Reklamace: vrácení peněz, ale strhnutý poplatek za kartu

Životní cyklus uživatele peněz

Moderátor: Moderátoři FinExpert.cz

Odeslat příspěvekod zuzkys 9. 4. 2010 21:23

Zdravím, a prosím o názor...stručně napíšu:
Poslala jsem zboží na reklamaci asi 14 dní před koncem záruční doby. Po 30 dnech tam volám - OK, reklamace uznána - vyberte si: vrátíme peníze, nebo si vyberte z našeho katalogu nové zboží (protože to staré už se nevyrábí). OK, beru peníze. Zboží bylo před tedy necelými 2 roky kupované na kamenné prodejně a platba platební kartou. Na reklamaci bylo zboží posláno poštou. Jenže celkem mě zarazilo, že eshop mě nevrátí celou částku, ale odečetl si z ní poplatek ve výši 2.5% z platby kartou před dvěma lety.

A mě zajímá - má na to právo? Ztrhnout mi poplatek 2.5% z částky za platbu kartou před dvěma lety?

Omlouvám se asi za špatně zařazený dotaz, ale nevím kam jinam tento dotaz položit. Předem díky!
Naposledy upravil zuzkys dne 9. 4. 2010 21:31, celkově upraveno 1
zuzkys
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 9. 4. 2010 21:26

Podle mého názoru nemá. Ale mohl peníze vrátit na kartu.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zuzkys 9. 4. 2010 21:28

Díky, já si to tedy taky myslím - jedná se sice o nějakých 100Kč, ale mě jde o princip!
Karta s kterou bylo placeno už neexistuje takže jedině vrátit na jinou kartu - to lze?
zuzkys
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 9. 4. 2010 21:31

Ano, jde vrátit i na jinou kartu, než na tu, kterou bylo zaplaceno.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zuzkys 9. 4. 2010 21:35

Teď mě ale napadá - ten poplatek by asi byl ale stejný i kdyby mi vracel na kartu, nebo ne? On mi prostě bez zeptání strhnul to, že jsem platila kartou a on musel dát bance za platbu kartou 2.5% z částky - to by mi asi strhnul i v případě vrácení na kartu?
zuzkys
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 9. 4. 2010 21:45

Nevím jak to má s bankou dohodnuto, jestli se u vrácených plateb nepočítají ty poplatky zase zpátky.

No, asi bych to už neřešil, spíše se mi zdá postup obchodníka divný, předpokládám, že tím zbytečně ztratil zákazníka, jestli vracet 3900 nebo 4000 Kč to už je fuk, a zákazník má obvykle vyšší hodnotu než 100 Kč.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zuzkys 9. 4. 2010 21:50

OK, díky za názor. Myslím si totéž, mě jako zákazníka rozhodně ztratil, ale asi má pocit že nad zákazníkem vyhrál.. Tak ať si to užije.. :)
Doufám, že aspoň příští týden dorazí ty zbylé peníze. Díky.
zuzkys
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod audis 9. 4. 2010 22:07

no a kdo to byl?

jinak udajně dle zakona (řikala kamarádka pracující v eshopu), tak pokud poštou zákazník zasílá na reklamaci, tak to poštovné by měl prodejce taky na svoje náklady mít. ...ale víme jak to tady v tomto banánystánu chodí.. dobírku nepřeberou a pokud bych v dopise poždáal o zaslání poštovného na učet, tak se asi potrhají smíchy, protože to v životě nevideli.
Naposledy upravil audis dne 9. 4. 2010 23:50, celkově upraveno 1
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S474N 9. 4. 2010 23:23

To je teda prodejce pekny vejlupek, na tvem miste bych byl ted opravdu za h4jzlika a vycislil mu veskere naklady s reklamaci spojene - a ze by se prohl :mrgreen:
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ruprecht001 10. 4. 2010 08:32

PatrikChrz píše:Podle mého názoru nemá. Ale mohl peníze vrátit na kartu.


No... Platba byla kartou, náklady na provedení platby, tj. onen poplatek, to je vyčerpaná služba. Takže já to z pohledu prodejce vidím jako OK, sice né zrovna košér, ale přesto OK.

Jediné, na co se dá zatlačit je toto:
1) onen obchodník účtuje všem zákazníkům poplatky za platbu kartou? Pokud ne, není zrovna OK, že po zákaznici ho při reklamaci chtěl
2) provozovatelé platebních karet umožňují účtovat tento poplatek až od nějaké doby, cca 1-2 zpátky, bylo by dobré, zda bylo možné něco takového provádět už v té době
3) o jaké částce se bavíme? Kolik dělá těch 2,5%? Abychom se nedostali do situace, kdy kvůli pár desetikorunám vydáme stokoruny....

to PatrikChrz: "Vrátit na kartu"? A to jako jak? Stornovat platbu může jen do nějakého omezeného termínu a 2 roky to jistě nebudou.

to audis: Zákon to přesně nevymezuje. Tam je uvedeno, že zákazník má nárok na vrácení peněz za zboží, doprava, resp. poštovné je vyčerpaná služba, těžko se dá vrátit a tedy také poplatek za ni. Pokud jde o reklamaci, pak je úzus, že náklady směrem k prodejci hradí kupující a naopak od prodejce k zákazníkovi zase prodejce. Myslím, že každý prodejce rád nabídne osobní předání na jím vymezené prodejně (provozovně) zdarma.
A jinak, pokud by mi jakýkoliv zákazník vracel zboží formou dobírky, tak to také nepřevezmu. Zákazník má zákonem garantované postupy jak postupovat a je chráněn zákonem na ochranu spotřebitele, naopak prodejce před "mazanými", resp. pěkně "vypečenými" zákazníky nijak chráněn není.

to S474N: Ty jsi se vším také hned hotový, Zkus si provozovat nějaký eShop a pak kritizuj ;-) Navíc v našem "právním státě" nemáš nikdy jistotu, že i když jsi "v právu", že soudní při vyhraješ. A v případě soudu o pár kaček je i plichta vlastně prohrou, protože náklady na při si pak nemůžeš nárokovat.
Ruprecht001
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PatrikChrz 10. 4. 2010 08:40

Poslat peníze na kartu normálně jde - pokud má obchodní službu u své banky aktivovanou, bez ohledu na to, zda bylo touto kartou zaplaceno. Dělají to tak třeba zahraniční sázkové kanceláře.
Nekupuji si věci, které nepotřebuji nebo které se mi nelíbí, abych udělal dojem na lidi, kteří mě stejně nemají rádi.
PatrikChrz
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ruprecht001 10. 4. 2010 09:00

Jistě, ale to vůbec neřeší ten poplatk za platbu kartou. To by řešilo pouze storno operace.
Ruprecht001
Diskutér
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S474N 10. 4. 2010 10:08

Ruprecht001: vis co je to odstoupeni od kupni smlouvy? Tebou popisovane vycerpane sluzby jsou nesmysl, protoze bys mohl taky argumentovat svym projetym benzinem na velkosklad, pripadne postovnym z velkoskladu, mzdove naklady na zamestnance, kteri s tim manipulovali a kdovi co jeste. Proste je to odstoupeni od kupni smlouvy a cena na fakture se vyplaci cela. Tecka.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zuzkys 10. 4. 2010 13:06

Všem díky za reakce. Odpověď na emailový dotaz na sdružení ochrany spotřebitelů je (včera v noci jsem jim napsala, dnes mi odpověděli - krásné):

"Pokud byla Vaše reklamace vyřízena vrácením peněz, musíte dostat zpět plnou kupní částku, kterou jste zaplatila, prodejce nemá právo na odečtení jakéhokoliv poplatku. Naopak Vy máte právo podle § 598 Občanského zákoníku požadovat od prodávajícího náhradu nákladů spojených s reklamací, tedy například proplacení poštovného za odeslání věci zpět k prodejci."

S474N: Moje řeč - o prodejci vejlupkovi jsou to přesně má slova a taky bude přesně taková reakce následovat.
Takže jsem neměla vůbec v plánu nějaké peníze za poštu chtít, ale díky jejich přístupu s neoprávněným strhnutím poplatku po nich budu chtít jak strhnutý poplatek tak poštovné, tak známku na dopis na odeslání podepsaného dobropisu.. Ono to dohromady dělá skoro 200Kč a ač spousta z Vás nad tím mávne rukou tak já to chtít budu... nemá se co právo na mě obohacovat. Takový obchodníci mě fakt nebaví.. asi to pravděpodobně zkouší kdo co vydrží, u mě tedy právě narazili.

Jinak všem díky za názory - odpověď tedy vyřešena.
zuzkys
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod S474N 10. 4. 2010 13:26

zuzkys: no vidis to, doslo na ma slova. Jen tvrde do nic, rekli si o to sami.
citát dne: "Kde jde o vteřiny, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků