jdete do prace a nevymluvite se.

U nataceni balicku, taky jsem si uz natacel, problem je ten ze ja nemam zadnej drzak na telefon, takze se hodne blbe nataci telefonem video a zaroven druhou rukou rozbaluje zadelana krabice :(

To jsem jen tak odbocil pro vysvetleni :-)

-- 31. 1. 2023 09:15 --

dr._lukas píše:Dělám to naprosto stejně, kdy jsem párkrát v životě objevil na novém zařízení vadu a musel čekat na reklamaci, proč, kuwa?? Chci bezvadné zboží, pokud je vadné, tak smolík, ať si těch 30 dní vyžere už asi někdo jiný, když to neumí prodejci s výrobcem řešit jinak..

Tohle se tu a tam stavalo u HDD tedy pevnych disku, proste prinesl jsi domu a jen klapal, dostal proste nekde ranu (30dnu reklamace, uz jsi rozdelal igelit). Vim to, nevim zda to tu muzu napsat, mam to od pracovnika co pracuje v jednom z velkych IT obchodu, ktery maji tak cesi nejradsi a kupuji tam nejvic, tak rikal ze tam by si nic jako on skladnik nekoupil. Ze treba ve skladu se sermuji klavesnicema. Potom kdyz spadla paleta disku, sebrali je a rekli, vsak lidi si to vyreklamuji :D Je naivni si myslet ze se to vyhodi a nebo neda do prodeje.

Ja to tak nedelam, ze bych dokola vracel zasilky. Delam to jen u specifickeho zbozi napr u audia, protoze audio ma jednu spatnou vlastnost, musis ho slyset. Ani recenze a ani povidani lidi ti nikdy moc nepomuze. Typicky je to nejvic u sluchatek a pak u prehravacu ruzne tyto DAP playery. Proste kazdy ma svuj prednes nebo zvukove zabarveni. Prodavac ti neco poradi, ale tobe to pak nehraje jak ma. Problem toho je, nedostupnost. Ve specialkach se neco sezene, ale jen urcite veci, zbytek je casto ze musi se to objednat a objednani je kdyz se to koupi a zaplati s moznosti vraceni.

Jak uvest priklad pro zdejsi?
Ukazu to treba na prikladu...
HiFiMAN SUSVARA
https://sluchatka.heureka.cz/hifiman-susvara/#prehled/

Astell&Kern A&ultima SP3000
https://mp3-prehravace.heureka.cz/astel ... /#prehled/

1.nedostupne, i kdyz to dotuspne je napr skladem HifiMan Susvara, obchod odpovi ze toto zbozi nema fyzicky. Nutne je ho objednat a potom je mozne poslechnout. Casto zaplatit i predem.

2.prehravac SP3000 musite jen objednat, casto budou chtit i zaplatit to predem

Pokud nemam takove masinky bezne nebo pristup nekde do studia, nemam sanci jako zakaznik zjistit zda to jeste poznam, uziju a nebo je pro moji potrebu nesmysl.


Casto je argument jeste tento: zkus se prece na prodejne osobne domluvit!
Zazil jsem, jako priklad pouziju Mall cz. Ten zde kazdy zna. Prisel pan na prodejnu a rika ze tam ma k vyzvednuti toner. Nechce ale delat skodu, jen v ruce, jestli mu ho muzou ukazat, pouze na pohled.
Aby vedel, ze dokaze poznat zda mu pasuje do jeho tiskarny a ze nechce zbytecne zbozi vracet.
Odpoved prodavacky: pane to nelze, zbozi musite vyzvednout a klidne ho pak muzete za 5min vratit! 8-)

Ta ho vyresila co? :lol: Proste to nejde, uz to zde pochopte. Zbozi je na specialnich, centralnich skladech a vse dela robot, system automaticky paletyzer (vypracel mi to jeden clovek z Anglie ze skladu). Vy klikate, objednate, robot to posle pres system a pak jen prevezme kuryr. Nikoho nezajma zda zbozi vracite. Zajma se to jen proto, aby to zbozi bylo prodano a nevracelo se, protoze se musi vracet penize. Nikdo s tim zadnou praci nema. Dnes se jede na kvantitu, ne kvalitu.

Banka odpovedela, zatim je to ze se vyplni formular a potom se dal ceka, ma na to az 120dnu na reseni :-\

-- 31. 1. 2023 09:35 --

Dalsi priklad...

kdysi jsem takto chodil se osobne i ptat do obchodu, jednalo se o urcita tricka a i objednavku na CD.
Obchod dokonce vybral zalohu, dal jsem, protoze me jasne rikali ze to sezenou jen to nebude hned. Do obchodu, abych nezpusobil skodu, jsem chodil se radne ptat 2 - 3 mesice, vzdy prodavace jak takovej ten vocas (ten trouba co se pta, tak co uz to mas?) :D
Vzdy ze nic :(
Az me dosla za nejaky mesic trpelivost, chtel jsem vratit penize a byl to vzdy problem. Musel jsem takto nahanet i vedouci hudebnin, ktera se cukala aby pak zalohu vratila.
Casem ale sli banky dal, fungovali platebni karty, takze jsem zbozi objednal ze zahranici a obchodu popral at uz konecne zkrachuje :)

Pamatuji i doby, kdy se me prodavaci v krame vysmali, ze chci zbozi dodat ze zahranici album jo? Jo to by bylo za 2000kc a trvalo by to pul roku :D
Dnes jsem rad ze ty obchody a hudebniny krachuji. V USA uplne jinej pristup. V CR nefunkcni.
ripper6
Poslední varování

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků